













































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
John, goed nieuws man! Maar… voor dat je met je prachtige dame met automaat de bergen en heuvels onveilig gaat maken zou ik je toch écht met klem willen aanraden om een grotere oliekoeler op de automaat te monteren dan het ding wat er nu zit. De capaciteit van dat ding is namelijk al nauwelijks voldoende voor een ritje in zomers Nederland. De BW automaten gaan vreselijk snel stuk, en dat komt in 90% van de gevallen door veel te hoge temperaturen.
Doe je voordeel met deze kennis van een ervaringsdeskundige
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Waterman waar moet ik dan aan denken, zijn deze radiatoren, oliekoelers ergens te koop?
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een goede automatenboer of radiateurenspecialist kan je er zeker aan helpen. Zorg voor een iets grotere koeler, maar ook weer niet zo groot dat ie te veel rijwind van de radiateur wegneemt. Ik denk dat 20% groter max. wel ok is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ok, in Rotterdam zit een hele goede, die heeft ook de originele radiator (koelwater) voor mij gereviseerd. Zal eens kijken of hij een passende oplossing heeft bedankt.
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl


























Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Leuk om de DS zo vaak voorbij te zien rijden!


























Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
En, nog nieuwe ontwikkelingen?
waterman771 schreef:Een goede automatenboer of radiateurenspecialist kan je er zeker aan helpen. Zorg voor een iets grotere koeler, maar ook weer niet zo groot dat ie te veel rijwind van de radiateur wegneemt. Ik denk dat 20% groter max. wel ok is.
Dat betekent dus ook dat je de koeler moet verplaatsen en is het dan niet de plaatsing met dat stuk flexibele luchtbuis vanuit de afdekplaat van de originele koeler dat het grootste probleem is? Om nog maar te zwijgen van de kans dat na montage van die plaat die luchtbuis niet goed gemonteerd wordt?














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je haalt 2 dingen door elkaar denk ik, want de BAK-koeler zit voor de radiateur in de windtunnel, en de oliekoeler die jij beschrijft zit aan het motorblok.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:Je haalt 2 dingen door elkaar denk ik, want de BAK-koeler zit voor de radiateur in de windtunnel, en de oliekoeler die jij beschrijft zit aan het motorblok.
Dat denk ik ook Kan ik dan ook aannemen dat een volautomaat geen koeler heeft op het blok?
Ik heb zelf een omgebouwde 5 bak met koeler op het blok (en vernuftig verplaatste voorraadbol) wat dan zou betekenen dat er is uitgegaan van een halfautomaat ipv volautomaat.
Ik heb een olie koeler gebruikt van een nissan almera en deze voor de radiateur geplaatst. Tevens heb ik het orginele koelingshuis aangepast. Dit is een relatief simpele ingreep. Het daadwerkelijke koelings gedeelte kun je namelijk loskoppelen van het huis. Van het koelinggedeelte gebruik je alleen de fles de rest slijp je er af. Hou je 2 gaten over en dan tappen maar! je moet alleen voorzichtig zijn welke leidingen je gebruikt! De temperaturen kunnen namelijk behoorlijk oplopen!
Veel succes!
Zit nu in Spanje, heb de route over Millau genomen, je weet wel met al die stijle beklimmingen. En bovendien nog een trailer met een Suzuki intruder 1400 erachter en…...........geen centje pijn. Alles perfect gegaan en dat bij ruim 30 graden. Met de originele oliekoeler. Alleen de dynamo vervangen is geleverd door de ANWB, eenoriginele! Paris Rhone.Nu ga ik weer een biertje pakken voor de caravan!
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl
Ben inmiddels weer thuis, alles goed gegaan. Een probleempje, in zuidfrankrijk, 1e stop, motor uitgezet. Daarna proberen te starten maar geen stroom meer, accu uitgeput,
met startkabels gestart en daarna thuis (1200 km verder) pas weer uitgezet. En wat schetst mijn verbazing, thuis geen probleem meer, stroom voldoende en geen startproblemen meer.
: Wilde ze gewoon weer snel naar huis? Deze week maar eens meten, het is nu een Paris Rhone dynamo en een Ducellier spanningsregelaar, misschien zit daar het probleem. Ben toch van plan de originele dynamo weer te reviseren dus….
John
kijk ook eens op http://www.motorclub-rhoon.nl












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
langeveld schreef:, het is nu een Paris Rhone dynamo en een Ducellier spanningsregelaar, misschien zit daar het probleem. Ben toch van plan de originele dynamo weer te reviseren dus….
John
Werkt gewoon. Paris rhone spanningsregelaars en dynamo’s zijn IMHO beter.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
accu aansluitingen niet goed vast?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Wat een mooi project
Ik zie deze thread nu pas. Wat een gaaf project en wat mooi dat het zo goed gelukt is. BW types zijn zeldzaam.
Onze DS is ook een BW. Voluit dus een
DS 21 Injection Electronique Automatique Pallas
Met deze zijn we al enkele keren naar Frankrijk met het hele gezin op vakantie geweest, grote kar erachter met alle zooi (grote tent en zo) en dan maar camperen. Alleen in de file in Parijs op zwarte zaterdag twee jaar terug bij 35 graden met kokende motor gestaan.
Toen ik deze kocht is hij getest door Herman Jansen. De BW bak bleek in prima toestand. Volgens de vorige eigenaar is er een speciale truc om de BW bak lang mee te laten gaan, nl. zo veel mogelijk uit de versnelling halen. Ik doe dat ook, feitelijk rijd ik hem als een 1-versnellingsbak. Rijd ik op een stoplicht aan dat tik ik hem in de neutraal, rij ik dan weer weg dan tik ik hem weer in rijden. Daar wen je snel aan en het betekent dat de banden in de bak niet de hele tijd lopen te slippen. Inmiddels heeft die van ons er zo’n 160000km op zitten en hij rijdt nog steeds als een zonnetje.
Andere bijzonderheden: olieverbruik:0, aan de bodem is nog nooit gelast, deze is ongerestaureerd roestvrij. Er zit inmiddels een airco in (vorig jaar ingebouwd) en een cruise control. Dat laatste is werkelijk heerlijk.