Hoe haal ik het sierdopje eigenlijk uit mijn deur, die over het bovenste schroefgat van de handgreep zit.
Dit dopje zit namelijk heel ver er ingedrukt. Wellicht een bekend verschijnsel?

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Omdat de armleuning en het dopje allebei zacht zijn, is voorzichtigheid geboden. Wat je kunt proberen is zo’n grote paperclip verbuigen tot een klein haakje. Om achter het dopje te kunnen komen met het haakje zou je een breinaald van plastic tussen de armsteun en het dopje kunnen duwen en dan het haakje achter het dopje haken en beiden tegelijk naar buiten trekken.
Als je een reserve dopje hebt, kun je in het dopje dat nu in de deur zit een houtschroef draaien en zo het dopje eruit trekken, maar die kan je daarna dus weggooien.
Voorzichtig hoor, is erg zacht spul allemaal en je scheurt zo een stukje van dat dopje af.
Waardeloze dopjes dus. Waarom kunnen die dingen er zo ver in? Ik ga het proberen.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Bij de serie 1 vallen die dopjes over de gaatjes, maar die dopjes zijn dan weer van hard plastic en daar willen de randjes nog wel eens afbreken. Het is dus altijd wat.
Als het dan toch over deuren, deurpanelen en bijbehorende dopjes gaat:
De panelen van de achterdeuren van mijn CX zijn krom. Ik wil zelf proberen die weer recht te krijgen. Hoe zitten die dingen (behalve dan met die dopjes) verder vast. Bovenaan zie ik (doordat ze krom staan) dat ze zijn ingehaakt in de raamsponning.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Onder die twee dopjes dus twee schroeven. Dan kan je armsteun eraf. Daaronder zit de deuropener, die zit met een borgveertje vast dat je omhoog moet schuiven. Als je dat rustig en voorzichtig doet, blijft het veertje zitten, anders ligt-ie straks onderin je deur. De vergrendeling zit gewoon geschoven. Dan, het liefst met een breed soort spijkertrekker de dopjes uit de deur trekken en het geheel van de raamlijst lichten.
OK.
Zijn die dopjes nog te krijgen? Het klinkt allemaal nogal fragiel. Zeker omdat het plastic spul al vrij bejaard is.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb werkelijk geen idee. Wat ik doe, als ik een sloper tegenkom, is dat soort spul er zeker uithalen.

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarom ze er zo ver in zitten kom je wel achter als je ze weer terug doet
Als je ze niet ver genoeg doet dan blijven ze niet zitten.
Bonhof adverteert met een nieuw systeem voor montage van de deurbekleding voor de serie 1. Heeft daar iemand ervaring mee?

- BX 1.9 TURD, de Euro
Waar adverteert Bonhof? Geen idee wat dat nieuwe systeem inhoudt namelijk.
garagestmarien schreef:Waar adverteert Bonhof? Geen idee wat dat nieuwe systeem inhoudt namelijk.
In het CX-clubblad.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Oh, laat dan maar.
garagestmarien schreef:Oh, laat dan maar.
CX GTi Turbo 2 - All Black
garagestmarien schreef:Geen idee wat dat nieuwe systeem inhoudt namelijk.
Binnenkort weet ik meer. Ik heb pas 4 gave deurpanelen in Belgie opgedoken en ga die met “dat nieuwe systeem” laten monteren. Mijn huidige panelen zijn in korte tijd geweldig achteruit gegaan, voornamelijk doordat ze krom zijn getrokken en scheuren gingen vertonen. Nadat een ruit losgeschoten was, moest het paneel van de bestuurdersdeur er opnieuw af. Dit was in een eerder stadium al vastgekit en de huidige toestand laat zich raden.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik wacht met spanning af…