Mark Nijenhuis schreef:Citrophile schreef:Zoals sweef zegt, leuk dat er ook een 24v is die niet in vert vega is. De kleur die jij mooi vindt is gris dolmen, rookgrijs tegen het zilver aan. Moeilijk te vinden is idd ook erg prachtig
.
Wees zuinig op je mooie 24 soupapes
Hier hier hier…...een gris Dolmen![]()
Helaas géén 24 soupapes, dat dan weer niet
Ook erg mooi!
Citroënloos

Totaal aantal Berichten: 6344
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Matthijs2006 schreef:Lucas Unger schreef:Loopt de motor van dit kettingmonster inmiddels wat beter? Bij de Heusdenmeeting eerder dit jaar liep het ding echt slecht.
Groet,
L
Dat was niet eerder dit jaar, dat was feb. of maart 2007, vóórdat Remco ermee aan de slag ging.
Goh, de tijd vliegt. In ieder geval fijn te lezen dat het beest nu weer los kan zoals het hoort.
Groet,
L

Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
M’n zwager, vertegenwoordiger van Riwax (‘beauty for cars’) was vandaag zo vriendelijk om mijn auto te polijsten, kleien en nog van alles! Is super geworden! Jammer dat het nu donker is, anders waren er weer wat foto’s bijgekomen! Hij heeft een middeltje gebruikt waarop men zelfs glansgarantie voor een jaar geeft, ben benieuwd!
Interieur moet nog even gepoetst. Misschien dat ik daar zondag aan toe kom.
Citroënloos

Totaal aantal Berichten: 582
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
mooi bak man!
ben nu met druk met je ex xm bezig! en als alles goed gaat kan ie volgende week de weg op!
kom ik eens langs in dat ding! ben wel benieuwt naar je xm!
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4

Totaal aantal Berichten: 1260
- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
XMine schreef:M’n zwager, vertegenwoordiger van Riwax (‘beauty for cars’) was vandaag zo vriendelijk om mijn auto te polijsten, kleien en nog van alles! Is super geworden! Jammer dat het nu donker is, anders waren er weer wat foto’s bijgekomen! Hij heeft een middeltje gebruikt waarop men zelfs glansgarantie voor een jaar geeft, ben benieuwd!
Heb je zwager nog een zus ?

Totaal aantal Berichten: 342
- XM 2.0 16v op LPG G3
Mark Nijenhuis schreef:XMine schreef:...
![]()
![]()
Hahahaha
siemenazu schreef:mooi bak man!
ben nu met druk met je ex xm bezig! en als alles goed gaat kan ie volgende week de weg op!
kom ik eens langs in dat ding! ben wel benieuwt naar je xm!
Hé kerel! Ik kom binnenkort even bij jou langs om die 13e ruit te brengen. Past ‘t morgenmiddag? PB anders je adresgegevens maar.
Citroënloos
sjorsh schreef:Mark Nijenhuis schreef:XMine schreef:...
![]()
![]()
Hahahaha
Helaas jongens!
Citroënloos
Vond de motor niet altijd even lekker lopen. Zo nu en dan houdt de motor in, om dan opeens wel weer normaal te lopen. Daarnaast stak het diagnoselampje zo nu en dan ook even de kop op…
Uit laten lezen dus!
Maarliefst 7 foutmeldingen!!! Komen ze:
- 26 Regelklep B
- 21 Circuit stationaire potentiometer
- 63 Lambda
- 14 Opnemer koelvloeistof temp.
- 65 Opnemer cilinder referentie
- 27 Snelheidssensor circuit fout
- 64 Aanpassen mengsel B
De boel gereset, blokje om en nogmaals uitgelezen. Mogelijk zouden er nog oude fouten in het systeem zitten die inmiddels verholpen zouden zijn, maar niet gereset. Dit bleek gelukkig het geval!
Melding 26 en 63 bleven over. Monteur stelde tevens vast dat de motor maar op 5 poten liep; mogelijke oorzaak gevonden dus. Nader onderzoek wees uit dat er verkeerde bougies waren geplaatst. Nieuwe bougies worden morgen opgehaald en donderdagavond erin gezet.
Hoop dat daarmee ook de laatste twee meldingen verholpen zijn!
Citroënloos
XMine schreef:M’n zwager, vertegenwoordiger van Riwax (‘beauty for cars’) was vandaag zo vriendelijk om mijn auto te polijsten, kleien en nog van alles! Is super geworden! Jammer dat het nu donker is, anders waren er weer wat foto’s bijgekomen! Hij heeft een middeltje gebruikt waarop men zelfs glansgarantie voor een jaar geeft, ben benieuwd!
Rob??
Nee, geen Rob. Wel over gehoord van m’n zwager. Had geloof ik een bordeauxrode V6?
Citroënloos
XMine schreef:Nee, geen Rob. Wel over gehoord van m’n zwager. Had geloof ik een bordeauxrode V6?
heeft… en heeft tevens nu het dak ervan zwart laten maken met pakfolie
heeft error 26 niet te maken met je variable inlaatklep? Iets met vacuum. Die schijnt weleens de geest te geven. Kost je ongeveer 20pk.
Dat had die Rob dus ook.

Totaal aantal Berichten: 820
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Die regelklep is de ACAV klep, eigenlijk het truckje van de V6.24.
Deze zorgt voor meer lucht bij hoge toeren. De ACAV zorgt voor een schop in je rug boven de 5000rpm.
Zelf ook ooit een V6 24v oude type gehad met een kapotte ACAV klep. Na dat dit gefixt was had ik het gevoel een compleet nieuwe auto te hebben gekregen.
Domme vragen bestaan niet.

Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Simmetje schreef:Die regelklep is de ACAV klep, eigenlijk het truckje van de V6.24.
Deze zorgt voor meer lucht bij hoge toeren. De ACAV zorgt voor een schop in je rug boven de 5000rpm.
Zelf ook ooit een V6 24v oude type gehad met een kapotte ACAV klep. Na dat dit gefixt was had ik het gevoel een compleet nieuwe auto te hebben gekregen.
Dit heb ik ook zo ervaren , na het vervangen van de ACAV elektrokleppen
.
@Jeroen78, ik heb een Bx 19TZi gehad in Blue Memphis een erg mooie kleur . Ik zou ook best mijn XM in die kleur willen hebben, 1 keer een V6.24 in die kleur gezien en enkele keren als V6 Ambiance.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!