1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

SX of VSX?
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 23 september 2008 01:59 PM

Wie kan mij vertellen of ik een SX of VSX heb?
Break 2.1TD AUT
Modeljaar ‘95, eerste jaar Type 2 dus
Met:
Climate control
ABS
1 Airbag
Leeslampjes voor
Verlichting + leeslampjes boven de achterdeuren
Linker matrix display
Hydractive

Zonder:
Cruisecontrol
Mistlampen voor
Electrische ramen achter
Boordcomputer
verwarmde stoelen
leer

Het is een Belgische import, ik weet dus niet of dat anders kan zijn dan een NL auto, maar daarom weet ik ook niet of ik de aanduiding van de RDW kan vertrouwen dat het een SX is.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2532

- C35 Hilton XLS
Gepost: 23 september 2008 02:04 PM
  [ # 1 ]

Re: SX of VSX?

post eens een foto van je interieur dan zie ik het snel genoeg.

Ik denk dat je een SX hebt.  ook mooi

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  

eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1902

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 23 september 2008 02:06 PM
  [ # 2 ]

Ik geloof dat er in belgie ook andere benamingen en uitrustingniveaus zijn gebruikt waaronder het mooie pallas

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 23 september 2008 02:09 PM
  [ # 3 ]

Sorry geoartc35, maar daar ben ik het niet mee eens. Dat linker display maakt hem automatisch minimaal VSX Wink
Kan idd ook een aparte uitvoering zijn die hier niet bestond. Pallas zal niet gezien geen boordcompu en exclusive ook niet. Ik geloof dat daar in belgie ook een prestige is geweest maar ik weet niet wat dat inhoudt…

Ik ga voor wat ik nu weet voor VSX!

Xsara Coupe

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 23 september 2008 02:12 PM
  [ # 4 ]

hoppulupop en ik maak er ook een vsx van.

Prestige is idd een Belgische variant

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 september 2008 02:23 PM
  [ # 5 ]

Gezien de reacties is het dus niet zo gek dat ik het ook niet wist.
Wat mij namelijk opviel in vergelijking met mijn vorige XM (Berline uit augustus ‘96 SX):
Nu wel:
Leeslampjes
Climate control
linker display
Hydractive

Nu geen:
2de airbag

Ik had in een VSX i.i.g. wel mistlampen voor verwacht, en misschien ook wel elec ramen achter en cruisecontrol.

@geoarthc35: Foto van het interieur volgt

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 23 september 2008 02:26 PM
  [ # 6 ]

Wat zijn de verschillen tussen een nederlandse SX en VSX?

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 23 september 2008 02:29 PM
  [ # 7 ]

Verschillen tussen SX en VSX zijn iig:

- Linker display, die werd pertinent niet in een SX geleverd
- Leeslampjes in handvaten (?)
- Climate control
- Streepjesstof of leder als optie maar dan wel zonder hout accenten op de deuren
- Etoile velgen

Mistlampen waren een optie voor zover ik weet. Evenals het leer.
Hydractive is niet van de uitrusting afhankelijk voor zover ik weet. Hoe dit wel is gegaan durf ik zo niet te zeggen…

2e airbag is halverwege 1996 gekomen uit mijn hoofd, dus modeljaar 1997 ongeveer. Zegt ook niets over de uitrusting van de auto…

Ik blijf zeggen VSX

Profiel  

geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2532

- C35 Hilton XLS
Gepost: 23 september 2008 02:29 PM
  [ # 8 ]
Xsara Coupe schreef:

Sorry geoartc35, maar daar ben ik het niet mee eens. Dat linker display maakt hem automatisch minimaal VSX Wink
Kan idd ook een aparte uitvoering zijn die hier niet bestond. Pallas zal niet gezien geen boordcompu en exclusive ook niet. Ik geloof dat daar in belgie ook een prestige is geweest maar ik weet niet wat dat inhoudt…

Ik ga voor wat ik nu weet voor VSX!

Xsara Coupe

en jij kunt het weten Wink

je kunt zomaar gelijk hebben hoor, het was mijn eerste ingeving

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  

Brian
> 3000 berichten

Gepost: 23 september 2008 02:48 PM
  [ # 9 ]

En het waarschuwingslampje voor laag niveau ruitewisservloeistof, zit dat op iedere XM, of alleen op bepaalde uitvoeringen? Heb ik nog nooit zien branden, ook niet op mijn vorige XM

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 23 september 2008 02:51 PM
  [ # 10 ]
Xsara Coupe schreef:

- Climate control
- Streepjesstof of leder als optie maar dan wel zonder hout accenten op de deuren
- Etoile velgen

Ik denk dat de Etoiles ook een optie waren. Mijn XM heeft een linker display, de leeslampjes en de climate control (maakt haar dus een VSX), maar reed wel op stalen velgen met wieldoppen (inmiddels wel toiles!).

Voor zover ik kan zien zijn ze in NL altijd met hydractief geleverd, ongeacht het uitrustingsniveau. In BE was dat anders.

Profiel  

Brian
> 3000 berichten

Gepost: 23 september 2008 02:58 PM
  [ # 11 ]
par eXeMple! schreef:
Xsara Coupe schreef:

- Climate control
- Etoile velgen

Ik denk dat de Etoiles ook een optie waren. Mijn XM heeft een linker display, de leeslampjes en de climate control (maakt haar dus een VSX), maar reed wel op stalen velgen met wieldoppen (inmiddels wel toiles!).

Voor zover ik kan zien zijn ze in NL altijd met hydractief geleverd, ongeacht het uitrustingsniveau. In BE was dat anders.

Ik heb dus ook geen etoiles, maar staal met doppen.

“Ze in NL altijd met hydractief”, bedoel je met ‘ze’ alle XM’s? Dat is in ieder geval niet zo want de Berline uit ‘96 had geen hydractief en dat was geen belgische import. Of bedoel je alle breaks?

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 23 september 2008 03:06 PM
  [ # 12 ]

Neehoor, hydractive is niet altijd geleverd… Na augustus 1997 heeft geen enkele 2.0 16v het, daarvoor zijn er ook type 2’s zonder, geen idee welke wel en welke niet…

Verder is het zo dat de etoiles voor zover ik weet op een VSX standaard waren. Let wel, in nederland is de VSX alleen maar van aug 1994-aug 1997 geleverd. De auto van par eXaMple is van na die tijd en valt daarmee onder de type 3. De type 3 was er in nl in 2 uitvoeringen, te weten:

Standaard
Exclusive

De standaard had veel weg van de VSX, maar had geen etoiles…

Xsara Coupe

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 23 september 2008 03:11 PM
  [ # 13 ]
Xsara Coupe schreef:

Neehoor, hydractive is niet altijd geleverd… Na augustus 1997 heeft geen enkele 2.0 16v het, daarvoor zijn er ook type 2’s zonder, geen idee welke wel en welke niet…

Verder is het zo dat de etoiles voor zover ik weet op een VSX standaard waren. Let wel, in nederland is de VSX alleen maar van aug 1994-aug 1997 geleverd. De auto van par eXaMple is van na die tijd en valt daarmee onder de type 3. De type 3 was er in nl in 2 uitvoeringen, te weten:

Standaard
Exclusive

De standaard had veel weg van de VSX, maar had geen etoiles…

Xsara Coupe

????

ik denk dat eea gewoon te maken heeft met de BPM die in NL van toepassing is. De wagen moest toch betaalbaar blijven en dus worden er dingen uitgehaald.

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3198

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 23 september 2008 03:12 PM
  [ # 14 ]

Ja die typeaanduidingen hebben mij in Belgie met een expertise ( total loss ) ook al parten gespeeld .

Oficieel bestaat ( volgens de expert ) geen VSX uitvoering in Belgie .

Dus mijn wagen werd als SX getaxeerd , een heel pak minder natuurlijk .

heb even opgezocht in mijn antwoord op zijn vorstel wat de verschillen ( in Belgie ) zijn tussen een SX en een VSX ;

Mijn wagen bezit namelijk volgende opties die enkel op een VSX uitvoering geleverd zijn.

ABS, HYDRACTIEF 2 vering, elektronische airco , elektrische ramen rondom met knelbeveiliging en eindeloop bestuurderzijde , extra leeslampjes , mistlampen vooraan , e.d.

Ook weet ik nog dat als je de achteruit inschakeld de rechtse spiegel naar beneden kanteld .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  

boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1185

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 23 september 2008 03:27 PM
  [ # 15 ]

Het is idd lekker duidelijk. Ik heb zover ik weet een VSX uit ‘98, wat dus niet kan. Electrische ramen achter zaten zover ik weet standaard op een VSX, dus als je die niet hebt heb je ook geen VSX zou ik zeggen. Volgens mij is het wel te zien op citroen.service. Als je daar je chassis nummer in klopt kun je van alles over de auto zien. Tot en met wat voor bekleding erin zit. Ik zou daar ff kijken

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  

1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook