























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Wow, mooie auto zeg!
Heb je al injector reiniger geprobeerd? Je gooit het bij de benzine.
Er is een zwarte en een paarse fles. De zwarte is heftiger spul voor zwaar vervuilde injectoren. Het paarse is bedoeld om regelmatig (bv. elke 10.000 km) te gebruiken.



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
nee ik heb nog geen middelen gebruikt.
ik heb wel irduim bougie’s besteld heb ze binnen maar nog niet gemonteerd.
citroville vertelde mij dat het misschien het co gehalte is wat te laag staat afgesteld.
maar dat moet ik ook nog proberen



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik weet het; over smaak valt niet te twisten.
Hoewel ik een klimrek mooi vind (op een serie II welteverstaan), heb ik niets met Morettes…
Op de een of andere manier doet het af aan het lijnenspel, maar kan er niet exact m’n vinger op leggen hoe.
Problemen opgelost nu met de motor Sander?
‘Spirit of avant-garde’



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
@ pascal
ik heb andere bougie’s liggen die moeten nog gemonteerd worden.
en citroville vertelde mij dat het aan het co kan liggen.
dus nog proberen.



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
sander pallas gaat diesel
nieuwe koppeling er in en apk en dan gaan





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
sander-pallas schreef:
voor meer foto’s
Ik vind die morette’s echt wel stoer hoor!





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Mooie wagen die diesel Sander; gefeliciteerd!
Gaat de automaat nu de deur uit of mag ze erbij blijven?
Tis natuurlijk wèl een originele Nederlander, geen import..
‘Spirit of avant-garde’



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
@ pascal
de benzine pallas gaat wel in rust als de diesel klaar is
of er moet een goed bod komen



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
hier een aantal foto’s van de ontwikkelingen van de cx diesel reparatie





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Recht zo die gaat man, prima actie!
Waar doe je dit, want Vredestein heeft geen houtbewerkingsmachines lijkt me…
‘Spirit of avant-garde’



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
Verdestein is het zeker niet.
Een vriend van mij had ruimte over.
Als je een keer langs wil komen ben je welkom
Heb je mijn nummer nog ?






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Hahaa, goed werk!
Heb je ook meteen de keerringen vervangen en eventueel de cilinderkoppakking indien er weinig van de onderhoudsgeschiedenis bekend was?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
we hebben eerst de meest noodzakelijke dingen gedaan als
koppeling die echt op was
lagers
v snaren
as hoezen
lhm leidingen
en als alles weer aangesloten is nieuwe olie op de motor en bak en lhm






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Super!
Maar was de krukaskeerring nog goed dan? Want als die straks alsnog gaat lekken, kan de motor er weer uit.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D