2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Fabriekswissel?
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2427
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 24 oktober 2008 01:47 PM
  [ # 16 ]

Als die dingen echt als een vrachtwagen gaan klinken is het tijd om de verstuivers te laten reviseren en/of je uitlaat na te kijken….

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 24 oktober 2008 01:52 PM
  [ # 17 ]
Evan schreef:

Als die dingen echt als een vrachtwagen gaan klinken is het tijd om de verstuivers te laten reviseren en/of je uitlaat na te kijken….

Bij wijze van spreken in vergelijk tot modernere PSA diesels Wink

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 26 oktober 2008 02:00 PM
  [ # 18 ]

sorry voor de OT, maar heeft er iemand plaatjes van de Tandwieldistributie?

Ik ken het alleen van de Maserati MC12 (Enzo motor met twd)

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 26 oktober 2008 02:18 PM
  [ # 19 ]
baroen schreef:

Ik heb nu enkele ritten in zo’n diesel er op zitten en dat valt totaal niet tegen. Ik had prestaties verwacht a la Mercedes uit die tijd, trager dan een vrachtwagen dus. Maar nee hoor, flinke trekkracht en best nog vlot op snelheid te brengen. Alleen het geluid doet aan een vrachtwagen denken, maar dat klinkt best mooi vind ik persoonlijk.

Gaat het niet als een VAG-diesel klinken van eind jaren ‘90 tot ergens 2004? Die dingen klinken ook altijd als vrachtwagens…

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2511
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Gepost: 26 oktober 2008 02:22 PM
  [ # 20 ]
sans-pareil schreef:

Ik weet ook alleen dat de TRD T2’s grote problemen hadden met cavitatie. Er zijn hier heel wat bussen in TRD T2 blokken gezet… maar volgens mij viel dit niet onder fabrieksgarantie…

Wat ging waar caviteren dan?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 oktober 2008 05:31 PM
  [ # 21 ]
eviltwin schreef:

sorry voor de OT, maar heeft er iemand plaatjes van de Tandwieldistributie?

Ik ken het alleen van de Maserati MC12 (Enzo motor met twd)

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 oktober 2008 06:28 PM
  [ # 22 ]
mkatgert schreef:
sans-pareil schreef:

Ik weet ook alleen dat de TRD T2’s grote problemen hadden met cavitatie. Er zijn hier heel wat bussen in TRD T2 blokken gezet… maar volgens mij viel dit niet onder fabrieksgarantie…

Wat ging waar caviteren dan?

Even denken of ik de details van het verhaal nou goed heb, maar ik herinner het me zo. De TRDT2 motoren waren van slechte kwaliteit indiaas staal. Daar ontstond in de zuigerwanden cavitatie (origineel niet uitgevoerd met bussen). Bij Vdl zijn ze er achter gekomen door een keer een blok wat kapot was door te zagen. Het probleem werd opgelost door bussen te plaatsen, en dit is dan ook een boel keer gedaan.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook