29 van de 68
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
   
Jochem’s rode Xantia 1.8i X (‘93)
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 12 december 2010 12:53 AM
  [ # 421 ]

Staat ook erg goed, die originele doppen!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
BX16TGI
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 757
Geregistreerd: 11-05-2004

Gepost: 12 december 2010 12:26 PM
  [ # 422 ]

Mooie doppen ja, ik vind het mooier dan de “ik heb een leaseauto met winterbanden” look.

Nog even over de lhm lekkage, bij mijn Xantia was de aanvoerslang van de lhm pomp lek. Naast alle ellende met lucht in de remmen en geen stuurbekrachtiging was het ook zo dat ik lekkage had als de pomp veel moest werken, b.v. van de laagste stand naar de rijstand. Bij weinig vraag lekte hij vast ook, maar dat viel nauwelijks op.

Profiel  
 
Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 12 december 2010 01:57 PM
  [ # 423 ]

Mooie wieldoppen, dat is toch 14 inch?

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 12 december 2010 02:05 PM
  [ # 424 ]

Klopt, net als de ZX-velgen en de velgen die ik daarvoor had.

@BX16TGI: Remmen werken prima, stuurbekrachtiging ook, en inmiddels komt ze ook weer redelijk vlot in de benen na lang stilstaan. Ik kan er nog steeds niet echt de vinger op leggen wat het is, wanneer het zich voordoet etcetera.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 15 februari 2011 10:47 AM
  [ # 425 ]

Tijd om mijn topic eens af te stoffen! De lekkage waar ik onlangs over schreef doet zich maar heel af en toe voor, en dan vooral met temperaturen rond of onder nul, bij het op hoogte komen bij het starten. Het LHM-peil is al weken onveranderd, dus voorlopig laat ik het wezen voor wat het is, al blijf ik wel regelmatig peilen.
De laatste maanden begon mijn rechter achterwiel steeds schever te staan, dus waarschijnlijk was de rechter achterste draagarmlager (ADAL) aan vervanging toe. Gisteren kon ik daarvoor terecht bij Citrotech in Oldebroek, maar het werd een latertje…

De borgpin die de veercilinder aan de draagarm houdt zat muurvast. Na een boel gedoe is het toch gelukt de draagarm te verwijderen. Wat er van het buitenste lager over was spreekt denk ik wel voor zich:

Die was compleet overleden! Vergelijk het oude en nieuwe maar eens:

En nu staat het wiel weer netjes recht! Very Happy Links ‘voor’ en rechts ‘na’

Dus die kan er weer even tegenaan.
————
Onlangs werd er op MP bij een sloperij in regio Emmen een Rouge Furio sloper voor onderdelen aangeboden. Navraag leerde dat het linker voorscherm in nette staat was. Mijn eigen LV scherm heeft al sinds ik ‘m kocht een flinke deuk. Dus ben ik afgelopen zaterdagmorgen naar Emmen getogen om het scherm te gaan demonteren. Wat een pokkeklus is dat zeg! En natuurlijk draaide de bout die voorbumper en scherm aan het binnenscherm verbindt dol… Maar na dik twee uur ploeteren bij temperaturen amper boven nul, in natte sneeuw en regen, met een boel gemopper en getier is het me toch gelukt en ligt het scherm nu in de schuur te wachten op een gelegenheid om de boel te vervangen!

Eindelijk, want net Xantia-plaatwerk in Rouge Furio is toch behoorlijk zeldzaam. Helaas bleek de achterklep van de sloper al behoorlijk dof, dus die heb ik maar laten wezen voor wat het is.
————
Mijn Xantia bezat altijd een enkeltonige claxon (‘t is een X…) en dat vond ik wel zo armetierig klinken dat ik er toch een tweetonige van heb gemaakt. De missende hoge claxon heb ik van een sloop-306 geschroefd, nadat ik twee keer een naar later bleek defecte van 2 sloop-Xantia’s had geschroefd. Aftakking van de bedrading gemaakt linksvoor achter de bumper, toetertje gemonteerd, stekker erop en voila! Kijk en luister maar, klik op de foto hieronder voor een fillempie Smile

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 15 februari 2011 08:27 PM
  [ # 426 ]

Goed werk Jochem! Die toeter is toch wel een verbetering, zo’n ééntonige was toch wel een beetje suf. Laughing

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 15 februari 2011 10:02 PM
  [ # 427 ]

Ja, toch wel hè? Very Happy Maar dat lager, zó aan gruis heb ik zelden welk soort lager dan ook gezien… Shocked

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43075
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 februari 2011 10:04 PM
  [ # 428 ]

Dat lager ziet er niet anders uit dan bij de gemiddelde CX, BX of Xantia. Ze gaan allemaal een keer. Nu de andere kant nog even.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 15 februari 2011 10:08 PM
  [ # 429 ]

Dat wiel staat er nog vrijwel recht onder de auto, dus die mag nog even mee.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 15 februari 2011 11:45 PM
  [ # 430 ]

Mag ik vragen hoeveel je kwijt bent voor zo’n reparatie? (Mag ook per PB)

Citroen!

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 15 februari 2011 11:50 PM
  [ # 431 ]

De rekening is nog niet op de mat geploft Razz Maar aangezien die borgpin erg veel tijd heeft gekost zal het vast geen schijntje worden vrees ik. Ze hanteren voor het vervangen van een ADAL geen vaste prijs.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 01 maart 2011 10:51 AM
  [ # 432 ]

De rekening was uiteindelijk €280,- waarvan 2½ uur arbeid á €61,- per uur door een volkomen vastzittende borgpin tussen veercilinder en draagarm. Uiteindelijk is de arm er afgekomen met veercilinderzuigerstang en al. Een dure, maar goed, hij is weer APK-waardig in ieder geval.

Afgelopen zaterdag ben ik met het ‘nieuwe’ spatbord aan de gang gegaan. Leuk klusje voor de zaterdagmiddag Smile

Grille eraf, knipperlicht en koplamp links eruit, wielkuip en wiel weg en voilá, ruimte! Natuurlijk draaide de beruchte bout (binnenscherm-buitenscherm-bumper) dol, wie verzint er ook een tapse bus in kunststof voor dat soort constructies… Heb het bij het hermonteren opgelost met een bout met moer door het gat.

Schermloze Xantia.

Het eindresultaat mag er zeker zijn, staat een stuk beter! En gewoon géén kleurverschil! Very Happy

Voor en na:

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 01 maart 2011 11:01 AM
  [ # 433 ]

Mooi werk Jochem! Cool

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11646
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 01 maart 2011 11:05 AM
  [ # 434 ]

Och. Kleurverschil… Mijn Xantia zit in de fabriekslak, en dat ding hééft me toch een eind kleurverschil Laughing Maar: goed werk! Dat ziet er zeer zeker een stuk netter uit!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 maart 2011 11:06 AM
  [ # 435 ]

Zeker! Is weer nieuw!  very good

Citroen!

Profiel  
 
 
29 van de 68
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook