2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Benzine of Diesel
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 02 november 2008 02:09 AM
  [ # 16 ]
hbeck schreef:

Nee dat kan de 1.6 HDI niet bijhouden, ik heb het hem ook nog nooit gevraagd om het te proberen

De top lukt wel met een 2.0HDI, maar daar ben je eigl niets mee.
De sprint tot 100 zal ik niet kunnen volgen denk ik.

Ik heb er al 1 keer mee gereden met de 1.6 thp in een Peugeot 308 en ik vond het erg aangenaam. Alleen de 4-traps automaat is nu echt wel uit de tijd, eigl onbegrijpbaar dat zoiets nog wordt verkocht, want die is echt rampzalig voor de presaties en het verbruik tov een moderne bak.
Met de 1.6 THP en de ebv6 heb ik nog nooit gereden, maar waarschijnlijk een goede combinatie, alleen jammer dat in belgie benzinemotoren erg onaantrekkelijk zijn. Zeker in combinatie met zwaardere auto’s, en dus een hoger verbruik.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 02 november 2008 02:11 AM
  [ # 17 ]

@ 4-traps automaat:  Volledig met je eens; dat kan echt niet meer… Confused

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 02 november 2008 04:23 AM
  [ # 18 ]

Ik wil in mijn BX al een verzetje erbij… Wink

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
soldier
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 18-06-2007

Gepost: 02 november 2008 02:07 PM
  [ # 19 ]

Benzine, want reken de zaken maar eens goed uit.
Het scheelt je als je een gelijkwaardige uitvoering neemt netto circa 500 Euro per jaar, uitgaande van een gemiddelde looptijd van een contract van 4 jaar is dit 2000 euro. Daar kun je ook andere leuke dingen voor doen.
Ik stond vorig jaar voor exact dezelfde keuze en heb voor de benzine versie gekozen, een prima keuze blijkt acheraf. Je moet alleen de juiste slang pakken bij de pomp en de actieradius is lager.

Werk: C4 1.6 THP EGS L.B. Gris Alluminium
Prive: Volvo V70 D5 2008. 185 pk - 400 nm

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 02 november 2008 03:55 PM
  [ # 20 ]
soldier schreef:

Benzine, want reken de zaken maar eens goed uit.
Het scheelt je als je een gelijkwaardige uitvoering neemt netto circa 600 Euro per jaar, uitgaande van een gemiddelde looptijd van 4 jaar is dit 2400 euro. Daar kun je ook andere leuke dingen voor doen.
Ik stond vorig jaar voor exact dezelfde keuze en heb voor de benzine versie gekozen, een prima keuze blijkt acheraf. Je moet alleen de juiste slang pakken bij de pomp en de actieradius is lager.

Dat was inderdaad ook mijn punt….

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 02 november 2008 04:02 PM
  [ # 21 ]

Maar jullie doen nou alsof het kiezen van een auto/model/uitvoering puur en alleen een rekensom is. Er komt ook nog zoiets als voorkeuren, emotie en gevoel bij kijken, toch? Of bij jullie niet?  Rolling Eyes  Wink

Profiel  
 
soldier
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 18-06-2007

Gepost: 02 november 2008 08:27 PM
  [ # 22 ]

Absoluut, ik heb jaren diesel gereden en heb ook veel ervaring met het 2.0 HdiF blok (V50 2.OD).
Een benzine uitvoering is stiller en doet z’n werk prima. Ook het rijden met zware trailer+inhoud is geen probleem.
Moest ik dagelijks met een trailer rijden dan zou ik weer geen voor een diesel, maar opgeteld gaat het maar om een x-aantal uren per jaar.

Zou je het niet om het belastingvoordeel doen, dan zou ik persoonlijk liever voor een full options Exclusive gaan dan voor een meer basic versie met diesel motor met dezelfde bijtelling.

Laat de wagenparkbeheerder maar eens het break even punt uitrekenen van een diesel t.o.v. een benzine versie. De laatste tijd stappen veel collega’s over op een benzine auto, ongeacht het merk.

Werk: C4 1.6 THP EGS L.B. Gris Alluminium
Prive: Volvo V70 D5 2008. 185 pk - 400 nm

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 03 november 2008 12:49 AM
  [ # 23 ]

Probleem is alleen vaak dat wanneer je voor een benzine-versie wil gaan, hier -als het uberhaupt al toegestaan word door de werkgever om benzine te gaan rijden- vaak ook het leasebudget op aangepast wordt. De brandstofkosten voor de baas zijn immers een stuk hoger. Het moet uit de lengte of de breedte…

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 03 november 2008 01:07 AM
  [ # 24 ]

Als we alleen het rijcomfort nemen, dan maar lekker de diesel. Rust, niet nerveus op het gas pedaal en relaxt rijden.

Economisch gezien zijn er inderdaad wel een aantal gedachten tegenover te zetten

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 03 november 2008 11:21 AM
  [ # 25 ]

Mooi samengevat.. Wink

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 632
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 03 november 2008 01:17 PM
  [ # 26 ]
tilanus schreef:

Probleem is alleen vaak dat wanneer je voor een benzine-versie wil gaan, hier -als het uberhaupt al toegestaan word door de werkgever om benzine te gaan rijden- vaak ook het leasebudget op aangepast wordt. De brandstofkosten voor de baas zijn immers een stuk hoger. Het moet uit de lengte of de breedte…

Je kunt de verschillen zelf goed berekenen op de site van LeasePlanDirect. (http://www.leaseplandirect.nl) Kies links “auto kiezen”. Als je vervolgens de lease-prijzen inclusief brandstof selecteert, plus jouw kilometrage en looptijd dan heb je een redelijk goede vergelijking. Bij mij is dat zodoende op lpg uitgekomen en kon ik een Ligne Business bestellen terwijl een collega voor de 1.6 diesel ging en met de Prestige-uitvoering genoegen moest nemen. De catalogus-waarde is ongeveer gelijk, dus de bijtelling ook.

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
soldier
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 18-06-2007

Gepost: 03 november 2008 08:31 PM
  [ # 27 ]

Natuurlijk heb ik in mijn calculatie de brandstofkosten meegenomen. Het netto leasebedrag van de benzine t.o.v. de diesel scheelde naar ik meen € 105,- per maand in het voordeel van de benzine auto.
Al met al kost het mijn baas bij mijn kilometrage weinig tot niets meer of minder per jaar (ca 33000 km / jaar).
Ga je veel meer rijden dan past de diesel weer beter in het budget, maar gezien de prima lpg g3 aanbiedingen bij Citroën denk ik dat LPG installatie een goede keuze is voor zowel baas als lease rijder.
De benzine wagen is overigens niet nerveus als je de EB6V bak een beetje kent.

Werk: C4 1.6 THP EGS L.B. Gris Alluminium
Prive: Volvo V70 D5 2008. 185 pk - 400 nm

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 03 november 2008 09:27 PM
  [ # 28 ]

Dat is dus duidelijk: dan kun je al gauw één keer per jaar extra met vakantie als je de benzine-auto neemt…

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 04 november 2008 12:49 AM
  [ # 29 ]

Dat heb je ook wel nodig ook, als je al die kilometers in zo’n nerveuze benzine-bak moet zitten… Laughing

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 632
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 04 november 2008 10:59 AM
  [ # 30 ]
tilanus schreef:

Dat heb je ook wel nodig ook, als je al die kilometers in zo’n nerveuze benzine-bak moet zitten… Laughing

Maar wel een stuk stiller! Geen genagel in ‘t vooronder Laughing

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook