En wat vaseline in de nieuwe stekker doen voorkomt ook een hoop narigheid door vocht en corrosie. Ook gaat de stekker dan niet zo vast zitten aan de lamp als je deze een keer moet vervangen is dat ook wel fijn
Edit: Was al gezegd net voor mij.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Art schreef:En wat vaseline in de nieuwe stekker doen voorkomt ook een hoop narigheid door vocht en corrosie. Ook gaat de stekker dan niet zo vast zitten aan de lamp als je deze een keer moet vervangen is dat ook wel fijn
Edit: Was al gezegd net voor mij.
Gebruik beter gewoon kopervet of -spray. Vaseline smelt; de lamp wordt sowie so erg heet. Bij kopervet blijft een residu achter wat bescherming blijft bieden.
Ich bin ein Breaker
Keramisch vet kan ook nog, dat is wel hittebestendig
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Maar dat isoleert dan misschien weer teveel?
Van kopervet heb je weinig last; geen isolerende werking maar ook niet geleidend.
Onlangs nog eens uitgevonden dat siliconenspray *wel* isoleert…. er was via het scharnier van het rempedaal wat in de vrijwel nieuwe remlichtschakelaar gelopen - waardoor de remlichten het niet meer deden - ahum.
Ich bin ein Breaker
Bedankt allemaal!
Het is opgelost. De verlichting werkt weer een het blauwe grootlicht lam,pje is uit!
Bij de automaterialenzaak 2 nieuwe H4 stekkers gekocht, (makkelijk) gemonteerd en 2 nieuwe lampen ook maar, want ik vond de verlichting wat aan de slechte kant/weinig zicht.
2 H4 lampen, Geel nota bene, bij de Action voor maar 4 euro En ze geven echt veel meer licht.
Groet,
Niek

























Totaal aantal Berichten: 6201
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Narts schreef:Bedankt allemaal!
2 H4 lampen, Geel nota bene, bij de Action voor maar 4 euroEn ze geven echt veel meer licht.
Groet,
Niek
Fijn dat het weer werkt. Of gele H4 lampen méér licht geven daar lopen de meningen over uiteen. Feit is wel dat het echt Frans staat op je Bixje
Kijk uit met goedkope lampen.
Het lichtbeeld is vaak slecht (signalen tegenliggers) en de levensduur is doorgaans vrij belabberd; ook loopt de lichtsterkte naar mijn idee heel wat sneller terug dan bij de merk-H4-lampen.
Ich bin ein Breaker
Beetje offtopic, maar ik heb ook een verlichtingsprobleem….
Soms wanneer ik mijn licht aanzet gaat ALLEEN mijn dimlicht lampje branden, en geen stadslichtlampje. Eerst dacht ik dat het lampje kapot was, dus heb ik die vervangen. Toen ik het licht aanzette brandde ie weer niet… Eenmaal uitgestapt zag ik dat de achterlichten ook niet branden.
Wat is hier de boosdoener van? Ik zou zeggen: lichtschakelaar, of een contact van/naar de lichtschakelaar, of kan iets anders verwachten?
De BX is overigens wel glansrijk door de APK gekomen.






















Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Dát klinkt nou wel als de schakelaar.
Eveneens ben ik tevens ook.
Zekering zou ook nog kunnen
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

















Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Art schreef:Zekering zou ook nog kunnen
Dacht ik ook, maar er word over soms gesproken….
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Idd ja, overheen gelezen. Als de zekering stuk is moet het ‘‘altijd’‘zijn.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Oke, da’s duidelijk
Of is er ook nog een kans dat het de aansluiting naar de schakelaar is, aangezien de stekkerverbindingen van bxen nou niet echt super betrouwbaar zijn…
Niet super nee, het is geen NASA-kwaliteit ofzo. Maar ik heb er nog nooit problemen mee gezien…
Ich bin ein Breaker






























Totaal aantal Berichten: 11869
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
karel schreef:Kijk uit met goedkope lampen.
Het lichtbeeld is vaak slecht (signalen tegenliggers) en de levensduur is doorgaans vrij belabberd; ook loopt de lichtsterkte naar mijn idee heel wat sneller terug dan bij de merk-H4-lampen.
Klopt. Het helpt overigens wél ook om af en toe je koplampen eens af te stoffen: de sproeiers op de Scandinaviërs zijn nuttig!!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!