sans-pareil schreef:Jongens, we hebben het hier toch over een benzine 2500? Die heeft geen distributieriem, maar een ketting, en die moet vervangen worden als ie gaat klapperen, maar meestal is heeft de ketting een levensduur van net zo lang als de motor.
ops: dank maar er is in de verschillende reactie twijfels over de auto in verhouding tot de prijs, waar denken jullie dan precies aan wat de prijs zou kunnen verklaren? koppakking ? automaat ? roest ? armdragers ?
Wist ook niet dat ‘ie een ketting had. Scheelt dat weer in ieder geval .
Citroënloos

Totaal aantal Berichten: 755
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Re: Eerste indruk van de kenners gevraagd
XMine schreef:Hallo CX-kenners,
Aangezien m’n XM het niet meer doet zoals het moet, zoek ik een andere auto. Ik kwam deze Prestige tegen:
Wat is jullie eerste indruk van deze wagen?
Kent iemand van jullie hem?
Vergeleken met een XM 2.0 ga je in ieder geval heel hard schrikken van het brandstofverbruik, schat ik zo in.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Maar ik ben ook een XM V6 gewend, BX 16V, dus och…
Citroënloos
Daarnaast zal er niet veel in worden gereden. Ik denk dat het met 150-200 km per week wel is bekeken.
Citroënloos

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Heb je Marco al gemaild om de auto te gaan bekijken?
Ik heb al mailcontact met hem gehad, maar nog geen concrete afspraak gemaakt. Leek me verstandig om eerst op Het Forum m’n licht eens op te steken. Daarnaast zijn er meerder onderhandelingen gaande…
Citroënloos

- BX 1.9 TURD, de Euro
Probeer in ieder geval iemand mee te nemen met kennis omtrent CX. Twee zien meer dan één.

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
pete72ds schreef:
ops: dank maar er is in de verschillende reactie twijfels over de auto in verhouding tot de prijs, waar denken jullie dan precies aan wat de prijs zou kunnen verklaren? koppakking ? automaat ? roest ? armdragers ?
Kan allemaal. Of geneen. Of een combinatie, Of iets heel anders. Zowiezo bij het kopen van een auto in deze prijsklasse, houd rekening met minimaal 1500 euro om de dingetjes te doen die nog even moeten gebeuren, en dat geldt alleen na een grondige inspectie dat het allemaal in grote lijnen wel ok is technisch, want een andere automaat is bijvoorbeeld in z’n eentje al gauw 1500+ euro.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ik vind de prijs reëel gezien de km stand. Het kan een redelijke auto zijn voor die prijs. Er zullen best “dingetjes” zijn, maar met een nieuwe apk kan het ook een jaar zonder grote problemen rondtouren worden. Iemand met kennis van zaken meenemen om serieus malheur te ontlopen is natuurlijk altijd aan te raden.
ik heb hem gekocht !!en de eerste 200km er al in gereden ! later de details want er zit wel wat werk aan of dingetjes die aandacht verdienen !!

- BX 1.9 TURD, de Euro
Tof! Gefeliciteerd.

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Begrijp ik nou goed dat er eentje naar de CX wilde kijken en dat een ander er nu mee aan de haal gaat?
Of was de auto in eerste instantie al bedoeld voor Peet..?
Een circliptangetje is, zoals de naam al aangeeft, een tangetje om circlipjes mee te verwijderen of te plaatsen.
Het lijkt op een punttangetje, maar heeft ronde bekjes die mooi in de gaatjes van de plastic dorpelplaatbevestigingsmoertjes (3x woordwaarde) vallen.
Die kun je dan losdraaien…snappie?!
@Peet: wat is er nu allemaal mis met deze wagen, kort door de bocht: vanwaar deze prijs?
‘Spirit of avant-garde’
peet had in een ander topic ook al belangstelling. de gene die het eerst gaat kijken heeft de meeste kans lijkt me
CX GTi Turbo 2 - All Black
Begrijp ik nou goed dat er eentje naar de CX wilde kijken en dat een ander er nu mee aan de haal gaat?
Of was de auto in eerste instantie al bedoeld voor Peet..?
Ik had afgelopen week al een afspraak gemaakt voor vanmorgen, verkoper had voor morgen nog een afspraak ingepland vertelde hij.
Er waren twee zaken waar ik over twijfelde 1: bij de passagierstoel moet de welbekende plek worden aangepakt, is erg slecht. 2: in het koelvloeistof reservoir vond ik dat er toch wel wat schuim of belletjes waren, het rook verder niet vreemd en de olie op de peilstok zag er ook goed uit, ik heb getwijfeld omdat ik aan de kop moest denken maar toch besloten de gok te wagen.
Verder een roestplek op de binnenkant van een achterdeur maar verder geen roest op de deuren. kofferbakklep een klein beetje roest, en in de kofferbak beide hoekjes moeten ook aangepakt worden. Dak aan de randen wel een beetje werk aan het vinyl, sommige plekken zit he tniet goed meer. ( zit dit trouwens geplakt ?)
Motor klinkt rustig rijdt soepel, temp steeds bij 120-140km 82/83 graden, 1 van de snaren waarschijnlijk van de pomp piept wat, leren interieur is erg gaaf zonder scheuren, hemeltje mooi en strak, banden nieuw bijna, tja dat is het wel zo’n beetje. Verkoper kon de auto niet meer houden omdat vriendin er niet in kon rijden, heeft nu een xantia gekocht, ik had er een goed gevoel bij en heb de eerste km al heerlijk gereden, ben benieuwd wat ik van het verbruik mag verwachten.