3 van de 12
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
De GSpecial van Mach2
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 26 oktober 2008 07:58 PM
  [ # 31 ]
citro-power schreef:

Omdat simpelweg geen goede behandeling bestaat voor een Citroen uit die tijd.
Als je een GS bijna het gehele jaar door rijd gaat ie toch , kan geen behandeling tegen houden.

Dit is een mening die als een feit wordt gebracht.

Ik ben het er dus niet mee eens. Maar ik moet een echt goede antiroestbehandeling ook nog tegenkomen. Kost namelijk wel meer dan 600 euro en dan moet je eerst de roest behandelen. De meeste producten dekken ook alleen (tijdelijk) af… Smile

Je GS is wel een plaatje Smile

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 26 oktober 2008 08:22 PM
  [ # 32 ]
citro-power schreef:

Omdat simpelweg geen goede behandeling bestaat voor een Citroen uit die tijd.
Als je een GS bijna het gehele jaar door rijd gaat ie toch , kan geen behandeling tegen houden.

Mij is verzekerd dat ik over 6 a 7 jaren terug kan komen om te zien dat het plaatwerk nog hetzelfde is…... We zullen zien. Kwetsbaar blijkt wel de motorkap voor steenslag. Roestputten e.d.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 26 oktober 2008 08:45 PM
  [ # 33 ]

Ik ben ervan overtuigd dat een goede behandeling werkt. Ik heb mijn Ami 8 zoals gezegd laten doen bij Van Egmond. Dit is zeven jaar geleden geweest (nog even gecheckt). De auto is nog steeds in super conditie, zelf na een aantal jaren zomer en winter rijden. Ik heb er nu bijna 100.000 kilometer mee gereden waarvan zeker 70.000 km dagelijk. De bodem, chassis en plaatwerk is nog perfect, zo blijkt na inspectie met de endoscoop.

Dat neemt niet weg dat je het roesten nooit kan uitbannen. Misschien alleen als je je auto in een warme garage stalt, met permanente droge luchtcirculatie, maar er zijn er maar weinigen die zo’n ruimte hebben voor hun oude Citroen.

Ik rijd gewoon lekker verder in mijn Xantia, ga de GS mooier maken en vertroetelen, en als de winter voorbij is lekker toeren!

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 26 oktober 2008 08:53 PM
  [ # 34 ]
Evan schreef:
citro-power schreef:

Omdat simpelweg geen goede behandeling bestaat voor een Citroen uit die tijd.
Als je een GS bijna het gehele jaar door rijd gaat ie toch , kan geen behandeling tegen houden.

Dit is een mening die als een feit wordt gebracht.

Ik ben het er dus niet mee eens. Maar ik moet een echt goede antiroestbehandeling ook nog tegenkomen. Kost namelijk wel meer dan 600 euro en dan moet je eerst de roest behandelen. De meeste producten dekken ook alleen (tijdelijk) af… Smile

Je GS is wel een plaatje Smile

Ik heb veel GS/A’s zien sneuvelen binnen de vereniging en hier op het forum trouwens ook.
Heel veel zijn echt liefhebber en hebben ze echt goed bijgehouden. En toch gaan ze , ondanks dat ze vol gespoten zijn met een middel.

Je vertraagd het er wel mee , weg houden doe je het echt niet.

Een goed voorbeeld staat op marktplaats.
http://link.marktplaats.nl/195747340

Is van een clublid geweest. Is rond 2002 uit frankrijk gehaald en was in een echt mooie staat. Heeft hem dagelijks gebruikt in A’dam. Ondanks de goede verzorging is er niet veel meer van over gebleven. Binnenschermen achter rot , vloerplaten voor , keienvanger verrot en weg gegooid , een flinke roestblaas op het achterscherm enz.


Maar goed , ieder moet het zelf weten. Ik had een andere auto uitgezocht voor dagelijks gebruik en de GS erbij gehouden vor de hobby.

Maar we gaan Surprisedfftopic volgens mij…..

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 26 oktober 2008 09:24 PM
  [ # 35 ]

Inderdaad, back on-topic!

In mijn GS zit een 1220 motor. Nu hoorde ik dat die helemaal niet geleverd is in een GS Special.

Klopt dat?

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 26 oktober 2008 09:28 PM
  [ # 36 ]

Na lange tijd weer eens online.. zie ik deze mooie GS. Gefeliciteerd!

En wat het antwoord op je laatste vraag ook moge zijn, het is een mooie.

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 26 oktober 2008 09:41 PM
  [ # 37 ]
Mach2 schreef:

Inderdaad, back on-topic!

In mijn GS zit een 1220 motor. Nu hoorde ik dat die helemaal niet geleverd is in een GS Special.

Klopt dat?

Dat klopt , er moet een 1015 in zitten.

Een 1220 hoort in een Club uitvoering.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 26 oktober 2008 09:44 PM
  [ # 38 ]

GSpécial had een 1015 cc motor, later een 1130 cc, nooit een 1220 cc.

Citroen!

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 26 oktober 2008 11:04 PM
  [ # 39 ]

Dacht ik al. Die motor is dus een keer vervangen. Maakt niet uit, het motortje is droog en loopt heel mooi. Daar gaat het om.

Hoort er eigenlijk ook een andere bak in een Club met de 1220 dan in een Gspecial met de 1015?

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
Eemspoort
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008

- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Gepost: 27 oktober 2008 12:45 AM
  [ # 40 ]
citro-power schreef:

Ik heb veel GS/A’s zien sneuvelen binnen de vereniging en hier op het forum trouwens ook.
Heel veel zijn echt liefhebber en hebben ze echt goed bijgehouden. En toch gaan ze , ondanks dat ze vol gespoten zijn met een middel.

Je vertraagd het er wel mee , weg houden doe je het echt niet.

Een goed voorbeeld staat op marktplaats.
http://link.marktplaats.nl/195747340

Is van een clublid geweest. Is rond 2002 uit frankrijk gehaald en was in een echt mooie staat. Heeft hem dagelijks gebruikt in A’dam. Ondanks de goede verzorging is er niet veel meer van over gebleven. Binnenschermen achter rot , vloerplaten voor , keienvanger verrot en weg gegooid , een flinke roestblaas op het achterscherm enz.


Maar goed , ieder moet het zelf weten. Ik had een andere auto uitgezocht voor dagelijks gebruik en de GS erbij gehouden vor de hobby.

Maar we gaan Surprisedfftopic volgens mij…..

En bedankt voor de tip. Ik had er een mailtje achteraan gestuurd, maar dit beantwoord mijn vragen wel. Geen GS voor mij, dus, want lassen is niet mijn sterkste punt… Sad

Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 27 oktober 2008 10:09 AM
  [ # 41 ]
citro-power schreef:

Ik heb veel GS/A’s zien sneuvelen binnen de vereniging en hier op het forum trouwens ook.
Heel veel zijn echt liefhebber en hebben ze echt goed bijgehouden. En toch gaan ze , ondanks dat ze vol gespoten zijn met een middel.

Je vertraagd het er wel mee , weg houden doe je het echt niet.

Een goed voorbeeld staat op marktplaats.
http://link.marktplaats.nl/195747340

Is van een clublid geweest. Is rond 2002 uit frankrijk gehaald en was in een echt mooie staat. Heeft hem dagelijks gebruikt in A’dam. Ondanks de goede verzorging is er niet veel meer van over gebleven. Binnenschermen achter rot , vloerplaten voor , keienvanger verrot en weg gegooid , een flinke roestblaas op het achterscherm enz.


Maar goed , ieder moet het zelf weten. Ik had een andere auto uitgezocht voor dagelijks gebruik en de GS erbij gehouden vor de hobby.

Maar we gaan Surprisedfftopic volgens mij…..

Ik vind je wel heel erg pessimistisch hoor Citropower! Ik ben het met je eens dat het voor de auto beter is om hem ‘s winters niet te gebruiken, maar er zijn ook voorbeelden van mensen die er al jaren ‘s winters mee rijden en waarbij dit ook prima gaat. Je moet alleen wel heel consequent zijn, bijvoorbeeld elke week goed spoelen van de onderzijde van de auto met (warm) water, zo voorkom je dat pekel en vuil kans krijgen om zich goed te hechten, daarnaast een goede bescherming van de binnenzijde dmv ML, ook de bodem kun je laten behandelen. Als je dit soort maatregelen treft, kun je mijns inziens de auto ook ‘s winters gebruiken zonder dat de staat heel erg hard achteruit rolt….

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
citrospeeds
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 317
Geregistreerd: 10-04-2007

Gepost: 27 oktober 2008 02:07 PM
  [ # 42 ]

Het probleem is dat je niet helemaal tussen de dubbele platen van de vloer kunt komen evenals het dubbele staal van het subframe achter. Dorpels en andere holle ruimtes zal prima gaan. Maar ik geef citropower in dat op zicht wel gelijk een Gs is gewoon niet geschikt voor het hele jaar door dan gaan ze geheid van je af. Alleen met behandelen duurt het wat langer   Wink

een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 27 oktober 2008 02:20 PM
  [ # 43 ]

Surprisedfftopic Exclamation  Exclamation

Ik hou op met deze discussie. Iedereen heeft zijn eigen mening erover en dit is de mijne , en ik heb het genoeg gezien hou het afliep.

Je hebt nu eenmaal verzamelaars die proberen het te behouden en je hebt continu rijders.

Als iemand anders doet is dat zijn keus.

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 27 oktober 2008 02:31 PM
  [ # 44 ]

Ehm. Ja. Ik heb er ook genoeg van. Heb al gezegd dat ik de GS niet ga gebruiken als winter/pekelbak.

Even een lijstje van wat ik de komende tijd nog wil doen aan de GS:

Technisch
- Uitlaatlek/kachelstank fixen
- Ontsteking dynamisch stellen; hij pingelt af en toe
- Eventueel lange uitlaatpijp vervangen
- Bakolie en LHM verversen
- Eventueel nieuwe bollen voor. Zijn die nog te krijgen voor GS?

Optisch
- Velgen stralen en poedercoaten; daar knapt een auto van op!
- Krassen/halve plamuurreparaties aan de carosserie netjes maken

Is dat LHM verversen goed te doen? Ik heb het nog nooit zelf gedaan. Moet ik bij een GS nog speciaal ergens op letten?

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 27 oktober 2008 02:50 PM
  [ # 45 ]

LHM verversen is goed te doen. LHM vat leeggooien , filters die erin zitten schoonmaken en weer vullen.

Bollen kun je gewoon bestellen net als bakolie enz.

Misschien handig om een werkplaats handboek aan te schaffen. Staan zat op marktplaats.

Profiel  
 
 
3 van de 12
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook