2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
pech met koelvloeistof lekkage :-(
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 30 december 2008 10:37 PM
  [ # 16 ]
Pascal schreef:

Vind het altijd grappig te lezen hoe sommige al bij het minste of geringste het vertrouwen in hun voertuig kwijtraken, terwijl de leeftijd vaak achteloos wordt vergeten….
Kom op Peet, geen flauwekul en gewoon efkes die wisselaar laten fixen.
Een oud beestje kan kuren geven dat weten we allemaal, en een bloedjepoepnieuwe geeft je ook geen garantie.
Blijven lachen man! Wink


He Pascal als je me zou kennen dan laat ik me niet snel kisten Smile Ik zit gewoon in een dip-periode teveel werk en te veel druk en verplichtingen en dan vertrouw ik op de CX. Maar goed hoe kom ik erachter waarom die lampjes gaan branden ? sensor ? heeft toch niks met mn oliekoeler probleem te maken ?

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1251
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 30 december 2008 11:04 PM
  [ # 17 ]

Piet, ik snap je helemaal daar niet van. Laat je echter niet op stang jagen door al die horror verhalen van wegenwachters en garagisten. Die lui willen alleen aan nieuwe auto’s sleutelen. Very Happy

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43380
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 december 2008 11:10 PM
  [ # 18 ]

Deze ex-anwb’er kent anders héél veel wegenwachters die graag aan oudere auto’s werken en met plezier én inventieve oplossingen al heel veel oudere en klassiekers op weg hebben geholpen na pech.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 30 december 2008 11:18 PM
  [ # 19 ]
pete72ds schreef:
Pascal schreef:

Vind het altijd grappig te lezen hoe sommige al bij het minste of geringste het vertrouwen in hun voertuig kwijtraken, terwijl de leeftijd vaak achteloos wordt vergeten….
Kom op Peet, geen flauwekul en gewoon efkes die wisselaar laten fixen.
Een oud beestje kan kuren geven dat weten we allemaal, en een bloedjepoepnieuwe geeft je ook geen garantie.
Blijven lachen man! Wink


He Pascal als je me zou kennen dan laat ik me niet snel kisten Smile Ik zit gewoon in een dip-periode teveel werk en te veel druk en verplichtingen en dan vertrouw ik op de CX. Maar goed hoe kom ik erachter waarom die lampjes gaan branden ? sensor ? heeft toch niks met mn oliekoeler probleem te maken ?


Als de CX waarschuwingen enigszins lijken op die van de BX, kan het heel goed wezen dat je oliepeil wat laag is. Ik had soms ook een cocktail van lampjes als ik remde of pittig door de bocht ging. Negen van de tien keer te herleiden tot een (te) laag oliepeil (druk).

EDIT: En waarom dan het hydralisch nivo lampje ?? Als ik me goed herinner ook daar her en der discussie over gehad in mijn BX tijd. Ik geloof dat ALS het stoplampje gaat branden dit altijd het hydraulisch lampje schijnt te triggeren waardoor je vaak op het verkeerd spoor gezet wordt…. 
Bij jouw verschijnselen van remmen en bochten zou ik 90% zeker het oliepeil verdenken…

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 30 december 2008 11:34 PM
  [ # 20 ]

Ok Surprised deze ww-man was best Ok alleen had hij zoals hij vertelde echt heel veel aan CX gesleuteld en werd niet blij van mijn 2500. Had zelf ook een AX en daar was hij erg enthousiast over.

Maar nu even de lampjes. Olie is wel Ok maar ik ga morgen nog even goed kijken. Oliekoeler is nu wel droog ( wat heerlijk om te zien Smile

  ambijajance
EDIT: En waarom dan het hydralisch nivo lampje ??

In het instructie boekje staat dit bij het lampje dat gaat branden (druk en nivo hydrolisch systeem), het is het lampje ((!)). het meest linkerlampje aan de rechterkant van het daschbord.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 30 december 2008 11:43 PM
  [ # 21 ]
pete72ds schreef:

Ok Surprised deze ww-man was best Ok alleen had hij zolas hij vertelde echt heel veel aan CX gesleuteld en werd niet blij van mijn 2500. Had zelf ook een AX en daar was hij erg enthousiast over.

Maar nu even de lampjes. Olie is wel Ok maar ik ga morgen nog even goed kijken. Oliekoeler is nu wel droog ( wat heerlijk om te zien Smile

  ambijajance
EDIT: En waarom dan het hydralisch nivo lampje ??

 

Dat was een rhetorische Confused: vraag, dwz een mededeling als vraag, waarop ik zelf antwoord geef.  ConfusedWink 

Gooi er maar wat olie bij. Motor olie, dat is….

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43380
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 30 december 2008 11:43 PM
  [ # 22 ]
waterman771 schreef:

Pete, het kan zijn dat door de KV lekkage de snaren van de HD-pomp nat/vettig geworden zijn en doorslippen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 30 december 2008 11:49 PM
  [ # 23 ]
waterman771 schreef:
waterman771 schreef:

Pete, het kan zijn dat door de KV lekkage de snaren van de HD-pomp nat/vettig geworden zijn en doorslippen.

Waterman had ik gelezen en ga er even naar kijken morgen maar ik heb onlangs de snaar van de HD pomp aangespannen omdat deze inderdaad erg slipte, stond erg slap. jij bedoeld dus dat als deze zou slippen er onvoldoende circulatie is en dan er een signaal komt voor de lampjes ?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43380
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 december 2008 12:13 AM
  [ # 24 ]

Als de snaar slipt, valt de druk weg en gaat er een lampie branden Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 31 december 2008 12:56 AM
  [ # 25 ]

Ik had dat ook, bochten naar links, licht aan, bochten naar rechts niets aan de hand. Het zou de safety valve (sorry, hoe heet dat in het Nederlands?) kunnen zijn, want dat ding ligt dus horizontaal.

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 31 december 2008 12:59 AM
  [ # 26 ]
garagestmarien schreef:

Ik had dat ook, bochten naar links, licht aan, bochten naar rechts niets aan de hand. Het zou de safety valve (sorry, hoe heet dat in het Nederlands?) kunnen zijn, want dat ding ligt dus horizontaal.

Confused:  crisis waar zit die dan ?? en wat doet het ? en hoe heb jij het opgelost ?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 31 december 2008 01:43 AM
  [ # 27 ]
pete72ds schreef:
garagestmarien schreef:

Ik had dat ook, bochten naar links, licht aan, bochten naar rechts niets aan de hand. Het zou de safety valve (sorry, hoe heet dat in het Nederlands?) kunnen zijn, want dat ding ligt dus horizontaal.

Confused:  crisis waar zit die dan ?? en wat doet het ? en hoe heb jij het opgelost ?

Die zit helemaal onderin het motorcompartiment, bijna in het midden, vlak voor waar je vloer begint. Er zit één draadje aan en één druksensor die er af te schroeven is. Je kan het ding nauwelijks zien.

Ik heb er eigenlijk niets mee gedaan. Het probleem lost zich van tijd tot tijd zelf op. Soms brandt het in de bochten naar links soms niet. Ik heb ermee leren leven. Maar ben dan ook zo, dat mijn auto niets meer en niets minder is dan een werkpaard. Die lichtjes, och als alles gewoon remt en veert zoals het hoort, dan is het voor mij allang best. Bij deze auto.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 december 2008 01:44 PM
  [ # 28 ]
garagestmarien schreef:

safety valve (sorry, hoe heet dat in het Nederlands?)

(over)drukventiel denk ik.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25683
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 december 2008 02:14 PM
  [ # 29 ]

Nee veiligheids klep. Sluit de vering af als druk wegvalt in veer circuit om remdruk te houden. Die klep heeft een zware veer dus bochten maakt niet uit. Wel kan je draadje kaal gaan tegen het schutbord en dan af en toe de aarde raken= lampje aan.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 31 december 2008 03:44 PM
  [ # 30 ]

Van bovenaf is dat ding een ramp om bij te komen, van onderen op de brug gaat ‘t beter.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook