119 van de 138
« Eerste  < Vorige 117 118 119 120 121 Volgende >  Laatste »
   
GS/A’s te koop
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 26 november 2014 01:52 PM
  [ # 1771 ]

Was zo’n vinyldak af fabriek alleen op een Pallas?

Gr. Wim.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 03 december 2014 03:56 PM
  [ # 1772 ]

http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie/6884 leuke wagen, zijn waarschijnlijk een hoop mensen die dat dak niks vinden maar lijkt mij eigenlijk wel heel lekker

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 03 december 2014 04:35 PM
  [ # 1773 ]

Dat dak is wel zonde ja. Vooral omdat er een vanwege dat dak een tussenspant heeft moeten wijken…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 03 december 2014 05:55 PM
  [ # 1774 ]

Ziet er leuk uit! Maar inderdaad, dat dak gaat hem geen goed doen. Al zou ik me om de constructie niet druk maken. Heb het inmiddels goed bekeken en dit balkje heeft extreem weinig met de stijfheid van de koets van doen. Het dient voornamelijk om het dak in bedwang te houden.

En de verkoper zal het zelf ook wel weten dat dit geen meerwaarde zal opleveren, in tegendeel.

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 03 december 2014 06:02 PM
  [ # 1775 ]

ohwja, hij is van Wim V8: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/215053/
die kan er vast meer over vertellen, nadat je zijn topic hebt doorgenomen.

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4302
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 03 december 2014 06:29 PM
  [ # 1776 ]

Het balkje zit er niet alleen maar om de dakplaat in bedwang te houden. Denk dat het wel serieus zorgt voor
de stijfheid van de corrosie.

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 03 december 2014 08:31 PM
  [ # 1777 ]

Slijp eens een vierkant gat in een koker en buig het ding, dan zie je wat er kan gebeuren. Bij overbelasting zullen de B-stijlen naar binnen of buiten knikken.

Of dat gaat gebeuren is een tweede, zal waarschijnlijk wel los lopen, en als je een dorpel-achtige kokerconstructie om het dakgat maakt kun je je prima daartegen beveiligen.

Kan me van mijn sterkteleervak het sommetje “schuifdak in een Ascona” herinneren, dat zo’n gat niet veel goeds deed voor de torsiestijfheid van de koets Very Happy Maargoed, een GS break is toch al een vaatdoek, dus zolang het niet onveilig is, lekker met de haren in de wind!

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 03 december 2014 11:28 PM
  [ # 1778 ]

Dat weg gezaagde kokertje zat er zeker met een reden.
Jammer hoor, zo’n break verzagen…..

Citroen!

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1301
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 04 december 2014 10:10 AM
  [ # 1779 ]
MiGS schreef:

een GS break is toch al een vaatdoek, dus zolang het niet onveilig is, lekker met de haren in de wind!

LOL, we hebben exact dezelfde discussie gevoerd bij het (Webasto-Hollandia) schuifdak in mijn Xantia type 2. Daar zit een verstijver in het dak die type 1 nog niet had, maar die had ook nog geen NACP sterren.
Webasto bezwoer dat zij het weghalen van de verstijver compenseerde met de dakrandversteviging, maar Citroën bleef aan de veilige kant.

En ik rij dus nu rond met een ster minder.

Adri

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 december 2014 10:16 AM
  [ # 1780 ]

Ik denk dat een schuifdak niet helemaal het zelfde is als een Twingo dak waar je zo’n beetje de gehele dakplaat weghaalt.

Profiel  
 
Breeze
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1301
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 04 december 2014 11:22 AM
  [ # 1781 ]

Mee eens.

Adri

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4717
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 04 december 2014 11:36 AM
  [ # 1782 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik denk dat een schuifdak niet helemaal het zelfde is als een Twingo dak waar je zo’n beetje de gehele dakplaat weghaalt.


Ja duh, dat is een heel ander auto ontwerp, natuurlijk zullen de spanningen in die koets anders zijn Smile
Wel leuk, beetje sterkteleer. Zo af en toe doe ik het nog een beetje, maar ben wel blij dat het niet m’n levensonderhoud is.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 04 december 2014 02:43 PM
  [ # 1783 ]

Gewoon super leuk zo’n dakje,


Gs break in ‘76:

Renault 4L in ‘64.

Renault 4L in ‘63.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 04 december 2014 03:05 PM
  [ # 1784 ]

Wim ik ben het ook met je eens dat zo’n groot schuifdak heerlijk is, jou GS komt vast wel in handen van een liefhebber die het ook kan waarderen.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
jmta
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 21-12-2011

- C5 Exclusive tourer v6
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
- HY H78
Gepost: 08 december 2014 01:36 PM
  [ # 1785 ]

Inderdaad eens. Tis dat ik net mn gs verkocht en besloten heb om het bij 2 klusautos te houden, anders had ik zeker interesse gehad! Succes met de verkoop wim.

Profiel  
 
 
119 van de 138
« Eerste  < Vorige 117 118 119 120 121 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook