2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Einde verhaal voor m’n V6 exclusive: onderdelen te koop!
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 12 oktober 2008 09:34 PM
  [ # 16 ]
mpostma schreef:

Toch, als het er maar kort heeft ingezeten, zou het er wellicht nog wel uit te spoelen zijn.

Dat lijkt mij ook het proberen waard. Deed ik zo en zo voor dat ik ging slopen.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 12 oktober 2008 09:37 PM
  [ # 17 ]

Ik ken iemand die heeft remvloeistof i.p.v. lhm erin gegooid.

Dat is pas echt agressief voor je systeem. Dat vreet al je rubber op.

Over lekkage gesproken , heeft een enorm lange tijd geduurd voordat alles was vervangen en het systeem lekvrij was.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 12 oktober 2008 09:43 PM
  [ # 18 ]

Ik vind het nogal kort door de bocht door de auto meteen te slopen, water heeft niet bepaald smerende eigenschappen, maar zal geen rubbers slopen. Pas als er zuurstof in het systeem komt, zou het kunnen gaan roesten, maar die kans acht ik klein. Bij gebrek aan LHM wordt zelfs motorolie aanbevolen voor noodgevallen, daarna moet je wel goed spoelen

Ik zou er een 5 tal liters LHM aan spenderen, de motor zo min mogelijk laten draaien, de onderste leidingen los maken en leeg laten lopen en daarna de boel goed doorspoelen

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Rudmer'86
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 12 oktober 2008 10:04 PM
  [ # 19 ]

Als een specialist uit ervaring weet dat het nooit weer wordt wat het geweest is, dan luister ik daar naar.

Profiel  
 
huizing
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 214
Geregistreerd: 14-08-2005

Gepost: 12 oktober 2008 10:11 PM
  [ # 20 ]
Rudmer'86 schreef:

Als een specialist uit ervaring weet dat het nooit weer wordt wat het geweest is, dan luister ik daar naar.

Ook specialisten hebben het niet altijd bij het rechte eind. Het e.e.a. zal ook zeker afhankelijk zijn van HOELANG het water er in heeft gezeten en andere factoren.

Zo heb ik zelf ooit een nieuwe motorfiets gekocht die gejat was en in het zeewater gepleurd. Ding voor een habbekrats gekocht en iedereen raadde het me af.. Ik heb toen alle vloeistoffen vervangen en starten met een nieuwe accu… ding heeft zes jaar probleemloos gereden. Dus niets is onmogelijk.

Misschien ben ik eigenwijs, maar ik zou hem toch even spoelen met goedkope Action motorolie en daarna verse LHM erin.

Er bestaat een kans dat het slopen dan niet nodig is. Maar je moet het zelf wete wat je doet.

ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4965
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 12 oktober 2008 10:34 PM
  [ # 21 ]

Je kunt ook de dame verkopen aan een handige karel alhier met de kennis dat er water in zit. Of brengt hij in onderdelen meer op?

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 12 oktober 2008 10:34 PM
  [ # 22 ]

Het systeem kan best wel wat hebben. Vervuiling of oude LHM is (nog) veel erger dan gewoon schoon water. Water vormt tenminste geen stukjes die kunnen inslijten in de zittingen en plunjers.

5l LHM kost wel 25 eur als je duur doet, dat is toch wel een acceptabel risico? Wordt het toch niks dan knijp je ‘m alsnog op?

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 12 oktober 2008 10:59 PM
  [ # 23 ]

Ik snap de verontwaardiging van iedereen hier, ik zou het ook wel durven proberen en vind het dus ook wel een beetje zonde. Beetje water, beetje spoelen, geen centje pijn voor een paar tientjes. Maargoed, helaas is het niet mijn auto en de eigenaar zal en mag ermee doen wat hij er zelf mee wil.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 12 oktober 2008 11:03 PM
  [ # 24 ]

Tja, het plaatje klopt niet echt he? Zo’n beest van een auto geveld door een litertje water…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 12 oktober 2008 11:19 PM
  [ # 25 ]

Is ook.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 13 oktober 2008 12:05 AM
  [ # 26 ]

ik vermoed dat de wagen weinig heeft gekost. Als er wel veel voor was betaald zou men er mee zijn terug gegaan…

Een xm in onderdelen brengt ook nu nog weinig op.

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 13 oktober 2008 12:40 AM
  [ # 27 ]

Dat is een aanname Gompy, daar moet je voorzichtig mee zijn.

Maar ik zou spoelen tot ik een ons weeg. Eerst met spiritus, dat ontvet en neemt gelijk het water mee, dan met motorolie, daarna spoelen met hydrorincage (of hoe die zooi mag heten) en daarna pas weer LHM erin

Je gaat zo’n mooie wagen toch niet voor de kat z’n K uit elkaar trekken alleen maar omdat de een of andere specialist heeft gezegd dat het niet kan??????

Dan kan ik mijn auto’s ook wel laten slopen. Iedereen vindt dat een Citroen niks waard is, niet dan, nou dan

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Rudmer'86
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 119
Geregistreerd: 10-07-2007

Gepost: 13 oktober 2008 12:52 AM
  [ # 28 ]

Tsja, misschien hebben jullie wel gelijk en had ik het moeten proberen, maarja toen mij werd verteld wat de gevolgen zijn van water in’t systeem zakte de moed mij in de schoenen.

En even voor de duidelijkheid: het gaat hier beslist niet om een ‘1 of andere specialist’ Dit is zonder twijfel een kundig persoon en niet zomaar een garagehouder die een end weg zwamt.

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 13 oktober 2008 01:06 AM
  [ # 29 ]

‘t werkplan van Paul lijkt me helemaal géén schlecht plan (ik heb nu gezien hoe groot die is, dus tegenspreken doe ik nu niet Laughing  Laughing)

En als je niet gelooft dat er nog redding is waarom dan niet eens even met Chyparse Almere gebeld ? Die vertellen je zo wat je moet of niet moet doen.

Laughing  Kennis die je niet hebt moet je kopen, maar hoeft niet duur te zijn Laughing

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 13 oktober 2008 03:52 AM
  [ # 30 ]

Ik wil de deskundigheid van je specialist niet in twijfel trekken. Water in de LHM is dé grote doodsoorzaak van hydraulische systemen. Dat komt er door de loop der jaren door condens en osmose (ja, echt; wie vertelde me dat nou ook alweer?) in terecht, de beruchte bruin/zwarte drab is daarvan getuige.

Als het er relatief kort in gezeten heeft en het komt er nog helderachtig uit ook dan verkeert het systeem in betere staat dan van de gemiddelde HP-geveerde auto denk ik.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook