Je kunt bij een DS de startmotor bedienen vanonder de motorkap, bij mij door het rode draadje bij de accupool uit het busje te trekken en op de pluspool te drukken. Je haalt de oliedop er af en kijkt zo bovenop de tuimelaar van de eerste inlaatklep, als die naar beneden gaat wordt er mengsel aangezogen en als die weer omhoog komt gaat de inlaatklep dicht. Er moet nu een vonk komen en een explosie zal het gevolg zijn. De rotor moet dus naar de kabel wijzen die naar deze cylinder gaat.
Kom je er zo uit denk je?
Ik heb nog een tweetal dagen om me suf te piekeren over deze voor mij ingewikkelde werkmethode !
Maar het begint langzamerhand te dagen !
Dankuwel.
Ja, het principe is mij bekend. Tot nu toe had ik echter nooit problemen met geen enkel onderdeel ervan. En dus is het allemaal de eerste maal dat ik die dingen beroer.
Met de GS is dat schitterend afgelopen, dat is een klein “naaimachientje” geworden. De DS is gewoon een stuk groter, en ziet er voor mij een pak gevaarlijker uit.
Vandaar mijn lichte terughoudendheid om veel dingen uit elkaar te halen. En als ik het dan toch doe, vergeet ik het nog wel te noteren ook nog !

Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Als je de volgorde goed snapt (draairichting van de motor) kun je ook in 4 keer uitproberen welke postities goed zijn.
Ik heb ‘m !
(mede dankzij een pb van SPAM, met daarin het tekeningtje)
Maar echt waar, ik snap het !

Totaal aantal Berichten: 2967
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Nu de kabels markeren en de ‘1’-positie op de verdeelkap!