1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Fabriekswissel?
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 22 oktober 2008 12:13 AM

Vandaag hoorde ik dat de 2500 diesel motoren (turboloos) in de beginfase na 100.000km door de fabriek werden gewisseld voor een nagelnieuw exemplaar. Dit uiteraard vanwege problemen met die motor. Feit of fiictie? Weet iemand hier iets van?

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 22 oktober 2008 02:19 AM
  [ # 1 ]

Volgens mij pure fictie ; heb daar nooit iets van gehoord , en ik had er heel wat in onderhoud hier in België die wel veel meer dan 100.000km gelopen hebben .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 22 oktober 2008 11:34 AM
  [ # 2 ]

Re: Fabriekswissel?

baroen schreef:

Vandaag hoorde ik dat de 2500 diesel motoren (turboloos) in de beginfase na 100.000km door de fabriek werden gewisseld voor een nagelnieuw exemplaar. Dit uiteraard vanwege problemen met die motor. Feit of fiictie? Weet iemand hier iets van?

nope de turboloze blokken zijn altijd goed geweest volgens mij

miss heb je het over de T2 diesel blokken die zijn miss in garantie ooit wel eens vervangen…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 oktober 2008 12:32 PM
  [ # 3 ]

Ik weet ook alleen dat de TRD T2’s grote problemen hadden met cavitatie. Er zijn hier heel wat bussen in TRD T2 blokken gezet… maar volgens mij viel dit niet onder fabrieksgarantie…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 22 oktober 2008 12:42 PM
  [ # 4 ]

Re: Fabriekswissel?

bxsport schreef:
baroen schreef:

Vandaag hoorde ik dat de 2500 diesel motoren (turboloos) in de beginfase na 100.000km door de fabriek werden gewisseld voor een nagelnieuw exemplaar. Dit uiteraard vanwege problemen met die motor. Feit of fiictie? Weet iemand hier iets van?

nope de turboloze blokken zijn altijd goed geweest volgens mij

miss heb je het over de T2 diesel blokken die zijn miss in garantie ooit wel eens vervangen…

Hohoho!!!

De eerste generatie 2500 diesel motoren ging weldegelijk stuk: hoog olieverbruik, als gevolg van slechte kwaliteit zuigers en zuigerveren. Daarmee kwam meteen een tweede probleem: slecht starten als gevolg van te lage compressie, met name in koud weer. Vele 2500 diesel motoren werden voor 100.000km onder garantie al vervangen door citroën.

@Sans Pareil: Vraag WvdL maar even, die zal het verhaal bevestigen Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 22 oktober 2008 12:57 PM
  [ # 5 ]

Re: Fabriekswissel?

Kijk kijk, dus het is geen verzonnen verhaal. Ik had er zelf nog nooit van gehoord maar de vraag kwam op bij een punt hoeveel een bepaalde CX gelopen heeft. Verkoper kwam toen met het verhaal dat de motor een ton minder had gelopen dan uit de papieren blijkt vanwege dit verhaal. Betreft een ‘78-er, juli meen ik.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 22 oktober 2008 01:00 PM
  [ # 6 ]

Toch wel weer leuke weetjes.  Exclamation

Jeroen

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 oktober 2008 01:06 PM
  [ # 7 ]

WvdL is er even niet, maar de 2500 tandwiel diesels waren wel probleemkindjes… vastlopers enzo heb ik van Willem begrepen. Zodra ie er weer is vraag ik hem wel even waar het probleem nou precies in zat…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 22 oktober 2008 08:21 PM
  [ # 8 ]

Gaat het hier om alle 2500 diesels van het 1e type CX ?

Er staan soms best leuke CX diesels te koop van rond ‘78 met 100.000km op de teller.

Je zal denken dat die qua motor nog wel effe mee kunnen maar na dit bericht schijnt dat dus niet zo te zijn.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 22 oktober 2008 08:28 PM
  [ # 9 ]

Die motor van mij daar lijkt niets mis mee. Een tandwieler M25/629. Loopt prachtig, verbruikt nauwelijks olie, dus och, ik weet het niet.

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 22 oktober 2008 08:28 PM
  [ # 10 ]
citro-power schreef:

Gaat het hier om alle 2500 diesels van het 1e type CX ?

Er staan soms best leuke CX diesels te koop van rond ‘78 met 100.000km op de teller.

Je zal denken dat die qua motor nog wel effe mee kunnen maar na dit bericht schijnt dat dus niet zo te zijn.

De teller blijft altijd een gok met maar 5 cijfers. Eigenlijk kan je alleen de werkelijke km-stand opmaken uit een goed kloppende onderhoudshistorie. Maar een verkoper die dus een 2500D met 200.000 aanprijst als 100.000 doet zichzelf nu duidelijk te kort Grin

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 22 oktober 2008 08:45 PM
  [ # 11 ]

gaat het dan enkel over de diesels met tandwielen of ook die met distributieriem

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2427
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 22 oktober 2008 08:56 PM
  [ # 12 ]

die met tandwieldistributie

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 24 oktober 2008 02:51 AM
  [ # 13 ]

tja ik moet zeggen ik heb er daar nog niet veel van weten rondrijden… volgens mij zijn die ook niet zo in trek…T1 of T2 zijn veel meer in trek ook denk ik…..

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2427
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 24 oktober 2008 03:51 AM
  [ # 14 ]

In delft rijdt Peter met een s1 2.5d met tw distri. Dat is ook de enig die ik ken hier in de buurt. Zelf rijden we al een tijdje met een 2.5 d s2 met riem distri. Daar is van bekend dat ze gewoon 500K mee kunnen mits goed behandeld…

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 24 oktober 2008 01:41 PM
  [ # 15 ]

Ik heb nu enkele ritten in zo’n diesel er op zitten en dat valt totaal niet tegen. Ik had prestaties verwacht a la Mercedes uit die tijd, trager dan een vrachtwagen dus. Maar nee hoor, flinke trekkracht en best nog vlot op snelheid te brengen. Alleen het geluid doet aan een vrachtwagen denken, maar dat klinkt best mooi vind ik persoonlijk.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook