
























Totaal aantal Berichten: 6348
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Heren, vergeet ook niet dat LHM geen olie is maar een vloeistof en ook vrijwel geen smerende eigenschappen bezit. Ik zou het daarom wel aandurven om een keer goed te spoelen met LHM of hydraurinçage, het systeem weer af te vullen met LHM en dan gewoon eens te gaan rijden en kijken wat er gebeurt.
Een heel groot deel van de XM’s die je tegenkomt heeft een sterk vervuild systeem en LHM die al lang over de houdbaarheidsdatum heen. Dat komt na een goede schoonmaakbeurt over het algemeen ook wel weer goed.
Groet,
L









Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004
- XM V6 24V Exclusive
Mark Nijenhuis schreef:‘t werkplan van Paul lijkt me helemaal géén schlecht plan (ik heb nu gezien hoe groot die is, dus tegenspreken doe ik nu niet
![]()
)
Ach ja Mark, je weet het he? In iedere grote vent zit een klein ventje dat erom smeekt dat je ophoudt met slaan.
Ik begrijp uit Rudmer’s posts dat de dame al in staat van ontbinding verkeert. Jammer, jammer, jammer.
Dan maar eens kijken wat er nog te halen is denk ik.
Rudmer, van welk bouwjaar is de dame?
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc
Inderdaad, het is onomkeerbaar. Ook vooral omdat ik al een aantal mensen onderdelen heb toegezegd. Dit kan ik nu niet meer terug draaien.
De auto is van 1994.
Wat mij betreft nu geen berichten meer, waardoor ik enigzins spijt begin te krijgen. Ik wil deze dame gewoon vlot opruimen(klinkt wel erg respectloos, maar goed), zodat ik een (nog veel mooiere) Exclusive, met kapotte automaatbak, kan kopen en daar de automaatbak uit deze wagen in kan zetten.
Je gaat zo’n mooie wagen toch niet voor de kat z’n K uit elkaar trekken alleen maar omdat de een of andere specialist heeft gezegd dat het niet kan??????
Dan kan ik mijn auto’s ook wel laten slopen. Iedereen vindt dat een Citroen niks waard is, niet dan, nou dan
En ik wil nog even kwijt dat ik dit beslist geen leuke opmerkingen vind. Hiermee insinueer je dat ik me heb laten informeren door een één of andere halve monteur die niks van Citroens weet en ze alleen maar de grond intrapt. Tenminste, zo vat ik het op. Niet iedereen die beroepsmatig aan auto’s sleutelt vindt een Citroen ouder dan 10 jaar niks waard hoor. D’r zijn echt nog wel profs en tevens liefhebbers met verstand van zaken die je, op een eerlijke manier, met raad en daad terzijde staan.














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed, omdat dit nu behoorlijk off-topic is gegaan en de verdere discussie over de aangeboden onderdelen niet in dit forum deel thuishoort gaat ie op slot.
@Rudmer: Ontzettend vervelend voor je, deze afloop. Je mag de onderdelen aanbieden in het ” angeboden” deel van het forum. Succes met de demontage van je xm.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste