waterman771 schreef:Deze ex-anwb’er kent anders héél veel wegenwachters die graag aan oudere auto’s werken en met plezier én inventieve oplossingen al heel veel oudere en klassiekers op weg hebben geholpen na pech.
Uitzonderingen bevestigen de regel
Als je alle vloeistoffen gecontroleerd hebt, de wagen goed stuurt, remt en veert, zou ik me maar niet zulke zorgen maken over het lampje. En al zeker niet als hij af en toe brandt en b.v. wel in de bochten maar niet rechtuit ofzo.
Heb (nog) geen verstand van CX-en, maar wel van oude auto’s .
Lampjes gedoe in de bocht, bij remmen of optrekken is mij ook al eens overkomen.
Met vervanging van thermostaat per ongeluk ook een stekkertje van de oliedruksensor losgetrokken, die bleef een beetje tegen het kontakt aanliggen. Na reparatie bleef de themp goed, maar brandde iedere keer mijn oliedruklampje.
Na intensieve controle bleek dat bij iedere bocht of een beetje andere niet constante beweging, het kontakt verbrak en begon lampje te branden.
Ergo: controleer alles in en om de buurt van waar je bezig ben geweest of elk kontaktje, stekkertje of slangetjes (zelfde soort probleem eens gehad met een vacuumslang) nog correct op zijn plaats zit.
jan.
Alleen diegene mag slopen, die iets beters kan bouwen.
Citroen CX 20 leader 1985, Chevrolet C10 suburban 1972. Ford Mustang convertible 1984 (sinds 2-3-11), Chevrolet Matiz 2009, Yamaha Royal Star 1300A 1996, Adria 310 1981(verkocht)
Piet,
Kom op we gaan het niet opgeven he!
Bij mijn CX Prestige had ik ook van die controlelamp probleempjes o.a oliedruk en de sensor vervangen en probleem opgelost.
Suc6
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën