3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
brembo’s
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43393
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 februari 2009 02:17 AM
  [ # 31 ]

30k met blokken is wel héél erg weinig… ik deed zeker 50k met een set en remschijven gingen makkelijk 120k mee aan de voorzijde. Achter 80k met blokken, schijven nooit gedaan…

O ja, was een ‘99’er V6 automaat. 200k mee gereden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 14 februari 2009 02:25 AM
  [ # 32 ]

@ marxandjacx:

zijn die schijven ook nog op de minimale dikte? ik kan van de mijne ook wel 8mm afrijden, maar of ik dan met 140km/u nog vol in de ankers durf….
Ik vervang ze als ze de voorgeschreven minimale dikte hebben. Qua remvermogen merk ik daar niets van. En dat wilde ik graag zo houden!

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
marxandjacx
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 04-02-2007

- XM Break 2.0i Turbo C.T AUT. LPG G3
- XM 2.0 16v aut SX
Gepost: 14 februari 2009 03:37 PM
  [ # 33 ]

@ boukewerff

Ik beken dat ik ze niet elk jaar opmeet, maar bij de laatste APK (oktober), nog gevraagd of het ging en of er niet een keer nieuwe schijven op moesten, want de achterremmen zaten een beetje vast, die hebben ze weer gangbaar gemaakt.
Nou dat hoefde niet, kan me niet voorstellen dat een garage er geen geld aan wil verdienen als ze de kans krijgen. Ik moet dus maar afgaan op het advies van de garage.
Zelfde heeft Jan Weijer me vorig jaar ook al verteld. Dus als 2 man zeggen niet doen, dan doe ik het ook niet. de 450 k km zijn wel voor 80% snelweg kilometers, misschien scheelt dat.

Wat is de minimale dikte dan voor een 16v uit 97?

Soms is het beter, om te vragen om vergiffenis, dan toestemming. (Oud-Zeeuwse wijsheid)

Profiel  
 
Magic-Mike
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006

- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Gepost: 25 februari 2009 08:01 PM
  [ # 34 ]

als je harde remblokken op normale schijven monteerd. Slijten je schijven bijna net zo hard als je blokken Smile

Ik zelf heb Voor op mijn XM turbo ook brembo remschijven en blokken.

Set remblokken, schijven voor 195.- incl. Btw


Prima setje, Remt flink. Slijt haast niet (normaal rijd ik 1 set remblokken per jaar)

Als ik naar mijn werk rijd, moet ik ongeveer 10 km van de 25 dus gehuchten en tussen de weilanden door.

Als je dan iets wat sportief rijd, moet je toch regelmatig remmen. Thuis stonden de schijven van mijnauto nog 15 min. na te tikken Laughing  (nu niet meer)

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Profiel  
 
Magic-Mike
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006

- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Gepost: 02 april 2009 08:38 PM
  [ # 35 ]

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook