2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
effe lampjes vervangen…...
klapia
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 20-10-2008

Gepost: 14 december 2008 01:23 PM
  [ # 16 ]

C4 sohier legt uit nu ken ik de “truk” Heb jij voor mij een tip over die truk? Ik loop nog hopeloos te knoeien.

klapia

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 14 december 2008 04:51 PM
  [ # 17 ]

Maarre, ik heb een C4 en die gaan nog steesd niet zo handig.  Surprisedops:

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 15 december 2008 12:41 PM
  [ # 18 ]
klapia schreef:

C4 sohier legt uit nu ken ik de “truk” Heb jij voor mij een tip over die truk? Ik loop nog hopeloos te knoeien.

Grootste probleem is dat je niet kan zien wat je doet. Gebruik een klein spiegeltje en licht wat bij, dan wordt het duidelijk hoe alles in elkaar zit.

Je ziet duidelijk twee schroejes (ik vermoed na verwijdering van de kabel, maar dat weet ik niet meer zeker). Dit is infeite de ‘klem’ waarmee het lampje in het lamphuis vastzit. Bij mij waren deze schroefjes zodanig hard vastgedraaid dat de lamp bijna niet verwijderbaar was zoals beschreven in de handleiding (ik heb de stand van de lichten licht ontregeld door het wringen aan de lamp). Deze schroefjes maak je een klein beetje los (bvb. 1 omwenteling) waardoor het lampje veel losser komt te zitten in de klem en je het zeer makkelijk kan roteren in het lamphuis en uitnemen. Je hebt wel een speciale sleutel nodig (die ondertussen wel courant is en elke doe-het-zelver wel in z’n gereedschapskist heeft) om de schroefjes los of vast te kunnen draaien.
Voor het monteren van de nieuwe lamp ga je gewoon omgekeerd tewerk : lampje in het lamphuis steken (let op : past maar op één manier - spiegeltje en wat verlichting zijn echt geen overbodige luxe); roteren in het lamphuis zodat de lamp ‘pakt’ en dan de twee schroefjes opnieuw vastdraaien.

Na losmaken van de vulopening voor de ruitensproeiervloeistof, kan je iets makkelijker bij het rechter licht.

Ik zal eens kijken of ik een foto kan maken (maar ik vrees ervoor gezien de beperkte ruimte).

Profiel  
 
klapia
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 20-10-2008

Gepost: 16 december 2008 12:40 AM
  [ # 19 ]

C4sohier,
Bedankt voor de info. Het is me inmiddels met een spiegeltje gelukt zonder de schroefjes los c.q. vast te draaien.

klapia

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 02 januari 2009 07:51 PM
  [ # 20 ]

Vandaag heeft er bij mij ook een lampje het begeven.
Het linker dimlicht is stuk, en dit al na 30.000km.
Toch wel snel lijkt me.
Zo blijft de teller “garagebezoekjes” maar verder stijgen.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 02 januari 2009 08:48 PM
  [ # 21 ]
picassoke schreef:

Het linker dimlicht is stuk, en dit al na 30.000km.
Toch wel snel lijkt me.
.

het is en blijft een lamp he.
en de automatische verlichting komt mi de levensduur niet tengoede..

ik hoop wel dat je de rechter ook meteen hebt vervangen anders kan je binnenkort weer terug… Wink

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 02 januari 2009 10:03 PM
  [ # 22 ]
ronama schreef:
picassoke schreef:

Het linker dimlicht is stuk, en dit al na 30.000km.
Toch wel snel lijkt me.
.

het is en blijft een lamp he.
en de automatische verlichting komt mi de levensduur niet tengoede..

ik hoop wel dat je de rechter ook meteen hebt vervangen anders kan je binnenkort weer terug… Wink

Het is tenslotte maa een lamp, dit klopt.
Ja de rechter heb ik ook laten vervangen, want zoals je zegt anders mag ik binnen enkele weken opnieuw langs gaan.

Maar bij men vader is de eerste lamp bij 150.000 km vervangen, dus in vergelijking daarmee is het best wel vroeg.
En nee het zijn geen xenon koplampen.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 02 januari 2009 10:28 PM
  [ # 23 ]

Ze gaan in de Picasso wat sneller stuk (volgens mijn dealer niet) maar het vervangen is een crime. Laatst mijn lamp (proberen) te vervangen maar kreeg de nieuwe lamp er niet in. Een uur geprutst, mijn vrouw heeft vervolgens mijn vingers weer laten ontdooien en ik heb toen (schaam schaam_ Citroen Assistence moeten bellen die hier binnen een half uur stonden. Ook de monteur heeft er een half uur over gedaan zodat mijn schaam schaam gevoel iets minder is geworden.

Is het nu niet mogelijk een lamp te contrueren die gewoon eenvoudig te vervangen is ?

Vast wel.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
Hansdj
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 18-04-2008

Gepost: 02 januari 2009 11:30 PM
  [ # 24 ]

Gisteravond…..................begaf mijn linker dimlicht het, H7 (hoezo snel na 5 maanden)

Toevallig was ik bij vrienden waar van er 1 automonteur is bij een universele garage, en een ander bij een Peugeot dealer.

Ik moet zeggen het was een leuk schouwspel om de 2 heren te zien worstelen met een lampje, het is ze uiteindelijk gelukt.
Ik heb heel wat bier moeten beloven als ze hier zijn Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Vandaag de rechter kant ook maar ff laten vervangen bij de dealer, binnen een HALF uur zat het lampje er in Shocked  Shocked  Shocked  Shocked

Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 02 januari 2009 11:32 PM
  [ # 25 ]

Ik heb ook gekeken of ik er bij kon, maar ik heb het maar zo gelaten.
De parkeerlichten zijn makkelijk te vervangen, maar de rest Confused

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
rymt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 203
Geregistreerd: 29-01-2007

Gepost: 02 januari 2009 11:49 PM
  [ # 26 ]

Heb vandaag even 2 nieuwe lampjes gehaald voor € 15,=: de linker was na 9 maanden defekt. Het kostte me in totaal 15 minuten om hem te vervangen. Maar het was niet de eerste keer, dus….... Wink

Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 03 januari 2009 12:49 AM
  [ # 27 ]

Dan bel ikjou de volgende keer want ik heb mijzelf beloofd er nooit meer aan te beginnen. Ben er helemaal klaar mee

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 03 januari 2009 01:18 AM
  [ # 28 ]

Ik ga morgen eens zelf kijken of ik het kan doen in het vervolg.
Want ik heb geen zin om altijd bij de dealer te lopen achter lampjes, deze nog eens duur te betalen en vervolgens nog wat uurloon bij op men rekening te krijgen.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 03 januari 2009 01:47 AM
  [ # 29 ]

Haal je toch gewoon et lampje bij het benzine station en geef je die aan je dealer, of ben ik nu te kort door de bocht

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 03 januari 2009 02:38 AM
  [ # 30 ]
hbeck schreef:

Haal je toch gewoon et lampje bij het benzine station en geef je die aan je dealer, of ben ik nu te kort door de bocht

Ik zou eens graag hun gezicht zien.
En dan weer de een of andere uitleg krijgen dat dit geen lampjes zijn van citroen, en dat ze enkel erkende citroen stukken mogen plaatsen.

Overigens, ik heb nog even een zaag gespannen over men resonantie (nu we toch over uitvluchten bezig zijn)
Nu wisten ze te zeggen dat het geheel normaal is bij dit type wagen. Het dus een kenmerk is van het model. Op de vraag waarom ik het dan bij de andere wagens niet hoorde kwam weer het leuke woordje “toeval” als antwoord.
Op de vraag of ik dan eens mocht rijden met een auto die ook last had van men probleem antwoorde men dan weer bitter weinig. Veel meer dan “we hebben (ja, opnieuw) toevallig voor dit ogenblik zo geen staan” wist men niet te antwoorden.

Intussen was het gesprek weeral vrij sarcastisch geworden (van mijn punt, en van het punt van de baliebediende grof)
Op men slotvraag hoe het nu verder ging lopen kreeg ik het antwoord:
Dat moet u zelf beslissen.
- of u zet u radio luider
- of u rijdt 110
- of u verkoopt u auto en u koopt hier een nieuwe citroen

Waarop mijn antwoord was:
- of u lost het op
- of u neemt men wagen aan minimaal verlies over
- of ik verkoop men wagen en koop er ergens anders een nieuwe
- of ik ga eens praten met test-aankoop, ik zal zelfs zonder tegendienst de naam van u garage duidelijk vermelden
- of ik stuur een advocaat op u af.


In ieder geval, als men zo spreekt tegen een klant die dan ook nog enkele andere (bedrijfs)wagens daar heeft gekocht dan is men het niet waard.
Ik weet ook dat het een lastig probleem is, maar men heeft in het verleden toegegeven dat het niet normaal was. En het is nu nog steeds aanwezig, en op sommige momenten heel erg aanwezig. Ik laat hun er nu al meer dan een jaar aan werken, dus aan mijn geduld ligt het niet.
Ze komen steeds met nieuwe uitvluchten aandraven om het probleem te ontwijken. Citroen belux is ook niet echt een wonder van klantvriendelijkheid, telefonisch krijg je geen antwoord. Per mail al helemaal niet.
Maandag namiddag ga ik eens naar de hoofdzetel op het ijzerplein rijden. Ik moet toch in de buurt zijn, en het is hoe dan ook maar op 13km van men deur.

In ieder geval blijft het probleem voortduren, men wagen is intussen 14 maand oud. Iets in mij zegt dat men weldegelijk een vermoeden heeft waar het aan ligt maar men het gewoon probeert te rekken tot de garatie voorbij is. Ik begin stiekem te hopen op een fatale afloop van men wagen (diefstal, brand, ongeluk,...)
Andere citroen? Mss, waarschijnlijk nog wel, al mis is de duitse rammelvrijheid van mercedes bvb
Andere dealer? JA

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook