2 van de 12
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
De GSpecial van Mach2
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 25 oktober 2008 03:58 AM
  [ # 16 ]

Mooie!

nu gauw ff volpompen met antiroest!

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 25 oktober 2008 10:45 PM
  [ # 17 ]
Evan schreef:

nu gauw ff volpompen met antiroest!

Ahh , is toch niet nodig bij een GS ?

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 25 oktober 2008 11:57 PM
  [ # 18 ]
citro-power schreef:

Ahh , is toch niet nodig bij een GS ?

want?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 26 oktober 2008 12:08 AM
  [ # 19 ]

Goed zeg! Van harte Michiel. Ik zag op Flickr al een groene GS een blauwe en vandaag een witte voorbij komen. Knoop dus doorgehakt.
Heerlijk rijden doen ze zeker. Heel veel plezier ermee.
Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 26 oktober 2008 12:37 AM
  [ # 20 ]
Evan schreef:
citro-power schreef:

Ahh , is toch niet nodig bij een GS ?

want?

Omdat simpelweg geen goede behandeling bestaat voor een Citroen uit die tijd.
Als je een GS bijna het gehele jaar door rijd gaat ie toch , kan geen behandeling tegen houden.

Profiel  
 
citrospeeds
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 317
Geregistreerd: 10-04-2007

Gepost: 26 oktober 2008 01:00 AM
  [ # 21 ]

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanschaf dus toch voor de special gegaan. Lijkt me geen slechte keus als ik de vorige ex eigenaar zo hoor.
En ja ik ben het wel een beetje ééns met citropower je kunt hem helemaal volspuiten met antiroest en het zal zeker vertragen maar je ontkomt nooit aan de roestduivel met dagelijks gebruik. Maar dat is een keuze die je zelf maakt natuurlijk. Cool Heel veel plezier en veilige km ermee.

een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven

Profiel  
 
Gepost: 26 oktober 2008 01:19 AM
  [ # 22 ]

Tof! Veel plezier ermee Michiel!!!

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 26 oktober 2008 02:12 AM
  [ # 23 ]

Dank allemaal voor de reacties. Vandaag ruim 400 kilometer met de GS gereden en meteen wat kleine dingetjes gefixt. Na aanschaf gisteren meteen olie warm afgetapt en nieuw filter gemonteerd. Na een nacht uitlekken vanochtend nieuwe olie erin, koppelingspedaal drupje olie gegeven (piepte enorm), vrije slag gesteld, stationair mengsel en toerental aangepast (liep veel te hard stationair en mengsel stond veel te rijk). Natuurlijk ook van binnen en buiten gewassen en in de was gezet. De auto rijdt heerlijk, het blok is droog, alles ziet er netjes uit.

Wat betreft anti-roest en rijden in de winter. Laat ik iedereen maar geruststellen: deze wagen gaat GEEN pekel zien en blijft lekker BINNEN in de winter. Maar ik ga zeker maatregelen nemen om de hier en daar aanwezige roestplekjes te stoppen/te vertragen. Hoe precies, daar ga ik nog even over denken terwijl de GS binnen staat. Mijn ervaring met mijn Ami 8 is dat dit zeker helpt om een auto in goede conditie te houden. Niets doen ter preventie is in ieder geval niet slim.

Natuurlijk ook wat foto’s gemaakt:

Meer foto’s hier

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2776
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 26 oktober 2008 01:02 PM
  [ # 24 ]

Die ziet er best gezond uit. Striping ff vervangen en dan is’t weer een plaatje van een GS!
Gefeliciteerd met de aankoop en op naar de volgende 30 jaar!  knuffel

Oh ja, in de zomer niet vergeten die wintergrille er af te halen he. Laughing

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 26 oktober 2008 01:12 PM
  [ # 25 ]
Midfriesland schreef:

Die ziet er best gezond uit. Striping ff vervangen en dan is’t weer een plaatje van een GS!
Gefeliciteerd met de aankoop en op naar de volgende 30 jaar!  knuffel

Oh ja, in de zomer niet vergeten die wintergrille er af te halen he. Laughing

Ja die grille had ik erop gezet omdat ik ‘s avonds ging rijden en de temperatuur wel flink onder de 10 graden zakte.

Over die striping; die hangt er idd een beetje lullig op het linkerachterportier en aan de rechterkant ontbreekt ie helemaal (op het voorscherm na). Is dat nog los te krijgen bij de GS vereniging ofzo? Ik zat te denken om het er maar helemaal af te halen…

Nog een ander ding. Als ik de kachel aanzet stinkt ie naar uitlaatgas. Dat was dus een koud ritje naar Limburg en weer terug Crying or Very sad
De uitlaat is niet hoorbaar lek bij de spruitstukjes. Wel zijn de kachelslangen zijn niet heel best. Of de koppen goed zijn aangetrokken weet ik niet. Hebben jullie tips? Eerst maar eens die slangen vervangen?

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
citrospeeds
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 317
Geregistreerd: 10-04-2007

Gepost: 26 oktober 2008 01:43 PM
  [ # 26 ]

Wel jammer van die striping dat er een stuk ontbreekt want het is de orginele striping die je als extra kon aanschaffen en wat ook wel redelijk zeldzaam is. Dus denk niet dat je daar makkelijk aankomt en zeker geen losse stukken. Sad Wat je kachel betreft.Ze ruiken altijd wel wat daar ontkom je niet aan. weet je zeker dat je uitlaat dicht is en je kachelslangen niet doordrenkt met olie zijn?en de motor geen olie lekt op de uitlaat want dan kan de kachel behoorlijk meuren ja. Laughing

een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven

Profiel  
 
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 26 oktober 2008 01:50 PM
  [ # 27 ]

Die striping die ontbreekt heb ik nog wel, maar die is er door de vorige eigenaar vrij lomp vanaf gehaald omdat hij een schade wilde bijwerken. Dit resulteerde in kromme striping en een vreselijk lelijk bijgewerkt portier en scherm met alabastine plamuur.  Evil or Very Mad

De strips zijn dus niet mooi recht meer is, en het “chroom” effect is helemaal losgelaten/gebladderd. Ik ben bang dat ik dat er nooit meer mooi opkrijg.

De uitlaat ga ik nog eens goed checken. Slangen zijn niet doordrengt met olie maar kurkdroog. Wel zitten er scheurtjes in die ik provisorisch met ducktape heb gerepareerd. Toch stonk het daarna nog steeds. Nieuwe slangen ga ik ook kopen. Ik zag dat Chevronics speciale slangen met rubber aansluitmof verkoopt. Flink duur, maar het ziet er wel goed uit. Iemand ervaring mee? Of kan ik net zo goed naar het clubmagazijn gaan?

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 26 oktober 2008 01:56 PM
  [ # 28 ]

Gefeliciteerd met je mooie gs! Ik heb hem ook gezien op marktplaats en heb me erg moeten inhouden haha. Die striping zou ik eraf halen., Wel jammer maar helaas. Zonder ziet ie er ook vast prachtig uit.

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
DIEHARD
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005

- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Gepost: 26 oktober 2008 05:07 PM
  [ # 29 ]

Deze striping was een originele accessoire. Lijkt mij nu moeilijk verkrijgbaar. En alhoewel dit nogal smaak afhanklijk is, vind ik het op deze auto wel goed staan…

Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 26 oktober 2008 06:51 PM
  [ # 30 ]

Superauto! Gefeliciteerd er mee!

Citroënloos

Profiel  
 
 
2 van de 12
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook