C1 scheurijzer
dycore
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 19-12-2008

Gepost: 18 januari 2009 02:19 AM

na wat filmpjes op youtube te hebben bekeken,kan ik niet anders tot de conclusie komen dat het een scheurijzer is,ik bedoel maar,in zijn 1-50,2-90,3-130,en als ik het geluid zo hoor word hij echt niet over zijn toeren getrapt om het zo maar even te zeggen,ik zou graag willen weten of dat irl ook een beetje klopt,
mvrg,
frank

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 18 januari 2009 03:08 AM
  [ # 1 ]
R-C-D-M schreef:

schuurijzer

handig voor de schutting Wink

 

Profiel  
 
mafkeessss
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 17-02-2008

- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Gepost: 18 januari 2009 05:20 AM
  [ # 2 ]

Een c1 haalt dat makkelijk. Ik heb al in verschillende c1tjes gereden maar ze zijn toch redelijk vlot voor de moter die erin ligt. En over het geluidje tja dat klinkt gewoon echt lkkr hoe hoger in de toeren hoe mooier haha

ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003

Profiel  
 
dycore
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 19-12-2008

Gepost: 20 januari 2009 09:54 PM
  [ # 3 ]

nou ons scheurijzer Wink is in ons bezit,de eerste 100km’s zitten erop,er was nog een verrassing,foontje van kwikfit,de banden en velgen waren gearriveerd,supersnel,er stond een 14 dagen wachten op,was dus 2 werkdagen,gelijk er naar toe gereden en nu staat ons bugje op 15” Enzo,met 195/45/15 pirelli banden,nog een verrassing was wel het feit dat ik bij het nader bekijken van de binnenkant een handel onder het stuur zag zitten, verstelbaar stuur dus,ik wist niet dat dat ook op de seduction uitvoering van toepassing was,stond trouwens ook niet op het koopcontract vermeld,maar goed het zit er op,en nog wat, de zon scheen vandaag op de bug,het is dan wel een heel mooie kleur,eens kijken of dat op een foto te verduidelijken is,wat ik bedoel,nou dat was een heel verhaal,
mvrg,
frank&gerda;

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 maart 2009 09:24 PM
  [ # 4 ]

Tja ik denk dat snel toch een relatief begrip is…
Hoe hard je in een versnelling kan heeft niets te maken met de acceleratie, dat is een toeren en versnellingsbak combinatie.

Volgens deze link:   heeft een benzine C1 13.7 seconden nodig naar de 100 km/h.
Nu vind ik mijn Xsara niet bepaald snel met 1.4 motor, maar ik weet uit ervaring dat een C1 mij niet bij houd.

Eigenlijk vind ik alles wat langer dan 11 sec. nodig heeft om de 100 te bereiken niet al te vlot.. Surprisedops: (ook mijn eigen Xsara dus)
Binnen de 10 seconden dan rijdt het allemaal allemaal wat interesanter.

Als je met een C1 een goedkoop scheurijzer denkt te hebben kan je beter voor 900 euro een BX 19 TZi/GTi kopen. Dan kan je voor de overige 8000 euro die je bij de aanschaf bespaard in brandstof en onderhoud steken Wink
Dan heb je ook nog een een ruimere en meer comfortabele auto Smile

Profiel  
 
xsara-VTS
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 29-02-2008

Gepost: 17 maart 2009 11:25 PM
  [ # 5 ]
Arjan Verkade schreef:

Als je met een C1 een goedkoop scheurijzer denkt te hebben kan je beter voor 900 euro een BX 19 TZi/GTi kopen. Dan kan je voor de overige 8000 euro die je bij de aanschaf bespaard in brandstof en onderhoud steken Wink
Dan heb je ook nog een een ruimere en meer comfortabele auto Smile

  Laughing  Laughing  Laughing

Je heb wel gelijk Very Happy Very Happy mijn bx 1.9tzi was geweldig, maar je zal die overige 8000 aan onderhoud hard nodig hebben Laughing  Laughing    alle gekheid op een stokkie.

Rijd nu c1 zonder serieuze problemen en nog steeds tevreden gem verbruik 1:18 Very Happy

Dont worry, I’m A professional Wink

Huidige auto:
Xsara Break 110pk hdi exclusive

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 maart 2009 09:04 PM
  [ # 6 ]

Tuurlijk iedereen zijn mening, daarom zei ik ook dat snel een relatief begrip is Wink
Wat voor de 1 snel is is het voor de ander totaal niet.
Volgens mij redden de meeste benzine motoren dat wel in ze 2 naar de 90 toe. De meeste waar ik in heb gereden is dat tot nu toe wel gelukt.

Je moet natuurlijk ook bedenken dat niet iedereen volgas weg rijdt..
Als ik mijn Xsara in ze 1 naar de 6000 rpm trek dan houd ook niemand mij bij. Maar als er iemand naast staat die hetzelfde doet wordt het toch een ander verhaal..
Na ruim een dikke 100.000 km in deze auto ben ik er inmiddels ook wel achter hoe ik ermee kan/moet rijden.
Als het echt moet is naar de 6000 toeren rammen mogelijk, maar eigenlijk merk je gewoon dat het niet de bedoeling is van zo’n motor.
Meeste motoren vinden dit eigenlijk niet zo fijn, als je dit met grote regelmaat doet zal je op lange duur daar ook zeker de gevolgen van gaan merken Wink

1 van de weinige auto’s waar ik mee gereden heb die het wel wat fijner lijken te vinden om naar de 6000 rpm te trekken is een Xsara VTS 167 pk. Deze begint ook pas rond boven de 4500 rpm een beetje wakker te worden.
Deze kunnen ook nog wel ruim boven de 7000, maar dat vind ik ook weer minder fijn.

Ik geeft op dit moment toch de voorkeur aan een geblazen benzine motor.
Dan rijdt je niet op de pk’s maar op het koppel, dat rijdt wat fijner.
In het midden gebied heb je veel vermogen beschikbaar Wink
Ik geef hier de voorkeur aan vergeleken dan erg veel toeren te moeten maken, geeft veel meer rust en je heb je vermogen sneller beschikbaar.
Niets te min over een VTS zeer leuke auto en klinkt ook erg goed, maar een CX Turbo voelt soepeler aan.

Ik denk ook wel dat een C1 genoeg vermogen heeft voor zijn dagelijkse ritjes. Vooral in de stad en woon werkverkeer, daar is alles natuurlijk ook voor gebouwd Smile
Dat geef je eigenlijk zelf ook al aan, je houd alles tot in ze 3 wel bij, daarna komen ze je voorbij. Terwijl die mensen vaak niet eens volgas aan het trappen zijn.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook