


Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
ik heb veel speling op de stuurstang aan de stuurbekrachtegings zijde.
weet iemand of het makkelijk te vervangen is.
en aan welke prijs ik moet denken.





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Bedoel je het stompje aan de stuurbekrachtiging, dus ná de kruiskoppeling waaraan je Diravi-unit vastzit?
Foto?
‘Spirit of avant-garde’



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
dat is eigelijk een beetje het probleem.
ik zie en voel dat er speling zit maar waar en in welk gedeelte kan ik niet zien.
ik had gehoopt dat het een bekend probleem was.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zijn het niet gewoon de stuurkogels?
Daar zat bij mij ook speling op, moesten vervangen worden voor de APK.
Je heb ook nog buitenste en binnenste geloof ik, maar geen idee waar dat allemaal precies ziet
Volgens mij staan die dingen er wel bekend om dat ze niet het eeuwige leven te hebben…



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
de buitenste stuurkogels zijn goed.
alleen de binnenste idd zijn super slecht.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat zijn de duurdere geloof ik
Mijn dealer had daar prijsopgave van zo’n 600 euro voor gegeven…
Toen ik hoorde dat het niet noodzakelijk voor de APK was maar laten zitten. Die buitensten moesten wel, maar was stukken goedkoper.
Ergens anders ben je wel goedkoper uit denk ik
Zitten de binnenste stuurkogels niet gewoon los. Heb ik een keer gehad.
Levensgevaarlijk want het zaakje draaide uit zichzelf verder los. Ik had het op tijd door. De borging bleek verklooid. Na goed vastdraaien en borgen geen problemen meer.



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
kon je daar bij komen door het wiel er af tehalen en dat rubberen flapje weg tehalen?
probeer voordat je van alles uit elkaar gaat halen eerst eens of je met draaiende motor nog speling hebt.
zou me niks verbazen als het dan over is.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Arjan Verkade schreef:Dat zijn de duurdere geloof ik
![]()
Mijn dealer had daar prijsopgave van zo’n 600 euro voor gegeven…
Toen ik hoorde dat het niet noodzakelijk voor de APK was maar laten zitten. Die buitensten moesten wel, maar was stukken goedkoper.
Ergens anders ben je wel goedkoper uit denk ik
Wie gaat er nou ook nog met een cx naar de dealer….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
er kan ook speling zitten op het rubber gedeelte halverwege, een soort dempingsrubber in het spoorstokje Kan niet zon kwaad als het niet teveel is…..



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
ik heb de speling kunnen voelen toen te auto op de brug hing.
en dat is volgens mij wel een paar mm speling.
maar ik zal eens kijken of de speling weg is als de motor draaid.
als dat dempingsrubber stuk is hoe kan ik er dan het beste bij komen.
sander-pallas schreef:ik heb de speling kunnen voelen toen te auto op de brug hing.
en dat is volgens mij wel een paar mm speling.
maar ik zal eens kijken of de speling weg is als de motor draaid.
als dat dempingsrubber stuk is hoe kan ik er dan het beste bij komen.
dat dempingrubber is een onderdeel van de spoorstok!
van binnen naar buiten;
stuurhuis, spoorstok, stuurkogel
de spoorstok van binnen naar buiten;
spoorstokkogel, dempingsrubber, eindje met schroefdraad
de spoorstok is een geheel, en kan je alleen maar in een stuk vervangen
de apk eis is alleen maar voor de spoorstokKOGEL, het rubber mag speling hebben, zolang je maar geen metaalcontact krijgt












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman771 schreef:Wie gaat er nou ook nog met een cx naar de dealer….
Tja…
Ik heb er verschillende SM’s gezien, DSen en over de 2CV’s maar niet te spreken.
En ook heb ik al verschillende CXen gezien
Dat is bij dezelfde dealer dus.


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Opmerking van Waterman was denk ik met een knipoog. Je gaat ook niet naar zomaar een dealer. Goede voorbeelden MET CX kennis zijn:
- Gert de Jong
- Johan Oldenhage
- P van Empel (Berlicum)
- en er zijn er nog wel een paar vermoed ik.
Arjan Verkade schreef:waterman771 schreef:Wie gaat er nou ook nog met een cx naar de dealer….
Tja…
Ik heb er verschillende SM’s gezien, DSen en over de 2CV’s maar niet te spreken.
En ook heb ik al verschillende CXen gezienDat is bij dezelfde dealer dus.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
ik heb dus vandaag gezien waar de speling zit.
de binnenste stuurkogel is dus mooi slecht.
weet iemand waar deze stuurkogel tekrijgen is?