Ik heb sinds kort een cx pallas 2500 D serie 1 smalspoor en het probleem is dat de verwarming het niet doet. hij blaast wel goed, maar als we de schuif op warm zetten gaat hij minder blazen. Ik denk dat er een klep dicht zit, maar welke zou dat kunnen zijn en waar zit die dan.
Weten jullie hier wat meer over.
Groet Renko
Wat is bouwjaar van de wagen?
hij is uit het mooie jaar 1980
Weet niemand hoe het zit met de kleppen van de verwarming van een serie 1 cx. ik zou er heel erg mee geholpen zijn.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Eigenlijk, als je het middenconsole weghaalt, dan wordt het gewoon een stuk duidelijker, denk ik. Misschien is het toch ook handig om wat boeken aan te schaffen als de Haynes….
Ik snap alleen niet, dat het ding dan minder hard gaat draaien, eigenlijk.
Iemand anders een idee?
Nou moet je je overigens niet vergissen in de kachel van de serie 1. Die is gewoon niet zo geweldig.
er komt gewoon geen warme lucht binnen, nergens. of er koude lucht binnen komt weet ik niet meer.
de ventilator gaat niet minder hard draaien oid die doet het gewoon goed.
In de haynes (die heb ik wel liggen) konden we niet veel vinden over de verwarming. Maar misschien moet ik nog beter kijken…
CX GTi Turbo 2 - All Black

- BX 1.9 TURD, de Euro
Het is allemaal mechanisch geregeld. Ik denk, dat er een stang van het klepje af is gevallen. Dat ligt nu ergens naast je versnellingsmechanisme.
Misschien heb je hier iets aan.

Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
ik heb ook een 2500d uit 80. bij mij is alles idd mechanisch geregeld. door middel van de hendel wordt er een klep bediend in je verwarmingshuis. die zet dan een soort bypass open voor de luchtstroom waardoor die langs het kleine verwarmingsradiatortje gaat. als die verstopt zit doet ie ook niet veel weet ik uit eigen ervaring.
let er op wanneer je de hele zaak loshaalt, dat je handschoenen kastje en ik geloof ook je onderplaat onder de stuurkolom deels vanuit je motorruim los moet. Daar zitten een aantal moertjes verstopt in de buurt van je ruitenwissermotor, en half onder je lhm reservoir.
dank voor de tips, nog meer zijn welkom maar denk hier wel wat mee te kunnen

- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik geloof niet, dat je hele dashboard eruit hoeft, zoals bx-cannes beschrijft. Begin gewoon met het middenconsole en kijk dan verder. Misschien moet je vanuit het motorcompartiment aan de gang, maar ook daar hoeft niet het hele dashboard er voor uit. Alleen de aanjager….
merci

- BX 1.9 TURD, de Euro
JIJ wou een CX. Ga maar opzoek naar boeken enzo. Dat helpt al.
hebben boeken hier maar daar was niet duidelijk uit te worden

Totaal aantal Berichten: 2532
- C35 Hilton XLS
garagestmarien schreef:Ik geloof niet, dat je hele dashboard eruit hoeft, zoals bx-cannes beschrijft. Begin gewoon met het middenconsole en kijk dan verder. Misschien moet je vanuit het motorcompartiment aan de gang, maar ook daar hoeft niet het hele dashboard er voor uit. Alleen de aanjager….
En de beruchte rubberen ring tussen de ventilator een de lucht inlaat die zijn meestal vergaan door ouderdom.
Als je je reserve wiel eruit uithaalt zie het zo zitten aan de linkerkant.
Verder kan de klep blijven hangen, dan moet je middenconsole eruit en kun er zo bij.
Citroen c32 Hilton XLS
Geo,
Is die rubberring gewoon te bestellen?
Ik moet mijn middenconsole ook nog demonteren ( zie topic
Lijkt me zinvol deze te vervangen als je toch de boel open hebt liggen.
Wendela
Heb je die pics ook nog in een groter formaat?
Ik heb nu wel het verschil gezien tussen de eerste serie 1 modellen en de latere modellen.
Mijn exemplaar heeft idd een kachelkraan en de latere een kachelklep.
Een 80-er heeft ook een kachelklep mijn 78-er een kachelkraan.
Mijn kabel zit los denk ik want ik hoor een geluid als ik de schuifregelaar in de dame naar voren schuif dat lijkt erop alsof de kabel los zit.
Ik heb me ook laten vertellen dat een type met kachelkraan beter de passagiersruimte afsluit voor de motorwarmte dan de versie met kachelklep. In de latere versies wordt het dan erg warm in de zomerdag in de dame. Behalve als je airco hebt natuurlijk.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën

- BX 1.9 TURD, de Euro
markV624 schreef:
Wendela
Heb je die pics ook nog in een groter formaat?
Is het groot genoeg als je Ctrl ingeduwd houdt en dan omhoog scrollt?