




Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Succes met je ‘project’!! Ben benieuwd.
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën









Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
cool.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
CitroJaap schreef:Ik zal binnenkort een paar foto’s van het blok en het chassis plaatsen.
En?
Ahum…. je hebt gelijk. ops:
Ik heb niet stil gezeten, ik zal zo even wat foto’s gaan maken. Ik ben niet zo’n fotograaf tijdens het sleutelen..
Citroentechniek is magnifiek!
Net met camera even naar m’n werkplaats gereden. Het mag blijkbaar niet zo zijn, want net nu kreeg ik de melding vervang batterij….
Hij hangt nu aan de lader, morgen zal ik nog een poging wagen.
Ik heb wel al wel een vraag waar ik mee zit. Het chassis is technisch gereed. D.w.z. motor, hydraulique en wielophanging is klaar. Nu hoor ik van diverse kanten dat dit een mooi moment is de hele handel te testen door er even mee te gaan rijden. Nu kan dat wel, ik woon in het buitengebied aan een geasfalteerde eigen weg. Ik ben echter ontzettend bang dat ik (per ongeluk) een torsie in het chassis trek of andere rampspoed over me af roep door met de auto te gaan rijden zonder dak, rampen en deuren. Deze geven toch de broodnodige stevigheid aan het geheel mee.
Wie heeft ervaring met het rijden met een kaal chassis? Negatieve ervaring zijn uiteraard ook zeer welkom…
Ik ben nu 1,5 jaar wekelijks aan het sleutelen, het zou een ramp zijn als ik met een klein ritje in één klap op slopershoogte ben…
Citroentechniek is magnifiek!





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Rijden zonder plaatwerk kan helemaal geen kwaad! Het plaatwerk hangt echt aan het -dragende- chassis.
Wel op eigen terrein blijven natuurlijk….
Citroen!
blok
Ik vind dit toch een beetje ‘tricky’.
Een ds heeft inderdaad een zelfdragend chassis waar het plaatwerk aan opgehangen is.
Toch zou ik eerst het dak gemonteerd willen hebben, deze draagt mee, of anders gezegd, de ds ‘hangt’ eraan. Het zorgt voor meer stijfheid.
Bovendien, als het dak gemonteerd is is het gelijk de eerste handeling die je anders zou kunnen doen als je op gaat bouwen, en ook, als je gaat proefrijden en je wilt technisch iets aanpassen zul je daarvoor nooit het dak hoeven te demonteren… en ook is het behalve praktisch ook psychologisch in je voordeel: je bent ineens weer een stuk verder, de contouren van een ds zijn weer zichtbaar en nodigt uit tot verdere opbouwende acties (vergeet niet, het is een groot project!)





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Het dak geeft zeker extra stevigheid. De rest echter kun je prima weglaten.

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Deze restauratievirtuoos doet het je nog 1 keer voor…...
http://id19p.over-blog.com/article-22886751.html
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
GW-tje schreef:Deze restauratievirtuoos doet het je nog 1 keer voor…...
poëzie met beelden prachtig
i life my live one DS at a time…























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
GW-tje schreef:Deze restauratievirtuoos doet het je nog 1 keer voor…...
Maar wel met dak. Lijkt me wel voor de stevigheid van het geheel beter om die eerst te monteren.

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Het dak erin is uiteraard beter voor het vasthouden van de vorm, maar voor de sterkte maakt het niet uit. De D is ontwikkeld met alle benodigde sterkte in het chassis. Mocht het op een dakrol o.i.d. aankomen dan doen de zeer iele dakstijlen zeer weinig voor de inzittenden.
Zonder dak rijden is geen probleem.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991














































Totaal aantal Berichten: 43465
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
fluidphreak schreef:Het dak geeft zeker extra stevigheid. De rest echter kun je prima weglaten.
Kan iemand mij uitleggen hoe een dak dat met 10 m7 boutjes vastzit in godsnaam ook maar iets aan stevigheid van een chassis kan bijdragen??? Man, als je de ds een beetje hard de stoep op rijd zie je het dak flexen
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hierbij de foto’s. De bekleding ligt er grotendeels los in, ik had ff behoefte aan wat beeld bij het eindresultaat. Die gaat er binnenkort weer uit als ik weer verder ga met de restauratie.
Citroentechniek is magnifiek!





























Totaal aantal Berichten: 10633
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ziet er strak uit!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.