







Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Vandaag hoorde ik dat de 2500 diesel motoren (turboloos) in de beginfase na 100.000km door de fabriek werden gewisseld voor een nagelnieuw exemplaar. Dit uiteraard vanwege problemen met die motor. Feit of fiictie? Weet iemand hier iets van?
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Volgens mij pure fictie ; heb daar nooit iets van gehoord , en ik had er heel wat in onderhoud hier in België die wel veel meer dan 100.000km gelopen hebben .
Walter
Meten is weten , gissen is missen




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Re: Fabriekswissel?
baroen schreef:Vandaag hoorde ik dat de 2500 diesel motoren (turboloos) in de beginfase na 100.000km door de fabriek werden gewisseld voor een nagelnieuw exemplaar. Dit uiteraard vanwege problemen met die motor. Feit of fiictie? Weet iemand hier iets van?
nope de turboloze blokken zijn altijd goed geweest volgens mij
miss heb je het over de T2 diesel blokken die zijn miss in garantie ooit wel eens vervangen…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik weet ook alleen dat de TRD T2’s grote problemen hadden met cavitatie. Er zijn hier heel wat bussen in TRD T2 blokken gezet… maar volgens mij viel dit niet onder fabrieksgarantie…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: Fabriekswissel?
bxsport schreef:baroen schreef:Vandaag hoorde ik dat de 2500 diesel motoren (turboloos) in de beginfase na 100.000km door de fabriek werden gewisseld voor een nagelnieuw exemplaar. Dit uiteraard vanwege problemen met die motor. Feit of fiictie? Weet iemand hier iets van?
nope de turboloze blokken zijn altijd goed geweest volgens mij
miss heb je het over de T2 diesel blokken die zijn miss in garantie ooit wel eens vervangen…
Hohoho!!!
De eerste generatie 2500 diesel motoren ging weldegelijk stuk: hoog olieverbruik, als gevolg van slechte kwaliteit zuigers en zuigerveren. Daarmee kwam meteen een tweede probleem: slecht starten als gevolg van te lage compressie, met name in koud weer. Vele 2500 diesel motoren werden voor 100.000km onder garantie al vervangen door citroën.
@Sans Pareil: Vraag WvdL maar even, die zal het verhaal bevestigen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Re: Fabriekswissel?
Kijk kijk, dus het is geen verzonnen verhaal. Ik had er zelf nog nooit van gehoord maar de vraag kwam op bij een punt hoeveel een bepaalde CX gelopen heeft. Verkoper kwam toen met het verhaal dat de motor een ton minder had gelopen dan uit de papieren blijkt vanwege dit verhaal. Betreft een ‘78-er, juli meen ik.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )























Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
WvdL is er even niet, maar de 2500 tandwiel diesels waren wel probleemkindjes… vastlopers enzo heb ik van Willem begrepen. Zodra ie er weer is vraag ik hem wel even waar het probleem nou precies in zat…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gaat het hier om alle 2500 diesels van het 1e type CX ?
Er staan soms best leuke CX diesels te koop van rond ‘78 met 100.000km op de teller.
Je zal denken dat die qua motor nog wel effe mee kunnen maar na dit bericht schijnt dat dus niet zo te zijn.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Die motor van mij daar lijkt niets mis mee. Een tandwieler M25/629. Loopt prachtig, verbruikt nauwelijks olie, dus och, ik weet het niet.








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
citro-power schreef:Gaat het hier om alle 2500 diesels van het 1e type CX ?
Er staan soms best leuke CX diesels te koop van rond ‘78 met 100.000km op de teller.
Je zal denken dat die qua motor nog wel effe mee kunnen maar na dit bericht schijnt dat dus niet zo te zijn.
De teller blijft altijd een gok met maar 5 cijfers. Eigenlijk kan je alleen de werkelijke km-stand opmaken uit een goed kloppende onderhoudshistorie. Maar een verkoper die dus een 2500D met 200.000 aanprijst als 100.000 doet zichzelf nu duidelijk te kort
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
gaat het dan enkel over de diesels met tandwielen of ook die met distributieriem
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
die met tandwieldistributie
CX GTi Turbo 2 - All Black




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
tja ik moet zeggen ik heb er daar nog niet veel van weten rondrijden… volgens mij zijn die ook niet zo in trek…T1 of T2 zijn veel meer in trek ook denk ik…..
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
In delft rijdt Peter met een s1 2.5d met tw distri. Dat is ook de enig die ik ken hier in de buurt. Zelf rijden we al een tijdje met een 2.5 d s2 met riem distri. Daar is van bekend dat ze gewoon 500K mee kunnen mits goed behandeld…
CX GTi Turbo 2 - All Black








Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Ik heb nu enkele ritten in zo’n diesel er op zitten en dat valt totaal niet tegen. Ik had prestaties verwacht a la Mercedes uit die tijd, trager dan een vrachtwagen dus. Maar nee hoor, flinke trekkracht en best nog vlot op snelheid te brengen. Alleen het geluid doet aan een vrachtwagen denken, maar dat klinkt best mooi vind ik persoonlijk.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )