2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Ervaringen met 1,6 VTI op C4 GP
joep2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 09-11-2008

Gepost: 04 december 2008 12:11 AM
  [ # 16 ]

Ja dat klopt. Maar dat zal bij de meeste dealers pas in 2009 gebeuren. Nu worden door de dealers geen auto’s meer op kenteken gezet.

Profiel  
 
joep2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 09-11-2008

Gepost: 06 december 2008 06:01 PM
  [ # 17 ]

Re: Nieuwe 1.6 vti

varabert schreef:

Afgelopen week in de nieuwe 1.6 vti gereden de vervanger van de 1.8. De proefrit is uitgevoerd met 1 medepassagier.
De 1.6 vti kan redelijk meekomen met het gewone verkeer.
Ik vond de acceleratie erg traag en vroeg me af of hij de 13,3 sec 100 km/uur haalde. Om dit te halen moet je lang doortrekken in de versnelling, waarbij de motor zich stevig laat horen.
Op de snelweg is het met inhaalacties verstandig om veel geduld te hebben of terug te schakelen naar de 4e versnelling.
Als je bij 110 km per uur vol gas geeft is de respons teleurstellend en vergt veel van je geduld. De bijrijder zal niet merken dat je het gas diep hebt ingetrapt.
Ik weet niet wat het effect van het plaatsen van gas op de prestaties heeft maar ik was er niet gerust op.
Daarnaast moet ik er niet aan denken om met 4 personen met bagage op vakantie te moeten met deze motor.
Gelukkig zijn er nog sporadisch 2.0 liter motoren beschikbaar welke van gas kunnen worden voorzien en 1 er van is voor mij.

Citroen heeft deze motor in samenwerking met BMW ontwikkeld en het devies is daarbij voornamelijk het milieu en zuinigheid geweest , hiermee hebben ze een c label gekregen, maar die had de 1.8 ook al.
De 16 vti is dan ook duurder, iets zuiniger, heeft 5 pk minder en 10 nm minder dan de 1.8, de co2 uitstaat is iets verlaagd.
Of de gasrijdende C4 rijder daarmee geholpen is is maar de vraag.
Als je nog een lekker rijdende c4 picasso op gas wil rijden wees er dan als de kippen bij, en koop of lease snel een van de weinige 2.0 liter autos die er nog zijn.


Toch maar een diesel nemen?  Confused  Confusedthink

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook