1 van de 2
 1 2 Volgende > 

jullie plannen met de xsara
katuut
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 244

Gepost: 20 november 2008 09:23 AM

hellooww allemaal.

volgens mij is de xsara, zx met de saxo en ax een van de weinige auto’s op dit forum dat een beetje ‘gepimpt’wordt

wat is jullie plan met de auto?

voor mij zelf is het : hogere achterspoiler. (cituning) velgen. en voor verlagen. muziek erin natuurlijk… en een keer proffesioneel laten poetsen. daarbij nog een andere achteras Razz

enige nadeel is dat de auto alleen zondags thuis is. de rest van de week is de auto weg dus tijd is errrruug spaarzaam

xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205

Profiel  

j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1228

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 20 november 2008 11:00 AM
  [ # 1 ]

hehe

Ik heb al velgen gedaan, kop lampen, achterlichten, zij knipperlichten vervangen, kortere antente, helder 3e remlicht. Natuurlijk al fijna radio erin met dvd,sd,usb alles erop en eraan. Full JBL speakers in alle deuren. (wel nog zelf kabels moeten trekken in de achter deuren) Kleine 500watt sub. in de achterbak. Overal neon in de auto ( achterbak, boven hoedeplank en onder de stoelen)

Mijn plannen voor de toekomst zijn nog: Verlagen (ben wel aan het tweifelen) andere eind demper op uitlaat, Open lucht filter, spagetie spruitstuk. Zodat ik toch ongeveer 100pk uit mijn 1.4 weet te persen.
Dan nog een normale spoiler op de achterklep.
En als ik echt nog eens veel te veel geld over heb een strakke body kit.
Zonder te grote lucht happers.

Die body kit, ik zou willen dat ik die eronder had zitten.

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  

Jeroen_Xs98
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 391

- Xsara 1.4i coupe
Gepost: 20 november 2008 12:40 PM
  [ # 2 ]

Al gedaan:
Velgen, zwarte Agel Eyes voor, LED achterlichten, helder witte knipperlichten, alu pookknop met LEDje erin, sportpedaaltjes, (tijdelijk Razz ) een sierstukje en dakspoiler.
Wat wil ik nog:
Nieuwe einddemper (liefst een dubbele), Open-air filter, helder 3e remlicht en mijn grill, alhoewel dat nog steeds stilstaat…
Qua audio en neon heb ik niks op de planning, dat zijn ook de zaken die me minder boeien Razz

Xsara 1.4i ‘98 (01/02/2007 - 26/05/2012), TD-PR-15, Blue Mauritius,
kilometerstand bij inruil: 127.330

Profiel  

r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1146

Gepost: 20 november 2008 01:33 PM
  [ # 3 ]

Als eerste moet mijn kachel goed werken alvorens ik dingen ga veranderen, maar mocht die weer goed zijn gaat het volgende gebeuren.

- Schroefset
- Demper
- Korte antenne
- Andere achterruitenwisser (bv van 206 die nick ook heeft/had)
- Flatblades ruitenwissers voor
- Velgen restylen en misschien opnieuw spuiten
- Polijsten en interieur laten reinigen
- Open luchtfilter

en er komt vast nog wel wat bij…

Profiel  

Technoloog
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 709

- C4 (2004-heden) 1.6 HDi 92 pk Ligne Business
Gepost: 20 november 2008 02:00 PM
  [ # 4 ]

Ik hou het simpel…

Dingen die ik overdenk:[list][*]K&N of Green inlegfilter
[*]Flatblades
[*]Osram of Philips hoge sterkte halogeenlampen
[*]Velgen refurben (zandstralen en opnieuw poedercoaten)[/list:u]

From that fateful day when stinking bits of slime first crawled from the sea and shouted to the cold stars, “I am man”, our greatest dread has always been the knowledge of our mortality…

Profiel  

XerroR
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 258

Gepost: 20 november 2008 07:09 PM
  [ # 5 ]

Rij nu een C4 Coupe maar had daarvoor een Xsara Coupe:

Best veel aangedaan was een fijne auto Smile

Hier wat gegevens (History)

Profiel  

katuut
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 244

Gepost: 20 november 2008 07:25 PM
  [ # 6 ]

die spoiler wil ik ook Very Happy

xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205

Profiel  

j-wvb
> 1200 berichten

- Xsara 1.6i Coupe
Gepost: 20 november 2008 08:05 PM
  [ # 7 ]

hoe komt je aan die bumpers? ik heb daar al vrij lang naar gezocht, heb ook alleen maar een foto eraf, voor de rest niks kunnen vinden.

Citroen Xsara 1.6 Coupe

doei   points   doei

Profiel  

XerroR
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 20 november 2008 08:09 PM
  [ # 8 ]
j-wvb schreef:

hoe komt je aan die bumpers? ik heb daar al vrij lang naar gezocht, heb ook alleen maar een foto eraf, voor de rest niks kunnen vinden.

Die bumper (frontspoiler) is afkomstig van een Citroën bodykit gewoon bij de dealer te bestellen.

Profiel  

j-wvb
> 1200 berichten

- Xsara 1.6i Coupe
Gepost: 20 november 2008 08:11 PM
  [ # 9 ]

wheey yo Surprised dan moet ik daar morgen toch maar eens even langs gaan. Had niet verwacht ze daar te vinden, :O daar kan is kan natuurlijk ook side skurts krijgen en de achter bumper.  Had ik echt never nooit verwacht

Citroen Xsara 1.6 Coupe

doei   points   doei

Profiel  

XerroR
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 20 november 2008 08:16 PM
  [ # 10 ]
j-wvb schreef:

wheey yo Surprised dan moet ik daar morgen toch maar eens even langs gaan. Had niet verwacht ze daar te vinden, :O daar kan is kan natuurlijk ook side skurts krijgen en de achter bumper.  Had ik echt never nooit verwacht

Kan ff niet zo snel pics vinden van de hele kit die Citroën aanbied vinden. Maar dat kunnen ze je morgen dat wel laten zien Smile  Cool

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5514

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 20 november 2008 08:41 PM
  [ # 11 ]

Hey!

Wat is er er aan mijn Xsaar gebeurd:

-trekhaak eronderuit slopen!
-Audio.
-verlagen.
-Dakspoiler.
-Sebring eindemper.

En dan nog, wat er op mijn lijstje staat:

-Voorbumper phase-III
-Luxekentekenplaten.
-openluchtfilter?
-Phase-III chromen achterbumperstrip?
-parkeerdeukjes eruit laten halen.

Verder heb ik er een website voor de xsaar, waar ik al mijn klussen met een fotoverslag uitleg geef. Bijv Audio install, kofferbak verbouwing, remmen vervangen, demper vervangen enz

(Side adres onder deze pagina.)

En natuurlijk een foto van de Xsaar:

Veel plezier met je Xsara!

Profiel  

j-wvb
> 1200 berichten

- Xsara 1.6i Coupe
Gepost: 20 november 2008 09:03 PM
  [ # 12 ]

ik heb net even je foto`s bekeken van de verschillende dingen die je aan je auto gedaan hebt.  Ik zag de K&N inleg filter, en de nieuwe einddemper. Heb je nou ook het idee dat het iets geholpen heeft kwa PK? en kwa geluid? klinkt het een beetje?

dit staat bij mij ook nog in de planning, of een op lucht filter.. weet nog niet, maar het moet natuurlijk wel zin hebben.

Citroen Xsara 1.6 Coupe

doei   points   doei

Profiel  

XsaraVTRRR
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117

Gepost: 21 november 2008 12:39 AM
  [ # 13 ]

Hallo allemaal,

Op dit moment staat mn VTR bij de dealer om voorzien te worden van een nwe koppakking en meteen maar nwe distributieriem.
( gevolg vd veiligheidscheck )

Zit nog te denken aan chiptuning, maar vraag me af of dat veel nut heeft.

Maar het uiteindelijke plan is toch wel om dr in te ruilen voor een C4 Picasso VTR zodra deze in het budget valt.

Groetjes,
Pieter

C4 Picasso 1.2 Puretech 130 SHINE EAT6 / Pack Lounge / Pack Detection / Pack Park Assist / Pack Safety / Pack leder ‘Claudia Mistral’ / Pack Connect NAV

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5514

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 21 november 2008 12:52 AM
  [ # 14 ]
j-wvb schreef:

ik heb net even je foto`s bekeken van de verschillende dingen die je aan je auto gedaan hebt.  Ik zag de K&N inleg filter, en de nieuwe einddemper. Heb je nou ook het idee dat het iets geholpen heeft kwa PK? en kwa geluid? klinkt het een beetje?

dit staat bij mij ook nog in de planning, of een op lucht filter.. weet nog niet, maar het moet natuurlijk wel zin hebben.

Eerlijk antwoord!

Aan de K&N inleg filter merkte ik, als de motor warm is .  Dat hij ietjes feller is.

De Sebring eindemper hoor je alleen rondt de 2000 t\min. dus echt veel lawaai hoor je binnen niet.alleen als de motor warm is, en je staat naast de auto. Hoor je hem zachtjes brommen. 

Maar goed het is een goedgekeurde uitlaat voor de openbare weg. En die maken niet zoveel lawaai, en als dat wel zo was. dan hebben ze geen goedkeuring voor op de openbare weg.

Maarja, ik wou hem omdat ik het veel sportiever staat dan zo’n sierstukje. en ik dacht dat hij wat meer herrie maakte! dat is de enigste wat ik jammer vindt.

Maar ik hoorde dat een openluchtfilter bij het versnellen herrie maakt. Maar bij een constante snelheid haast niet? Misschien dat ik dus een openluchtfilter ga monteren. Maar dat weet ik nog niet!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27973

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 november 2008 11:17 AM
  [ # 15 ]
j-wvb schreef:

andere eind demper op uitlaat, Open lucht filter, spagetie spruitstuk. Zodat ik toch ongeveer 100pk uit mijn 1.4 weet te persen.

Dat geloof ik niet dat je 100 pk zo uit je 1.4i haalt Wink

Standaard heb je 75 pk. Een open luchtfilter haalt misschien 2 a 3 pk meer uit je blokje… Andere uitlaat ook zoiets.
Met een andere chip ga je net iets over de 80 pk, dan ben je er nog lang niet Wink

Ik denk dat je veel goedkoper (en betrouwbaarder) uit ben om dan je Xsara in te ruilen voor een model met een andere motor Wink
Type 1 1.8 16v of type 2 1.6 16v, als je het goed wil doen natuurlijk een 2.0 16v Wink
Prijzen voor een 2de hands Xsara liggen nu vrij laag, dus gewoon even sparen Smile

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook