9 van de 13
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
ID uit 61 erbij!!
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 832
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 20 mei 2011 01:02 PM
  [ # 121 ]
waterman schreef:

Het is belangrijk dat motor en bak op zoveel mogelijk plaatsen met elkaar verbonden zijn. Doe je dat niet, dan breekt het af.

Ik verbaasde me over die ieniemienie boutjes waarmee de bak aan het blok zit.

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 832
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 20 mei 2011 01:07 PM
  [ # 122 ]

plaatje van SPAM. Nieuwe bak/blok, maar je carterbak zit op dezelfde plek.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10488
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 mei 2011 01:32 PM
  [ # 123 ]
gjvdh schreef:
waterman schreef:

Het is belangrijk dat motor en bak op zoveel mogelijk plaatsen met elkaar verbonden zijn. Doe je dat niet, dan breekt het af.

Ik verbaasde me over die ieniemienie boutjes waarmee de bak aan het blok zit.

Aan zo’n boutje kun je rustig je ds ophangen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 20 mei 2011 01:35 PM
  [ # 124 ]

het boutje is inderdaad heel gebleven Smile

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4958
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 20 mei 2011 01:42 PM
  [ # 125 ]
jantje1948 schreef:
gjvdh schreef:
waterman schreef:

Het is belangrijk dat motor en bak op zoveel mogelijk plaatsen met elkaar verbonden zijn. Doe je dat niet, dan breekt het af.

Ik verbaasde me over die ieniemienie boutjes waarmee de bak aan het blok zit.

Aan zo’n boutje kun je rustig je ds ophangen.

Een boutje van 7 mm heeft een doorsnede van 38.46 mm². Als dat van goed staal is, bijvoorbeeld 52 dan hang je er twee ton aan op. Nou is dat boutje bij de draadspoed dunner dus je houdt zo’n 6 mm over, maar daar kan de DS ook wel aan hangen.

Aan de andere kant is het zo dat de motor van mijn Engelse auto aan de bak vast zit met 16 bouten van 10 mm en aan een zo’n bout hang je vier ton. Maar die heeft 2,5 keer het vermogen van de DS.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10488
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 20 mei 2011 01:59 PM
  [ # 126 ]

Wat niet vergeten moet worden is dat bij de ds ook het moment van het remmen via bak/motor overgebracht wordt. Dat is toch een aantal keren groter dan het moment door het optrekken. Verder maakt het natuurlijk heel wat verschil dat bij de jaguar de optredende momenten altijd om de lengte-as van de motor zijn (aandrijfas evenwijdig aan lengte-as motor), terwijl die bij de ds er dwars opstaan.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 20 mei 2011 02:25 PM
  [ # 127 ]

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 832
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 20 mei 2011 02:28 PM
  [ # 128 ]

Ik weet dat je aan een schroefje in de muur ook een olifant kan ophangen en het zou wel weer berekend zijn, maar het komt niet degelijk over. De bouten waarmee de bell housing aan de de rest van de bak zit is alweer een stuk forser. Is wel weer alu op alu, i.p.v. alu op staal.Het heeft bij mijn oude dame van 40 jaar geen problemen opgeleverd al die tijd. Het zijn ook redelijk wat M7 boutjes èn er zitten nog uitlijn-piefjes-palletjes-dingetjes (duveltjes van staal zeg maar) op. verlening / verbreding zou voor de krachtverdeling moeten zorgen.

Edit: zag post van Alexander niet. Nog duidelijker carterbak.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43373
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 mei 2011 02:29 PM
  [ # 129 ]

Dan gaat het dus om het omcircelde oor..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 832
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 20 mei 2011 02:31 PM
  [ # 130 ]

Mooi blok zeg.

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 20 mei 2011 03:22 PM
  [ # 131 ]

thanx allemaal… Ik weet nu wat me te doen staat…

Profiel  
 
Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 09-10-2006

- 2CV 6 Club
Gepost: 03 oktober 2011 10:03 AM
  [ # 132 ]
Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 03 oktober 2011 06:33 PM
  [ # 133 ]

?

Citroen!

Profiel  
 
AZ
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 24 oktober 2011 01:17 PM
  [ # 134 ]

Zo als op de foto te zien is… Het koppelingshuis is rondom overmidden en kwam zonder een bout los te draaien al van de motor af…

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 24 oktober 2011 01:20 PM
  [ # 135 ]

Jeetje. Ik ben wel benieuwd hoe zoiets ontstaat!

Profiel  
 
 
9 van de 13
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook