Gisteravond liep ik de kamer van mijn dochter binnen net op het moment dat er een CX gti turbo 2 door het beeld van haar TV reed. Ze keek naar de film “hoe overleef ik mijzelf”. De cx was de PV-XP-64.
Misschien voor het draadje citroen & films maar het was wel een cx.
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Vandaag in rotterdam zwarte CX kenteken “83-GZZ-7” even snel gekeken zat volgens mij dakbekleding op, type net niet kunnen lezen.
(edit) gewoon ff opgezocht rdw
Voertuigsoort personenauto
Merk CITROEN
Handelsbenaming CX PRESTIGE INJECTION AUTOMATIC
Brandstof Benzine
Vervaldatum APK Niet geregistreerd
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 02-10-2008
BPM € 0
Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
WAM verzekerd geregistreerd Ja
Uitvoering
Omschrijving van de inrichting sedan met achterklep
Aantal zitplaatsen 5
Aantal staanplaatsen N.v.t.
Kleur(en) ZWART
Motor
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 4
Cilinderinhoud 2347 cm3
Vermogen 92 kW
Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t.
Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t.
Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig 1.428 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig 1.910 kg
Massa rijklaar 1.528 kg
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd 714 kg
- geremd 1.300 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.
BX, gewoon daarom
BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Net (2 minuten geleden) bij mij door de straat, een grijze S2 break TGD turbo, de 39-SB-LS…. Ik keek heel toevallig naar buiten!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
gisteravond een rode type 2 met een klimrekje op de achterruit.
Zweefde over de Hertoginnenlaan in Den Haag, met een fiets in de kofferbak. Wist niet eens dat dat past ik zag de gele lampen eerst, en toen het langs reed zag ik dat het een cx was.

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Als het een berline was en je die fiets zag liggen dan paste het dus niet…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Mulder schreef:Als het een berline was en je die fiets zag liggen dan paste het dus niet…
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je iets moet vervoeren is een CX berline niet echt een optie
Op vakantie zou nog prima lukken.
Maar als je beetje onderdelen voor je CX wil vervoeren, dan wordt het lastig allemaal.

Totaal aantal Berichten: 2532
- C35 Hilton XLS
Arjan Verkade schreef:Als je iets moet vervoeren is een CX berline niet echt een optie
Maar als je beetje onderdelen voor je CX wil vervoeren, dan wordt het lastig allemaal.
Wat dacht je van een CX op lpg daar past niet eens een kratje bier in, zo kom je wel van de drank af.
Citroen c32 Hilton XLS

Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
geoarthc35 schreef:Arjan Verkade schreef:Als je iets moet vervoeren is een CX berline niet echt een optie
Maar als je beetje onderdelen voor je CX wil vervoeren, dan wordt het lastig allemaal.Wat dacht je van een CX op lpg daar past niet eens een kratje bier in, zo kom je wel van de drank af.
Dus dáárom moest ze weg!
Gr Martijn

Totaal aantal Berichten: 2532
- C35 Hilton XLS
Martijn de Ruijter schreef:geoarthc35 schreef:Arjan Verkade schreef:Als je iets moet vervoeren is een CX berline niet echt een optie
Maar als je beetje onderdelen voor je CX wil vervoeren, dan wordt het lastig allemaal.Wat dacht je van een CX op lpg daar past niet eens een kratje bier in, zo kom je wel van de drank af.
Dus dáárom moest ze weg!
![]()
![]()
Gr Martijn
Het is ook een wagen om te toeren enzo, geen vrachtauto
Citroen c32 Hilton XLS

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Als je iets moet vervoeren is een CX berline niet echt een optie
vandaag in het kader van de kerstgedachte de 2 kinderen uit huis geplaatst richting opa en oma (met kerst volgen wij ). wat een zooi er mee moet. de voiture zit zo vol. de bijrijder stoel was zelfs met 2 grote weekend tassen bezet…...
maar goed, wel wat zusjes op de weg gespot!!
vanochtend rond 10.30 een smalspoor GTI, kenteken 02 - .. - .. Redelijk nieuw kenteken, dus import.
met een karretje erachter rondweg Utrecht zuid / A12.
nieuwe lak, strak zonder zijrubbers op de deuren/schermen. soort zilver….. gris l’argentiere…. perle…. ?? zo nieuw dat ik niet weet welke (of) originele kleur dit is.
maar er werd wel terug gezwaaid door de companen voorin. maar leuk !! aangezien ik nu ook een smalspoor in de garage heb wonen, kan ik dit aanzicht zeker waarderen.
later op de A1 richting oost voor Apeldoorn ergens rond 15.30, een rode (welke rood exact weet ik niet, wel zeker originele lak) een (ik geloof) athena smalspoor met 25-..-.. dus redelijk nieuw kenteken, dus weer een import !
deze keek minder vrolijk…... frontje 15 cm ingekort - zijschermen, bumper, lichten, grille en dan de motorkap iets omhoog geduwd…. auw !! maar reed wel !! ik hoop dat zij blijft rijden.
en half uurtje later op de A1 iets verder oost een donker grijze (gris meteor??) S2, RD25, kenteken 43 - ... - . dus zeer recent kenteken! weer import !! leuk, het bestand moet toch groeien zo ??
korte groet meende ik te zien over mijn rechter schouder - hij nam net de afrit.
zo is toeren door het land toch best leuk !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
bx-cannes schreef:gisteravond een rode type 2 met een klimrekje op de achterruit.
Zweefde over de Hertoginnenlaan in Den Haag, met een fiets in de kofferbak. Wist niet eens dat dat past
ik zag de gele lampen eerst, en toen het langs reed zag ik dat het een cx was.
Dat was ik dus. Een vriend wilde dat zijn fiets mee ging. Had ook niet verwacht dat het ging passen. Maar gewoon erin schuiven en met ducktape de klep dichthouden.
Leuk om dit opeens tegen te komen op het forum, terwijl je je onbespied waant op de Groot Hertoginnelaan.

Totaal aantal Berichten: 347
- Ami 8 berline
- CX 20 Familiale
bx-cannes schreef:....forum, terwijl je je onbespied waant op .......
Mhhh…. daar schuilt dan ook weer een risico in . Of denk ik te slecht?
Als je niet gezien wilt worden ga je niet met een Citroen (zelfs het moderne spul wordt gespot….
)
Met amicale groet,
Ami 8 berline, 1977, Bleu Myosotis.
Ami 6 club berline, 1969, wit met rood dak
C5 2.2hdi berline
Kijk ook eens op: www.amivereniging.nl
Als je niet gezien wilt worden ga je niet met een Citroen (zelfs het moderne spul wordt gespot….
mee eens.
Ik denk dat we allemaal wel kennen: “hé, ik zag je gisteren [daar en daar] nog rijden ...”
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250