1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
stuurstang speling.
sander-pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008

- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
Gepost: 02 januari 2009 05:22 PM

ik heb veel speling op de stuurstang aan de stuurbekrachtegings zijde.

weet iemand of het makkelijk te vervangen is.

en aan welke prijs ik moet denken.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 02 januari 2009 08:49 PM
  [ # 1 ]

Bedoel je het stompje aan de stuurbekrachtiging, dus ná de kruiskoppeling waaraan je Diravi-unit vastzit?
Foto?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
sander-pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008

- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
Gepost: 02 januari 2009 09:13 PM
  [ # 2 ]

dat is eigelijk een beetje het probleem.

ik zie en voel dat er speling zit maar waar en in welk gedeelte kan ik niet zien.

ik had gehoopt dat het een bekend probleem was.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 januari 2009 09:28 PM
  [ # 3 ]

Zijn het niet gewoon de stuurkogels?
Daar zat bij mij ook speling op, moesten vervangen worden voor de APK.

Je heb ook nog buitenste en binnenste geloof ik, maar geen idee waar dat allemaal precies ziet Wink
Volgens mij staan die dingen er wel bekend om dat ze niet het eeuwige leven te hebben…

Profiel  
 
sander-pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008

- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
Gepost: 02 januari 2009 09:32 PM
  [ # 4 ]

de buitenste stuurkogels zijn goed.

alleen de binnenste idd zijn super slecht.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 januari 2009 09:42 PM
  [ # 5 ]

Dat zijn de duurdere geloof ik Rolling Eyes

Mijn dealer had daar prijsopgave van zo’n 600 euro voor gegeven…
Toen ik hoorde dat het niet noodzakelijk voor de APK was maar laten zitten. Die buitensten moesten wel, maar was stukken goedkoper.
Ergens anders ben je wel goedkoper uit denk ik Wink

Profiel  
 
mrah
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 01-12-2008

Gepost: 03 januari 2009 11:37 PM
  [ # 6 ]

Zitten de binnenste stuurkogels niet gewoon los. Heb ik een keer gehad.

Levensgevaarlijk want het zaakje draaide uit zichzelf verder los. Ik had het op tijd door. De borging bleek verklooid. Na goed vastdraaien en borgen geen problemen meer.

Profiel  
 
sander-pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008

- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
Gepost: 03 januari 2009 11:43 PM
  [ # 7 ]

kon je daar bij komen door het wiel er af tehalen en dat rubberen flapje weg tehalen?

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 04 januari 2009 06:21 PM
  [ # 8 ]

probeer voordat je van alles uit elkaar gaat halen eerst eens of je met draaiende motor nog speling hebt.
zou me niks verbazen als het dan over is.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 januari 2009 06:26 PM
  [ # 9 ]
Arjan Verkade schreef:

Dat zijn de duurdere geloof ik Rolling Eyes

Mijn dealer had daar prijsopgave van zo’n 600 euro voor gegeven…
Toen ik hoorde dat het niet noodzakelijk voor de APK was maar laten zitten. Die buitensten moesten wel, maar was stukken goedkoper.
Ergens anders ben je wel goedkoper uit denk ik Wink

Wie gaat er nou ook nog met een cx naar de dealer….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
robbie25cx
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-09-2004

Gepost: 04 januari 2009 06:49 PM
  [ # 10 ]

er kan ook speling zitten op het rubber gedeelte halverwege, een soort dempingsrubber in het spoorstokje Wink  Kan niet zon kwaad als het niet teveel is…..

Profiel  
 
sander-pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008

- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
Gepost: 04 januari 2009 07:43 PM
  [ # 11 ]

ik heb de speling kunnen voelen toen te auto op de brug hing.

en dat is volgens mij wel een paar mm speling.

maar ik zal eens kijken of de speling weg is als de motor draaid.

als dat dempingsrubber stuk is hoe kan ik er dan het beste bij komen.

Profiel  
 
robbie25cx
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 314
Geregistreerd: 23-09-2004

Gepost: 04 januari 2009 11:20 PM
  [ # 12 ]
sander-pallas schreef:

ik heb de speling kunnen voelen toen te auto op de brug hing.

en dat is volgens mij wel een paar mm speling.

maar ik zal eens kijken of de speling weg is als de motor draaid.

als dat dempingsrubber stuk is hoe kan ik er dan het beste bij komen.

dat dempingrubber is een onderdeel van de spoorstok!

van binnen naar buiten;
stuurhuis, spoorstok, stuurkogel

de spoorstok van binnen naar buiten;
spoorstokkogel, dempingsrubber, eindje met schroefdraad

de spoorstok is een geheel, en kan je alleen maar in een stuk vervangen Wink

de apk eis is alleen maar voor de spoorstokKOGEL, het rubber mag speling hebben, zolang je maar geen metaalcontact krijgt

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 januari 2009 08:54 PM
  [ # 13 ]
waterman771 schreef:

Wie gaat er nou ook nog met een cx naar de dealer….

Tja…

Ik heb er verschillende SM’s gezien, DSen en over de 2CV’s maar niet te spreken.
En ook heb ik al verschillende CXen gezien Wink

Dat is bij dezelfde dealer dus.

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 05 januari 2009 09:59 PM
  [ # 14 ]

Opmerking van Waterman was denk ik met een knipoog. Je gaat ook niet naar zomaar een dealer. Goede voorbeelden MET CX kennis zijn:
- Gert de Jong
- Johan Oldenhage
- P van Empel (Berlicum)
- en er zijn er nog wel een paar vermoed ik.

Arjan Verkade schreef:
waterman771 schreef:

Wie gaat er nou ook nog met een cx naar de dealer….

Tja…

Ik heb er verschillende SM’s gezien, DSen en over de 2CV’s maar niet te spreken.
En ook heb ik al verschillende CXen gezien Wink

Dat is bij dezelfde dealer dus.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
sander-pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008

- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
Gepost: 24 januari 2009 09:58 PM
  [ # 15 ]

ik heb dus vandaag gezien waar de speling zit.

de binnenste stuurkogel is dus mooi slecht.

weet iemand waar deze stuurkogel tekrijgen is?

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook