Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Klopt, vanaf modeljaar `97 zijn er grotere diamater voorremmen gemonteerd op de ES9 en de 2.5DT. Dit geldt ook voor de Xantia CT Turbo en V6 serie2.
@gompy
Ik denk dat je schijven licht krom zijn, toen we het controleerden bij Marco liepen zo erg goed aan. Ik zei toen al dat het beste was om het te vervangen .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!

Totaal aantal Berichten: 16
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
gompy58 schreef:thnx. Wel grappig trouwens dat je wel een linkje plaatst maar er dan niet ff je username/passw. bijzet
Typisch, gisteren werd mij niet om een password gevraagd.
Via de achterdeur kun je ook nog binnen.
Kijk is wat een setje kost op service.citroen.com
Uit de citroen doos voor mijn BX kwam een setje brembo’s tevoorschijn. Goedkoper dan merkloos bij de brezan.
“merkloos"bij brezan is de Delphi troep. Dan rem ik nog liever met mijn Noble Bleu Bommeltjes

Totaal aantal Berichten: 794
- ID/DS DS23H Pallas
Ik ga de remmerij rondom vervangen. Ik heb voor EUR 295 4 schijven en Textar remblokken gekocht. Aanvankelijk zouden het Brembo schijven zijn.
Bij ophalen bleek echter dat ze de voorschijven van ABS (All Break Systems) hebben geleverd. Ze zeiden dat ABS ook een A-merk is en zeker even goed als Brembo.
Ik hoop niet dat ABS vergelijkbaar is met Delphi???

Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Paul Cornelisse schreef:Nou ja,....ik rijd dus ongeveer 10000 Km per jaar, en dan gaat dat toch een hele tijd mee hoor.
In de BX zitten ze er al sinds aanvang op, da’s al 176000 km.
Zoals gezegd, om meer te rijden, niet om mee te remmen
fftopic
wie is paul cornelisse…...
En de on topic mode weer ingeschakeld
Mark Nijenhuis schreef:Paul Cornelisse schreef:Nou ja,....ik rijd dus ongeveer 10000 Km per jaar, en dan gaat dat toch een hele tijd mee hoor.
In de BX zitten ze er al sinds aanvang op, da’s al 176000 km.
Zoals gezegd, om meer te rijden, niet om mee te remmen
fftopic
wie is paul cornelisse…...
![]()
Als je even goed terugleest dan zie je dat, dat bericht eigenlijk helemaal niet offtopic is
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90

- ID/DS DS23H Pallas
Iemand bekend met de kwaliteit van ABS schijven?
Ja, ik kan je er wel wat over zeggen…
De club waar jij dit gehaald hebt, of gaat halen, heeft er niet veel kaas van gegeten. ABS is namelijk geen merk maar een groothandel in Ijsselstein. (Ik heb daar in het verleden een dagje gezeten voor werk dat ff terzijde.)
Ze leveren enkel aan de handel, hebben een mega magazijn en hebben een MEGA marge op schijven ed. Als jij Brembo’s besteld, dan dienen er Brembo’s te kopen.
Als jij een auto koopt, een C6, en de verkoper zegt tegen je bij het ophalen, hier heeft u een Ford, ook 4 wielen en een motor gaat ook vooruit… accepteer je dat dan ook ?

- ID/DS DS23H Pallas
Gompy58 bedankt voor je antwoord.
Ik heb nog even geinformeerd en het schijnt dat All Break Systems alleen Brembo en Zimmermann remschijven levert, ze doen er een eigen doosje omheen. Dat zijn allebei merken van goede kwaliteit, dat is voor mij goed genoeg. Ik was even bang dat het b.v. Delphi’s waren.
ted.kampen schreef:Gompy58 bedankt voor je antwoord.
Ik heb nog even geinformeerd en het schijnt dat All Break Systems alleen Brembo en Zimmermann remschijven levert, ze doen er een eigen doosje omheen. Dat zijn allebei merken van goede kwaliteit, dat is voor mij goed genoeg. Ik was even bang dat het b.v. Delphi’s waren.
je kunt ze herkennen he, Delphi koekblik kwaliteit…
De brembo’s zijn zover ik weet, net als mijn Bosch schijven, gedraait. Je zult dus die ” grammofoonplaat” lijntjes op de schijf zien.
Delphi blik is geperst oid. Daar zie je dus wat vlekkerige handel ipv lijntjes.
Wat ik begrijp heeft de 2e veel last van oppervlakte spanningen oid. Is goedkoper te produceren dus….

- ID/DS DS23H Pallas
Dus je kunt ze herkennen, die slechtere kwaliteit; weer wat geleerd…
Enne, inderdaad. Die grammofoonplaatlijntjes staan er bij mij op.
ted.kampen schreef:Dus je kunt ze herkennen, die slechtere kwaliteit; weer wat geleerd…
Enne, inderdaad. Die grammofoonplaatlijntjes staan er bij mij op.
naja, je herkent een fabricage verschil…. de ” kenners” zeggen dat draaien beter is dan persen….

Totaal aantal Berichten: 108
- XM Break 2.0i Turbo C.T AUT. LPG G3
- XM 2.0 16v aut SX
Bij mijn 16v van 97 en min 450k km nog steeds dezelfde schijven voor en achter, blokken voor om de 90 k km en achter bij 200 k weer eens laten doen.
Dus het kan wel! zuinig aandoen met remmen.
Soms is het beter, om te vragen om vergiffenis, dan toestemming. (Oud-Zeeuwse wijsheid)
marxandjacx schreef:Bij mijn 16v van 97 en min 450k km nog steeds dezelfde schijven voor en achter, blokken voor om de 90 k km en achter bij 200 k weer eens laten doen.
Dus het kan wel! zuinig aandoen met remmen.
Je weet wel zeker dat je daadwerkelijk hebt gereden ? Ik geloof best dat het type km’s uitmaakt, en dat achter veel langer mee kan. Maar ergens houd het wel op hoor en volgens mij is dat eerder dan 450k km.
Ik doe ongeveer ene 30k met een setje blokken, ferrodo’s en 2 setjes blokken met een schijf, Bosch aan de voorkant.