2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Turbo C4 picasso kapot deel 2
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 december 2008 12:44 AM
  [ # 16 ]

En op basis waarvan denk je dat mijn beschreven situatie volstrekte onzin zal zijn?

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 02 december 2008 12:52 AM
  [ # 17 ]

Als je op zaterdag je auto weer ophaalt en hij gaat op zondag weer stuk op hetzelfde onderdeel dan kan ik mij voostellen dat je bedenkt dat de auto miscchien niet helemaal goed gerepareerd is ?

Ik zou dat wel denken en dan kan het niet zo zijn daqt jij de rekening krijgt.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 december 2008 12:55 AM
  [ # 18 ]

Waarom ga je niet inhoudelijk in op mijn voorgestelde mogelijke situatie welke je wel onmogelijk acht?

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 02 december 2008 01:01 AM
  [ # 19 ]

Patje, ik wil met alle plezier inhoudelijk op je voorgestelde mogelijke situatie ingaan maar bij terug lezing van dit topic kom ik dat niet tegen.

Kun je me uitleggen waar je wilt waar ik op in ga ?

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 december 2008 01:02 AM
  [ # 20 ]

Re: Turbo C4 picasso kapot deel 2

patje74 schreef:
caske schreef:

Garantie of niet ik weet het niet meer

Zolang je nog een rekening hebt openstaan, verwacht ik weinig!
Maar in principe heb je garantie op een reparatie. Tenzij het wederom defect raken van de turbo gevolgschade is van een ander defect onderdeel welke wellicht niet niet meer onder de garantie valt wegens het niet houden aan de voorgeschreven onderhoudsinterval uit de garantiebepalingen….. denk ik….

Succes!

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 02 december 2008 01:08 AM
  [ # 21 ]

Patje, als ik mijn auto ter reparatie naar de dealer breng. Ze repareren de auto. Ik neem de auto mee en hij gaat in hetzelfde weekend weer stuk dan ga ik ervan uit dat de reparatie gewoon aan garantie onderhevig is.
Als ze mij dan gaan vertellen dat de garantie niet opgaat omdat er een ander onderdeel is stukgegaan die dit probleem veroorzaakt heeft dan denk ik dat ze me dat wel even hadden kunnen vertellen toen ik de auto haalde.

Met andere woorden, als ik een auto haal die net gerepareerd is dan heb ik daar garantie op, het kan niet zo zijn dat ze zich aan deze garantie claim onttrekken omdat ik iets nagelaten heb te vervangen of te onderhouden zonder dat ze mij daarvan op de hoogte hebben gebracht.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 614
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 02 december 2008 01:19 AM
  [ # 22 ]

Wat voor soort olie is er gebruikt?

Vaak wordt er door dealers een universele soort olie gebruikt van een gerenommeerd merk. En daar gaat het vaak fout.
Dit is een reden waarom ik mijn auto nooit naar de dealer breng. Ze gebruiken gewoon de verkeerde soort olie.

Ook is het zeer belangrijk de motor niet meteen af te zetten. 1 minuut na draaien. En dit gebeurt heel vaak niet, vooral bij tankstations aan de snelweg.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 02 december 2008 01:23 AM
  [ # 23 ]

Als ik klaar ben met rijden doe ik mijn auto gewoon uit, dat zou toch ook zo moeten kunnen ?

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 02 december 2008 01:30 AM
  [ # 24 ]

Eigenlijk ben ik het grotendeels eens met hbeck.
Als het opnieuw de turbo is dan lijkt het logisch dat men dit geen 2e keer kan aanrekenen.
Maar eerst wil ik wel eens weten wat het nu exact is.
Want als het idd de oliepomp is dan is het weer een ander verhaal.
En als deze stuk is dan valt het te zien of er niet meer schade is, maar ik ga er vanuit dat er niet zoveel mee gereden is nadien dus met een beetje geluk valt dit nog mee.

@ Ronama: een goede relatie is idd erg belangrijk. Ik hou er niet van een nummer te zijn, al is dit nu wel het geval. De mechaniekers en de bedienden aan de bali zijn erg vriendelijk. Maar de verkopers en de baas van de garage zeggen je met moeite dag. Met veel moeite kan er een knikje vanaf. En dit is zo bij alle klanten. Toen ik even moest wachten op mijn wagen heb ik er even specifiek op gelet. Het is niet zo een grote garage, maar na de verkoop krijg je het gevoel dat je de boom in kan.

Nog een Citroen? Ja zeer waarschijnlijk wel.

Nog een C4 picasso? Nee, waarschijnlijk niet, de algemene kwaliteit ligt vrij laag (te laag). Dit lees ik ook op planete-citroen, waar velen hun xsara picasso zelfs beter vonden van bouwkwaliteit.

Nog bij mijn huidige dealer? Nee, zeer waarschijnlijk niet.


Dat het te maken heeft met het onderhoud op 45000 km? Het is er naar mijn mening echt te ver over. Je spreekt over een overschrijding van 25%.
De turbo is echter een bekend probleem bij de 1.6HDI dus dit zal wel niet de enige oorzaak geweest zijn voor het defect. Maar citroen kan zich nu wel hier op verhalen.
Ooit al te maken gehad met de garantie van mercedes of audi of vw? Dan weet je pas wat gierig is. Citroen is toch vrij vrijgevig in vergelijking hiermee.

Volvo scheert echter de hoogste toppen. Een kennis van men vader heeft eens te laat op onderhoud gegaan met zijn XC90 (65000 ipv 60000) echter de motor is zonder olie gevallen. Motor stuk, maar vervangen op garantie van volvo.
Bij mijn vader is ooit de DB-riem gesprongen enkele duizenden km voor de voorgeschreven vervanging: nieuwe motor op kosten van volvo.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 december 2008 01:44 AM
  [ # 25 ]
picassoke schreef:

Eigenlijk ben ik het grotendeels eens met hbeck.
....

Want als het idd de oliepomp is dan is het weer een ander verhaal.

Dat zeg ik!  Laughing

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 02 december 2008 01:57 AM
  [ # 26 ]

Ik ben zeer tevreden met mijn auto, ik ben zeer te spreken over mijn dealer en ook Citroen NL heeft nog niet heel veel fout gedaan. Ik vind mijn auto een van de mooiste die ik op de weg zie dus helemaal geen problemen. Of ik nu in een Mercedes, Opel, of welk merk je ook kunt bedenken rond rijdt, als de auto stuk gaat buiten mijn schuld om dan wil ik niet dat mijn portemonnaie ermee belast wordt.

En als ik mijn auto heen breng voor een kapotte turbo dan vind ik het niet raar dat mijn delaer even kijkt of de oliepomp er de veroorzaker van is. Als dat zo is dan neem ik aan dat hij mij even op de hoogte brengt zodat ik niet in hetzelfde weekend met hetzelfde probleem sta en zodat ik de keus maak of ik het risico neem. Als ze me niet op de hoogte brengen en ik krijg hetzelfde probleem dan hebben we een lange weg te gaan maar ik zal de dealer aangeven dat ze mij toch onmogelijk aansprakelijk kunnen stellen voor dit probleem.

Ik heb een ander vak geleerd en weet (bijna) niets van auto’s en wou dat eigenlijk ook maar zo houden.
De dealer weet er wel alles van en zou mij dat moeten vertellen. Als hij dat niet doet en de auto is binnen het weekend weer kapto dan vind ik dat heel vervelend voor de dealer want ik ga niet betalen,

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 614
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 02 december 2008 01:57 AM
  [ # 27 ]
hbeck schreef:

Als ik klaar ben met rijden doe ik mijn auto gewoon uit, dat zou toch ook zo moeten kunnen ?


Nee, bij een turbomotor mag dit nooit ! Zeker niet als je net van de snelweg afkomt.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 02 december 2008 01:59 AM
  [ # 28 ]

Het spijt me, ik doe dat wel en het instructieboekje geeft mij niet aan dat ik het anders zou moeten doen. Sta jij dan op de oprit om je auto nog even stationair te laten draaien ?

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 02 december 2008 02:12 AM
  [ # 29 ]

Advies
Auto’s met turbocompressor

Laat de motor, alvorens deze af te zetten, altijd enkele seconden stationair draaien om het toerental van de turbocompressor te laten….. enzovoorts….

De rest kun je waarschijnlijk zelf teruglezen op pagina 18 van je instructieboekje. Maar wellicht heb je een andere versie?

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 614
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 02 december 2008 02:12 AM
  [ # 30 ]

Snap ook niet waarom het er niet instaat. Bij veel andere merken wel.

Ik laat hem gewoon aan de pomp 1 minuut na draaien en ga dan pas tanken.

Het verhaal is als volgt. Een turbo draait een erg hoog toerental. 12500 ongeveer. Bij het meteen afzetten van de motor valt de oliedruk en oliecirculatie meteen weg, terwijl de turbo nog na draait. De olie die dan nog in de turbo zit zal verbranden. En natuurlijk is er geen smering meer.

Dus na een minuut is het toerental en de temperatuur van de turbo gedaald. En kan de motor afgezet worden. Natuurlijk is er een verschil tussen het rijden in een 30 km. wijk of op de snelweg.

Maar ben zuinig op je turbo het blijft een kwetsbaar onderdeel. Bespaar ook nooit op olie. Olie is nooit te duur !

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook