2 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
JORIS, de break van vlietmansje: einde oefening…
Wobbel53
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 20-07-2008

- ID/DS ID19FA Break
Gepost: 07 oktober 2008 02:26 PM
  [ # 16 ]

Het lukt me niet om de foto zelf plaatsen, dan maar de http://picasaweb.google.nl/wobbel53/Citroen#5254338970099456434

Norbert (I) D. (Break) de machine

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 07 oktober 2008 03:59 PM
  [ # 17 ]

Hé, Wobbel, dat is toch de bij ons zeer bekende Break vanneuh…......
Ben ff zijn naam kwijt. Maar die stond pas te koop voor 13.500,=

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Wobbel53
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 20-07-2008

- ID/DS ID19FA Break
Gepost: 07 oktober 2008 06:40 PM
  [ # 18 ]
GW-tje schreef:

Hé, Wobbel, dat is toch de bij ons zeer bekende Break vanneuh…......
Ben ff zijn naam kwijt. Maar die stond pas te koop voor 13.500,=

Klopt, is van West Brabant naar Midden-Limburg gegaan.
Moet zelf eens een paar foto’s maken.

Norbert (I) D. (Break) de machine

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 07 oktober 2008 07:21 PM
  [ # 19 ]
bogaard77 schreef:
CLL Martin schreef:

Maare.. Bogaard77 heeft ook al een break, ik weet niet hoe die van hem heet..  Rolling Eyes

Die heeft geen naam. of.. “De breek”

Joris, ik zou je DS breek Rob noemen..  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 oktober 2008 07:24 PM
  [ # 20 ]

Nee hoor. Breek is goed: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=172469&start=64

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 08 oktober 2008 02:43 PM
  [ # 21 ]

Gefeliciteerd met je aankoop.
Hier kun je je verkregen laskennis wel op botvieren Very Happy
Wat voor motor zit er eigenlijk in zo’n break een DY2 OF 3?
En gaat de leeuw nu over naar de break?

Goeten Peter.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 08 oktober 2008 02:46 PM
  [ # 22 ]

Dank je wel voor de felicitatie!


Lassen?

Begin wel met jouw hoedenplank, datum??

De break heeft geen hoedenplank, dus de leeuw kan niet verhuizen, blijft gekoppeld aan EVA.

De motor zal wel DY3 zijn, gezien bouwjaar 1972, het typeplaatje is foetsie Crying or Very sad

knuffel

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 10 oktober 2008 10:27 PM
  [ # 23 ]

Morgenavond arriveert mijn aanwinst, het eerste project is het vervangen van dit ding:

Wie heeft ervaring met deze reparatie, het is de rechtse kant, dus zonder de hoogteregelaar…?

Hoe weet ik of dit exemplaar geschikt is (komt uit donor) om nog een 100.000km mee te gaan, is daar een test(je) voor?

knuffel

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 11 oktober 2008 10:01 PM
  [ # 24 ]

Om de kwaliteit te beoordelen moeten de lagers bekeken worden en de loopbanen op de armen. Dan moet het ding dus wel eerst uit elkaar…..

Je kunt denk ik pas onder belasting, dus na montage, voelen of alles nog tip/top draait. Zonder gewicht is dit erg moeilijk te beoordelen en moet je afgaan op loopsporen. Kijk of het frame geen overmatige roest vertoont en let op scheuren.

Verder heb ik met de klus geen ervaring, maar er zullen anderen zijn dit dit voor je uit de doeken gaan doen, het lijkt mij met het juiste gereedschap aan kogeltrekkers niet erg moeilijk…..

Succes, Rob.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 12 oktober 2008 02:26 AM
  [ # 25 ]

Bedankt voor je respons, de auto is vanavond trouwens in Oss aangekomen, yeah Very Happy !

Met enig passen en meten kon hij net de garage in, is toch ietsje groter dan een berline, blijkt nu Rolling Eyes

Gevoelloze schakeling is iets meer geworden: wil nauwelijks in de achteruit! Het voelt of stuk van de ophanging van de bediening losligt, morgen met daglicht eens onder de kap kijken. Bak kraakt niet bij schakelen, dus het zal in de stangen/kabels moeten zitten, of gebroken veer misschien…

Verder brandde het motortemperatuurlampje flauwtjes, da’s nieuw voor mij: tot op heden ging die (bij mijn andere auto’s dus) gewoon ineens op 100%, sensor kaduuk? Bedrading maakt massa?

knuffel

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 12 oktober 2008 02:36 AM
  [ # 26 ]
vlietmansje schreef:

Morgenavond arriveert mijn aanwinst, het eerste project is het vervangen van dit ding:

Wie heeft ervaring met deze reparatie, het is de rechtse kant, dus zonder de hoogteregelaar…?

Hoe weet ik of dit exemplaar geschikt is (komt uit donor) om nog een 100.000km mee te gaan, is daar een test(je) voor?

Ik heb jammer genoeg nog geen ervaring met het vervangen van de ophanging. Ik heb in ieder geval gelezen dat je de bussen, waarin de ophanging zit bevestigd, heel goed moet controleren op scheurtjes. Anders lassen en misschien wel preventief lassen als je alles eruit hebt.
Bij mij heb ik gezien dat er gelast is rondom de bussen.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 12 oktober 2008 11:51 AM
  [ # 27 ]
ted.kampen schreef:

Bij mij heb ik gezien dat er gelast is rondom de bussen.

Als de boel los is idd goed kijken, heb ergens in topic over rondje Zwarte Zee gelezen dat DriverD hier ervaring mee heeft, dus die zal toch ook wel op het net komen love5     whistle

En foto-tjes natuurlijk!

Verder zaten er 4 extra wielen bij met versleten (3mm profiel) Goodyear banden 185/80-15, bouwjaar 1998, onder de auto zitten goede winterbanden (7mm profiel).

Wegens de beperkte ruimte gaan de extra wielen weg: iemand interesse?
Anders gaan de banden er af en hele zaak gescheiden naar het stort Confused

Verder: vanmiddag de achterspatborden verwijderd, roestschade viel reuze mee, wel plekken en gaatjes, een van de ophangbeugels van het linkse spatbord (C-stijl) was verrot, komt plastieke op Wink .

Bedrading wel zeer matig…

Bovenklep en onderklep ook redelijk, de onderklep heeft een sierstrip die bij het openen blijft hangen achter de trekhaak: strip gaat er dus af en wordt beetje hoger vastgezet.

Vervolgens motor gestart, no problem, en auto gekeerd: nu de voorspatborden eraf… de ophangogen aan binnenzijde wiel kei-verrot. Tunnelhoes is kapot, heb ik nog liggen Smile
Kleppendeksel en luchtfilter zijn merkwaardige kleur geverfd, komt gewoon weer origineel op, heb ik ook nog.

En kosmetisch: de strip op de B-stijl is glad, hoort hier niet een gewone ribbeltjes-strip te zitten?

Wordt vervolgd…

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 oktober 2008 01:31 PM
  [ # 28 ]

Volgens mij is een Ds berline anders dan de break. In ierder geval zijn de aanslagrubbers wezenlijk anders. Het zou me niet verbazen dat dus de aludelen ok anders zijn.
Van je donor kan je de draagarmen voelen. Als je zware plekken hebt bij het bewegen is ie niet goed meer.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 13 oktober 2008 01:35 PM
  [ # 29 ]
bogaard77 schreef:

Volgens mij is een Ds berline anders dan de break. In ierder geval zijn de aanslagrubbers wezenlijk anders. Het zou me niet verbazen dat dus de aludelen ok anders zijn.
Van je donor kan je de draagarmen voelen. Als je zware plekken hebt bij het bewegen is ie niet goed meer.

Ojee, daar had ik niet aan gedacht!
Was in de veronderstelling dat de voorzijde tot en met de deuren hetzelfde was (alleen ander glas in de achterdeur). En dubbele krikpunten, trouwens, ook zo’n verschil.

‘k Ga efkes in de boeken neuzen, bedankt!

En wat blijkt:

DX 412-3 G (gauche, links dus)
DX 412-3 A D (droit, rechts dus)

DV F 412-3 G .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) - BK (links, break dus)
DV F 412-3 A D .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken) - BK (rechts, break dus)

Break heeft vierkante aanslagrubbers, berline ronde.

Nb @ is hierboven een doorsnede-symbool…


Zou dat zoveel schelen/uitwisselbaar zijn?

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 oktober 2008 04:02 PM
  [ # 30 ]

weet niet. SM voortrein is gelijk break.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook