Er staat me vaag bij dat er een bepaalde uitvoering is geweest waarbij de donkere kleur onder de stootstrip wel origineel was. Ik bedoel dan geen leader of croisette. Wie weet het?
@ Ree;
Toevallig nog interresse in een NL. CX 20 uit ‘85 (serie 1).
Gris Espadon met leer en airco.
Rondom voorzien stootrubbers op de bumpers, dubbele koplampen, achterruitjalouzie en meer van dat soort fratsen.
Km.stand iets van 167.000
Hier en daar een deukje en krasje, maar verder nagenoeg roestvrij.
Iets voor jou?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Misschien…
Niet de juiste kleur of de juiste motor maar dat hoeft geen drama te zijn. Ik hoef niet persé een ree-te-strakke bak te hebben, een deukje of een krasje mag best. Ik kom graag een keer langs, al is het maar om het verschil tussen een 2.0 en een 2.4/2.5 gti te weten.
Fototjes?
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Ree schreef:Fototjes?
![]()
Ree
Helaas, niks digitaals in de buurt
Auto is geschorst ook
Ja toch wel een foto’tje, maar niet echt duidelijk.
(CX in ‘t midden )
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Misschien wel een mooie auto , in ieder geval voor een mooie prijs.
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
De kilometerstanden die de fransozen opgeven lijken me erg onwaarschijnlijk. Zal best op de teller staan maar kan dus ook wel 388.000 zijn.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Klopt. De mijne staat nu op 72028, maar of er een 1, 2 of 3 voor zou moeten staan? Ik denk een 3, als het geen 4 is.

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Als ik de pedalen zo bekijk, kan het meevallen met die km stand. Grote auto’s hebben in het buitenland niet per definitie een hoge kilometerstand zoals in NL. Vanwege belastingdruk in ons land, maak je wel kilometers. Daar koop je een diesel voor bij ons. Mja, zo’n diesel kan toch ook wat hebben natuurlijk.
Nader onderzoek Ree, zet maar op de lijst en de route!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
hogervp schreef:Ree, zet maar op de lijst en de route!
Staat ie ook
Het zou gewoon best wel een leuke wagen kunnen zijn. Stuur ziet er goed uit, evenals de versnellingspook. Het interieur kan origineel zijn, maar dat zie je niet zo goed op de foto…
Daarnaast hou ik van een auto waar je lekker veel benzine door kan jagen, maar aan de andere kant hou ik ook van eenvoud. Wat dat betreft kan ik een platte diesel ook wel waarderen. Er staan een heleboel mooie CXen in de voorsteden van Parijs. Misschien ga ik wel door na Arras…
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 755
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Ree schreef:Misschien wel een mooie auto , in ieder geval voor een mooie prijs.
Ree
Hij is in ieder geval ouder dan 1985. Of er is het een en ander aan veranderd maar ik denk dat het jaartal gewoon niet klopt.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
baroen schreef:Hij is in ieder geval ouder dan 1985. Of er is het een en ander aan veranderd maar ik denk dat het jaartal gewoon niet klopt.
Ja, ziet eruit als een van de eerste diesels. Het dashboard heeft ook nog de oudere gele meters. Gek genoeg wel weer een rode alarmknop, die pas in 82 of zo kwam. En de knipperlichten zien er ook “nieuw” uit.
Als ik de pedalen zo bekijk, kan het meevallen met die km stand.
Rubbertjes zijn makkelijk te vervangen he…

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
fluidphreak schreef:Ja, ziet eruit als een van de eerste diesels. Het dashboard heeft ook nog de oudere gele meters. Gek genoeg wel weer een rode alarmknop, die pas in 82 of zo kwam. En de knipperlichten zien er ook “nieuw” uit.
En de spiegels zijn verchroomd terwijl dat niet meer hoort in 1985…
Maar als vanwege dergelijke “originalteitsissues” de auto 1000 euro goedkoper is vind ik het niet erg. Vooral niet omdat het echte verfraaiingen zijn (dash, spiegels). Ik durf het bijna niet te zeggen maar misschien dat ik mijn prinicpes - eerst XM verkopen - voor deze CX wel wil laten varen. Mits het geen sloper is, natuurlijk. Waarom? Ik bespaar 1500 op de aanschaf en 50% op de benzinekosten en het onderhoud zal ook eerder meevallen dan tegen. Daarnaast hoef ik een stuk minder alert te zijn op flitsers, wat mij ook wel relaxed rijden lijkt.
Iedereen wilt natuurlijk een GTi, maar zoals ik al eerder gezegd heb, heb ik geen moeite met compromissen. Des te meer met wachten
Daarnaast is het een stuk makkelijker zoeken als ik mijn XM nog heb. In mijn XM ga ik makkelijker even op en neer naar Parijs dan in mijn ACA.
Kriebel…
Groet,
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik heb hulp nodig met Frans…
les pneus viennent d ‘etre changé ainsi que les deux courrois
Wat zijn de “courrois”?
En kan iemand trouwens aan de foto zien of het een smalspoor is? Of is het echt niet te zien vanuit deze hoek?
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ree schreef:Wat zijn de “courrois”?
ooh, het zijn natuurlijk gewoon de riemen… Als een Fransoos dat toegeeft
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ree, zou die asbak er nou later opgezet zijn? Ik vind het kleurverschil zo groot. Laatst zag ik ook al een CX die er een asbak uit een later type in gebeund had.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!