1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
test 2.2HDI automaat (autoweek)
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 08 januari 2009 12:30 PM

Test in autoweek van de 2.2HDI met automaat.
Weer een zeer goede test, en helemaal objectief, zoals altijd. *zucht*

Maar hun de laatste zin, de conclusie klopt dan weer wel. Toch nog iets waar ze het bij het rechte eind hebben Laughing

http://www.autoweek.nl/video.php?id=1146

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 08 januari 2009 12:50 PM
  [ # 1 ]

Ik vind het toch allemaal behoorlijk kloppen! OK, alles is relatief, en het doorgaans gebruikte (Duitse) vergelijkingsmateriaal is veelal duurder. Maar de motor is dus relatief zwak in zijn klasse.

Wat ik wel typerend vind is het feit dat hij het vaste stuur-hart mist. In de C4 vond men het maar onpraktisch, ik begrijp niet waarom dat in een C6 niet zou gelden.

Nee, ik vind het niet negatief. En wees blij dat hij als liefhebberswagen wordt neergezet. Zodra dat niet het geval is, is het doorgaans eenheidsworst waar we niet op zitten te wachten. (ik in ieder geval niet…)

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 08 januari 2009 01:53 PM
  [ # 2 ]
patje74 schreef:

Wat ik wel typerend vind is het feit dat hij het vaste stuur-hart mist. In de C4 vond men het maar onpraktisch, ik begrijp niet waarom dat in een C6 niet zou gelden.

ach dat is niet de eerste keer dat ik zo’n tegenstrijdigheden lees…

en wat de motor betreft…
de tendens is gewoon dat er steeds meer pk in een auto moeten zitten..
of je ze ooit nodig hebt…
de 1.6hdi in mijn c5 wordt ook te licht bevonden..
voor mij is die motor meer dan voldoende….

en zo kan ik nog wel uren doorgaan…

iemand in mijn fam kocht zich een mazda 5 omdat ie net iets beter uit de bus kwam in een test dan de C4P .
en als ik dan zeg welke vind je mooier is de de C4P

Confused  Confused

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 08 januari 2009 02:07 PM
  [ # 3 ]

Goh, op een paar punten heeft hij wel gelijk..
Het interieur is wel wat “verouderd”, maar op 4 jaar verandert er wel het een én het ander natuurlijk. Maar desondanks vind ik het een heel eigen interieur.

Maar ofdat de vering het gewicht niet aankan, zou ik toch niet durven zeggen. Ik vond de C6 geweldig veren, en de baan die voelde ik langs geen kanten.

Het vaste stuurhart zal in de volgende serie C6-en wel komen vermoed ik??

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 08 januari 2009 02:14 PM
  [ # 4 ]

het dashboard van de c6 heb ik nooit spannend gevonden tov de rest van de wagen..

de Cx heeft een dash dat bij de wagen past..
zoiets hadden ze bij de c6 ook moeten doen… Wink

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 08 januari 2009 02:22 PM
  [ # 5 ]

Ik vond de opmerking over de vering die niet overwegkan met het gewicht totaal verkeerd.
Het is net een eigenschap van de HP vering om beter overweg te kunnen met gewicht.
En de wagen is nu eenmaal erg zacht opgehangen, dit is ook de filosofie van het merk.
Ooit al eens in een lancia thesis meegereden? Wel dat helt pas over als een boot, maar de vering is hemels zacht.

Het dashboard? van de vormgeving ben ik nooit een fan geweest, teveel C5, te weinig apart. Het exterieur is net heel apart en ik vind het ook erg mooi, maar binnenin heeft men minder zijn best gedaan. De materialen zijn ook wel wat minder dan mercedes, en het rammelt vlugger. Maar een prijsverschil van 15000 euro moet ergens goedgemaakt worden. Mirakels bestaan niet.

Vermogen heeft die 2.2 HDI volgens mij genoeg. De wagen weegt tegen de 2 ton, maar een mercedes E 220cdi weegt ook dik 1800 kg en heeft exact evenveel pk. Daar klagen ze dan weer niet over.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 08 januari 2009 04:49 PM
  [ # 6 ]

“De C6 doet een behoorlijk beroep op je evenwichtsorgaan”

En zo hoort het bij een hydropneumaat, zeeziek zullen de passagiers worden, of ze het leuk vinden of niet Cool

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 08 januari 2009 11:05 PM
  [ # 7 ]

Sukkels zijn het, het is nooit goed bij de autoweek.

Het enige is dat een 2.2hdi niet de meest uitgebreide vering heeft, maar daar hoor je ze nooit over want ze zijn nog te beroerd dat ze de documentatie nalezen.

Je voelt werkelijk niks van de weg als je met een C6 rijd, en zo hoort het ook.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7701
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 09 januari 2009 12:29 AM
  [ # 8 ]

Ik ben persoonlijk lyrisch over de C6. Alles aan die auto vind ik goed. Het rijgedrag, de vering en het statement dat je ermee maakt. Ik kan er geen zien rijden zonder een glimlach op mijn bek te krijgen. En dan is geen enkele review of artikel goed genoeg. Wat dat betreft vond ik het niet eens zo’n heel erg negatieve video. Beetje jammer wel van die camembertmuziekjes eronder. Moet dat nou?

Ook in de kritiek over het veersysteem kan ik me niet geheel vinden. Ja, het onderstel wil wat klapperen en slaan over richels en oneffenheden, maar dit is alleen hoorbaar, niet voelbaar. Het verschil tussen de 2.2 en 2.7 (de laatste heeft AMVAR, ofwel variabele dempingskarakteristiek) zorgt er echter wel voor dat de 2.7 beter om kan gaan met verschillende rijomstandigheden, bijvoorbeeld tijdens remmen of insturen. Ik heb echter nooit in de 2.2 gereden dus kan niet aangeven of er een groot verschil is.

Wat ik overigens wel frappant vind is dat de testrijder schijnbaar de sportknop voor het onderstel niet heeft weten te vinden. Dit maakt van de C6 namelijk een stuk meer een auto die door de gemiddelde aldiweekredacteur gewaardeerd zou worden.

Ach, ik ben al lang blij dat de C6 weer een keer in de picture is.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
stalsie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 09 januari 2009 06:50 PM
  [ # 9 ]

we zouden eigenlijk eens een reactie moeten krijgen van Blooper, hij rijdt met zo’n auto..

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 januari 2009 10:11 PM
  [ # 10 ]

Ik vind de test niet helemaal reeel….

Ten eerste kan de man niet presenteren, lijkt wel een spreekbeurt op de basis school…
Geeft niet dat je het niet kan, maar doe het dan ook niet Wink

De C6 is te slap geveerd…
Laat de man maar eens een maandje DS/CX rijden, dan is de C6 opeens een stuk harder en strak sturen. Dat bedoel ik niet negatief naar de C6 Wink

Verder worden er een hoop andere voordelen van de C6 niet genoemt. Bijvoorbeeld de HUD (of deze uitvoering moet hem niet hebben?).
Ik vraag mij ook af of de uitspraak dat de C6 onderdoet voor in zijn prijsklasse ook wel klopt… C6 is altijd nog goedkoper dan een hoop duitse auto’s. Qua motorvermogen doet hij natuurlijk wel een beetje onder.

Het dashboard is helaas wat verouderd, maar opzich nog geen schande.
C6 is te lang in ontwikkeling geweest, hierdoor zit dat stuur er niet in.
Als een C6 update een nieuwe dash krijgt in de trant van de nieuwe C5 dan kan het heel wat worden Wink

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 09 januari 2009 10:36 PM
  [ # 11 ]

is HUD niet enkel voorzien voor de exclusive?
Deze versie is geen exclusive, viel me op door de houtaccenten die ontbreken. Het is gewoon kunststof.
Maar iemand die een waardige test doet is zich er van bewust dat het een handigheid is die standaard op de exclusive zit.

En de prijs van een C6 is weldegelijk vergelijkbaar met zijn duitse concurenten, maar de uitrusting is wel stukken beter voor dezelfde prijs.
In belgie kom je uit op een verschil van 10.000-15000 euro voor gelijkwaardige uitrusting. BMW 525d/E280 cdi vs C6 2.7HDI of een renault Vel satis 3.0DCI

De offertes liggen hier thuis van men vader die is wezen kijken.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 januari 2009 10:38 PM
  [ # 12 ]

Zo bedoel ik het ook, bij de C6 krijg je dus mee voor je geld. Oftewel de Duitsers zijn duurder..
In de test zeggen ze eigenlijk het tegenovergestelde Wink

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 09 januari 2009 10:49 PM
  [ # 13 ]

*

Dat men bij autoweek geen echte fan is van citroen is mij al langer duidelijk, en hun informatie is vaak ook verkeerd, hier dus ook.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 09 januari 2009 10:56 PM
  [ # 14 ]
Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 10 januari 2009 01:50 PM
  [ # 15 ]

Inderdaad,zweeft de C6 een beetje,en dat hoort bij een Citroën. Maar om nu te zeggen dat ze over helt gelijk gek,dat is ook wel niet waar, De sportstand maakt het zelfs heel veilig om bochten met grote snelheid te nemen en ik spreek uit ervaring. de C6 veert heel wat beter dan mijn C5 welke ik voorheen had. En rammels,tja,nu zelfs bij ochtend temperaturen van - 15 °C is er niets te horen hoor,tegen mijn XM,daar hoor je de rubbers wrijven tegen de carrosserie.Maar dat heeft vermoedelijk met slijtage te maken. Wink

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook