Ik heb een aantal CX door de wasstraat gejaagd en nooit problemen ondervonden. Met serie I en II. Hoogste stand, antenne er af en spiegels al dan niet ingeklapt. In de doortrek wasstraat en in de portaal wasstraat geen probleem.
Het zijn wel een hoop vierkanten meters om met de hand te doen en dan heb ik het niet over het wassen maar het in de was zetten en vooral het uitpoetsen.

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tinfoil schreef:conclusie: niet door de wasstraat, dus.
Helaas Jaco, gezien de huidige omstandigheden (vrouw in ziekenhuis, 3 kids om op te passen) zal je het met een (ietwat) vuile 20RE moeten doen ...
Gelukkig heb ik haar vlak voor de vorstperiode nog gewassen en in de was gezet, dus het ergste vuil is er wel afgelopen met de smeltende sneeuw.
De bodem laat ik sowieso nog even wachten totdat er niet meer gestrooid wordt.
Wasstraat kan schade doen zoals je hier leest.
Maar bij een wasbox heb je het in eigen hand
Daar ben je misschien 10 min aan kwijt en 4 a 5 euro (goedkoper als de wasstraat dus).
Dan spuit je toch even het vervelende zout van je CX, in de hoogste stand kan je de onderkant ook nog wel een beetje meespuiten
Wielkasten zijn ook goed te bereiken, daar haal je dan zo even de hogedrukspuit doorheen.
Ik vind het altijd lekker om zelf in de wasstraat aan de gang te gaan. altijd een tevreden gevoel na het soppen..

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Eens. Maar met de temperaturen van de afgelopen week geen pretje, dat koude water… Ik ben met die van mij ook nog nooit in de wasstraat geweest, doe het altijd met de hand. Je bent goedkoper uit en je hebt eer van je werk. Duurt wel wat langer, dat is waar.
PB dolfmoon anders even over zijn ervaringen, die gaat volgens mij altijd naar de wasstraat van de Anac in Nijmegen, dat ligt voor jou bijna op de route van huis naar werk, toch?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 199
- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Klopt, ik ga altijd naar de Anac in Nijmegen. Nou ja altijd, beter gezegd: heel af en toe. Wel een fijne wasstraat waar de meeste auto’s goed schoon worden. Bij de CX lukt alleen de achterklep nooit zo goed. Natuurlijk wel eerst de antenne er af draaien, wielkappen verwijderen (die moet je dan helaas altijd weer met de hand schoon maken) en de spiegels inklappen. Ik ben er één keer een sierstripje van de voorbumper kwijtgeraakt. Verder nooit problemen gehad.
Copyallright © dolfmoon

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Ga ook weleens naar de ANAC in Den Bosch. Soms naar de wasbox, maar zeker ook wel door de straat met ketting. Nooit problemen gehad, het zijn geen borstels maar flappen.
De laatste keer zei een kerel van de ANAC wel dat ‘deze’ auto’s op eigen risico zijn
Maar met draaiende motor geen probleem.
dolfmoon schreef:Klopt, ik ga altijd naar de Anac in Nijmegen. Nou ja altijd, beter gezegd: heel af en toe. Wel een fijne wasstraat waar de meeste auto’s goed schoon worden. Bij de CX lukt alleen de achterklep nooit zo goed. Natuurlijk wel eerst de antenne er af draaien, wielkappen verwijderen (die moet je dan helaas altijd weer met de hand schoon maken) en de spiegels inklappen. Ik ben er één keer een sierstripje van de voorbumper kwijtgeraakt. Verder nooit problemen gehad.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”