Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Maar daar wordt het plaatje toch niet groter van? alleen de tekst

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Plaatje ook natuurlijk. Het is gewoon een short cut van de rechts onder in beeld te vinden zoommogelijkheid.

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Je hebt gelijk; Ik heb het zojuist even via IE-7 geprobeerd en dat werkt. Met Google Chrome werkt het niet. Dan wordt alleen de tekst groter..

- BX 1.9 TURD, de Euro
Niet elke verandering is een verbetering.

Totaal aantal Berichten: 1377
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
garagestmarien schreef:Het is allemaal mechanisch geregeld. Ik denk, dat er een stang van het klepje af is gevallen. Dat ligt nu ergens naast je versnellingsmechanisme.
Misschien heb je hier iets aan.
Dit is een tekening van het kachelhuis van een vroege serie 1 een ‘80er heeft een Behr kachelhuis.
Dus zonder kachelkraan en met rechtopstaande ventilator i.p.v. liggende.
Waarschijnlijk zit er een klepvast of is er een bedieningskabel los.
Kijk ook even ofdat de klep in de luchtinlaat niet dicht zit deze is electrisch bediend en zorgt dikwijls voor problemen.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Bij een serie 1 horizontaal of vertikaal is toch zeker alleen de snelheid van de motor elektrisch? Verder helemaal niets.

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
Bij een Behr kachelhuis is de klep in de lucht inlaat altijd electrisch bediend.
Dit is dus het kachelhuis met de rechtopstaande ventilator en is ergens rond ‘79 (vanaf de bol asbak)in alle CX’n gemonteerd tot einde produktie van de CX serie 2

Totaal aantal Berichten: 2532
- C35 Hilton XLS
markV624 schreef:Geo,
Is die rubberring gewoon te bestellen?
Ik moet mijn middenconsole ook nog demonteren ( zie topicLijkt me zinvol deze te vervangen als je toch de boel open hebt liggen.
Wendela
Heb je die pics ook nog in een groter formaat?
Ik heb nu wel het verschil gezien tussen de eerste serie 1 modellen en de latere modellen.
Mijn exemplaar heeft idd een kachelkraan en de latere een kachelklep.
Een 80-er heeft ook een kachelklep mijn 78-er een kachelkraan.
Mijn kabel zit los denk ik want ik hoor een geluid als ik de schuifregelaar in de dame naar voren schuif dat lijkt erop alsof de kabel los zit.
Ik heb me ook laten vertellen dat een type met kachelkraan beter de passagiersruimte afsluit voor de motorwarmte dan de versie met kachelklep. In de latere versies wordt het dan erg warm in de zomerdag in de dame. Behalve als je airco hebt natuurlijk.Groet,
Mark
Die rubber ring is bij mijn weten niet meer verkrijgbaar ik heb er zolang een stuk flexibele buis omheen gezet, zo,n eentje die je ook bij wasdrogers enzo gebruikt.
Niet sjiek wel doeltreffend.
Citroen c32 Hilton XLS
de klep in de motorruimte onder het gaaspaneeltje waar de lucht via de motorkap inkomt stond in de dichte stand.
die manueel even geopend zodat het apparaat deze week in ieder geval door de apk komt. We zien later wel dat we het geval structureel oplossen…
CX GTi Turbo 2 - All Black

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
Evan schreef:de klep in de motorruimte onder het gaaspaneeltje waar de lucht via de motorkap inkomt stond in de dichte stand.
die manueel even geopend zodat het apparaat deze week in ieder geval door de apk komt. We zien later wel dat we het geval structureel oplossen…
Dat is dus de klep die electrisch bediend is en in de meeste gevallen de oorzaak is van dit soort verwarmingsprobleem.
Gewoon laten openstaan en de stekker van het motortje uitrekken.
oke
ik vermoedde het al dat die elektrisch was. Hetzelfde systeem zit in de S2, en dat zal dus wel 1 op 1 zijn overgenomen.
CX GTi Turbo 2 - All Black

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
Evan schreef:oke
ik vermoedde het al dat die elektrisch was. Hetzelfde systeem zit in de S2, en dat zal dus wel 1 op 1 zijn overgenomen.
Het Behr systeem is idd hetzelfde als in de serie2 enkel hebben ze bij de serie2 de kabelbediening van de kleppen in het kachelhuis electrisch bediend gemaakt.
Die electrische luchtinlaatklep is bij de meeste CX’n defekt en heb je eigenlijk niet nodig als er geen airco inzit.
Zo auto is vandaag apk gekeurd, moeten ze nog een steekproef uitvoeren ook"zucht”.
Maar had wel een k waarde van 0.37, wat dat ook mag zeggen
RDW keurmeester vond het een mooie auto

- BX 1.9 TURD, de Euro
Is ook een mooie auto, behalve die gekke spikkeltjes.
die nemen we maar voor lief tot het spuitwerk wat er aan gaat komen uiteindelijk.