Weet iemand welk debiet en druk een BX HD pomp zou moeten leveren ?
Een van onze BXen heeft problemen met rijzen en ook werkt de stuurbekrachtiging slecht.
Het wisselen van de hydraulische onderdelen is nou niet bepaald een klusje van 10 minuten , ik wil de vervangingspomp daarom graag testen buiten de auto.
En vervolgens de slechte pomp proberen te reanimeren
Het zelfde geldt voor de drukregelaars , die zou ik ook willen kunnen testen
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
LHM al ververst en de filter schoon gemaakt? ![]()
Dit kan ook de oorzaak zijn van zulke problemen.
Volgens mij zijn er niet veel verschillende pompen, 1 voor de lichter BX uitvoeringen en 1 voor de zwaardere motoren.
Overigens nieuw niet te betalen, dan ben je niet klaar voor 1000 euro ![]()
Zeker! , een poos met hydraucinage gereden zelfs , heeft niet geholpen.
De pomp zoog erg moeilijk aan en maakte ongezonde geluiden.
Heb hem vervangen en alle klachten waren verdwenen.
Helaas is hij met het oudijzer weggegaan , ik had hem moeten slopen , was ik er misschien achter gekomen wat er mis was
Deze BX ( gisteren gekocht) heeft exact de zelfde verschijnselen , LHM ziet er goed uit , alles trouwens , nieuwe filters etc. ik verdenk de pomp dus
Ik ben trouwens al geholpen als ik de druk weet , de opbrengst is uit te rekenen.
1000 EURO
zuinig op onze pompen zijn dus
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zover ik weet wordt er in het systeem een druk opgebouwd tot zo rond de 150 a 170 bar, maar hang me er niet aan op ![]()
Ik weet ook niet of dat per HP geveerde Citroën verschilt.
Maar dat zijn de getallen die ik normaal gesproken voorbij hoor komen.
Mooi , daar kan ik mee verder , bedankt !
Zal de komende dagen een testopstellinkje in elkaar flanzen
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Misschien overbodig, maar 170 bar is natuurlijk niet misselijk ![]()
Goed opletten dus.
Succes ermee!
Goed dat je waarschuwd ! , maar ik ben beroepsmatig met oa hydraulica doende , en me er terdege van bewust dat er levensgevaarlijke situaties kunnen ontstaan.
Ik post de resultaten tzt wel , met wat foto’s
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan ga ik er vanuit dat het goed komt ![]()
Ik wacht het resultaat af ![]()
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Allegeluk zit er niet overal en altijd 175Bar hé Arjan
Straks heeft ie al zoon schrik dat ie er niet aan wil beginnen
![]()
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

