Display werkt niet
Giantsquid
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 12 november 2008 01:03 AM

Hallo allemaal !
Ik heb sinds kort een CX 2.0 uit 1983 en nu is mijn probleem dat niets het doet van het instrumenten panel, buiten de verlichting en de klok. Ik heb dus geen snelheidsmeter, geen toerenteller, geen km-teller en geen benzine meter. Nu heb ik geen ervaring met auto’s maar ben best wel technisch , nu wil ik vragen is er een manier hoe ik een van die problemen oplos en waar ik op moet letten. Is het een gebruikelijk probleem en ligt het aan het instrumenten-panel of moet ik al de kabels nagaan richting de motor of connectors. En graag zou ik ergen een boekje willen kopen wat de CX betreft of online bestellen, weet iemand waar? Is er misschien iemand uit de buurt van Maastricht die aan mijn auto wil/kan werken, na overleg natuurlijk. Wachtend op antwoord verblijf ik met de groeten John

Als de CX het niet doet neem ik m’n BX

Profiel  

jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 763

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 12 november 2008 01:39 AM
  [ # 1 ]

Andere forumleden kunnen, en zullen, je ongetwijfeld op weg helpen - ik kan alleen antwoord geven op je vraag over het online bestellen van een handleiding: CX-basis biedt de Haynes manual aan, de link hieronder leidt naar de desbetreffende pagina van hun webshop:

Succes!
Jaco

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 november 2008 12:06 PM
  [ # 2 ]

Welkom op het forum.

Het klinkt alsof je hele dashboard niet aangesloten is. Haal de deksel er eens af anders, dan kan je wat meer zien. Maar dat het allemaal niet werkt is wel wat vreemd.. zeker omdat de km teller met een kabel werkt…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

CX-power
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 665

Gepost: 12 november 2008 05:59 PM
  [ # 3 ]

Over die snelheidmeter en km-teller: Op de bak hoort een opnemertje te zitten met 2 uitgangen: 1 die naar de diravi en 1 naar het dashboard. Die moet je ook ff controleren of die er nog zit en of die het doet. Als die er niet meer zit, zit de diravi erop aangesloten. Diravi is namelijk snelheidsafhankelijk.

De toerenteller krijgt signaal van de BDP-sensor, volgens mij.

Die Haynes kun je ook bestellen via Bol.com. Daar heb ik dat boek ook vandaan. Maar staat inderdaad nog niet alles in. Daarom ben ik ook op zoek naar een werkplaats handboek.

There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27973

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 november 2008 09:30 PM
  [ # 4 ]
Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 november 2008 09:49 PM
  [ # 5 ]

zekering verklaart niet waarom de snelheidsmeter het niet doet… ik heb ook niet in mijn hoofd zitten of al die instrumenten over een zekering gaan of niet… ik denk het niet, maar dat is een pure gok.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 12 november 2008 11:39 PM
  [ # 6 ]

Dat soort dingen staan dan weer wel in de Haynes of Vraagbraak. Ook verkrijgbaar via Marktplaats of Ebay voor weer iets minder….

Profiel  

PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1130

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 13 november 2008 02:12 AM
  [ # 7 ]

http://www.citdoks.de/Bilder/232/CitroenCXManualseries2.pdf

http://www.citdoks.de/Bilder/321/CitroenCXManualSeries1volume1.pdf

links naar de originele handboeken in pdf voor de serie 1 en 2, er staat overigens nog veel meer info op http://www.citdoks.de

voor verdere boekwerken kun je ok eens kijken op http://www.asnbooks.nl

Succes

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  

erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243

Gepost: 13 november 2008 11:58 AM
  [ # 8 ]

begrijp ik het goed dat alleen de toeren teller en km teler het niet doen, of is er nog meer stuk?

Km tellerkabel komt inderdaad met een soort T stuk uit de bak.
Dat ding is van wit plastic, en heeft tandwieltjes binnen in die wel vaker stuk gaan.
Dit betekent dat je diravi (heb je die trouwens?) ook niet meer snelheids afhankelijk is.
De auto gaat dan wel heel erg vaag sturen op de snelweg.

toerenteller werkt electrisch met een opnemer, daar was pas een ander draadje over.

Ik kan me goed voorstellen dat de toerenteller al langer stuk was en nu de km teller ook.
Gewoon puur toeval dus lijkt me

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  

slichte mins
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 108

Gepost: 13 november 2008 12:28 PM
  [ # 9 ]

De toerenteller van een 2 liter krijgt zijn inputsignaal van de bobijn, en niet van een TDC-sensor. Meer bepaald de laagspanningszijde van de bobijn. Telkens er een vonk moet komen gaat de spanning hier van 12V naar 0V. En twee vonken = één omwenteling.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook