Als die dingen echt als een vrachtwagen gaan klinken is het tijd om de verstuivers te laten reviseren en/of je uitlaat na te kijken….
CX GTi Turbo 2 - All Black

Totaal aantal Berichten: 755
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Evan schreef:Als die dingen echt als een vrachtwagen gaan klinken is het tijd om de verstuivers te laten reviseren en/of je uitlaat na te kijken….
Bij wijze van spreken in vergelijk tot modernere PSA diesels
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
sorry voor de OT, maar heeft er iemand plaatjes van de Tandwieldistributie?
Ik ken het alleen van de Maserati MC12 (Enzo motor met twd)
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
baroen schreef:Ik heb nu enkele ritten in zo’n diesel er op zitten en dat valt totaal niet tegen. Ik had prestaties verwacht a la Mercedes uit die tijd, trager dan een vrachtwagen dus. Maar nee hoor, flinke trekkracht en best nog vlot op snelheid te brengen. Alleen het geluid doet aan een vrachtwagen denken, maar dat klinkt best mooi vind ik persoonlijk.
Gaat het niet als een VAG-diesel klinken van eind jaren ‘90 tot ergens 2004? Die dingen klinken ook altijd als vrachtwagens…

Totaal aantal Berichten: 2511
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
sans-pareil schreef:Ik weet ook alleen dat de TRD T2’s grote problemen hadden met cavitatie. Er zijn hier heel wat bussen in TRD T2 blokken gezet… maar volgens mij viel dit niet onder fabrieksgarantie…
Wat ging waar caviteren dan?

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
eviltwin schreef:sorry voor de OT, maar heeft er iemand plaatjes van de Tandwieldistributie?
Ik ken het alleen van de Maserati MC12 (Enzo motor met twd)

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
mkatgert schreef:sans-pareil schreef:Ik weet ook alleen dat de TRD T2’s grote problemen hadden met cavitatie. Er zijn hier heel wat bussen in TRD T2 blokken gezet… maar volgens mij viel dit niet onder fabrieksgarantie…
Wat ging waar caviteren dan?
Even denken of ik de details van het verhaal nou goed heb, maar ik herinner het me zo. De TRDT2 motoren waren van slechte kwaliteit indiaas staal. Daar ontstond in de zuigerwanden cavitatie (origineel niet uitgevoerd met bussen). Bij Vdl zijn ze er achter gekomen door een keer een blok wat kapot was door te zagen. Het probleem werd opgelost door bussen te plaatsen, en dit is dan ook een boel keer gedaan.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!