



Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 18-08-2004
- CX 2400 GTi '79
- CX 2400 Prestige '76
- Ami 6 Berline '62
- Ami 8 berline '71
- CX 2400 ambulance normalisee '78
- 2CV Special '86
- ID/DS ID20 Prefecture
- XM V6 ESJ9 BVM berline
Gisteravond de achterruit uit de CX gehaald. Dat ging vrij simpel met een stuk nylon draad en een vriend. De draad trokken we kakkelijk tussen kit en raam door.
De kit zelf was ook vrij makkelijk uit de raamsponning te trekken, dat viel reuze mee. Het viel mij wel op dat er een fikse laag tussen ruit en rand zit. Vanavond wil ik met een flinke klodder Sikaflex het raam er weer inkitten.
De zijruitjes laat ik nog even zitten, die zitten nog goed vast. Beetje aan het pielen geweest met de sierstrips, die klemmetjes breken als ware het droge biscuitjes…. Wat is de beste manier? (denk eigenlijk dat die niet bestaat). In ieder geval genoeg nieuwe klemmetjes kopen!






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Prestige2400 schreef:Gisteravond de achterruit uit de CX gehaald. Dat ging vrij simpel met een stuk nylon draad en een vriend. De draad trokken we kakkelijk tussen kit en raam door.
De kit zelf was ook vrij makkelijk uit de raamsponning te trekken, dat viel reuze mee. Het viel mij wel op dat er een fikse laag tussen ruit en rand zit. Vanavond wil ik met een flinke klodder Sikaflex het raam er weer inkitten.
De zijruitjes laat ik nog even zitten, die zitten nog goed vast. Beetje aan het pielen geweest met de sierstrips, die klemmetjes breken als ware het droge biscuitjes…. Wat is de beste manier? (denk eigenlijk dat die niet bestaat). In ieder geval genoeg nieuwe klemmetjes kopen!
ik heb mij zijruitjes op vergelijkbare wijze er uit gehaal, met speciaal hiervoor bedoeld snijdraad.
strippen zitten er nu opgekit ipv klemmetjes. een strip rond het raam moet ik alleen eens iets nakitten.
elder geen lekkage kunnen ontdekken ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Kun je dit niet gewoon bij een glasfitter (Carglas) laten doen?
Volgens mij kun je de kosten bij je verzekering (Gedeelteliijk )terug krijgen.
R.
Even a white rose has an black shadow.
Mijn bescheiden ervaring met het inkitten van ruiten is dat je alleen goed resultaat krijgt met voorbehandeling met een speciale primer die je aanbrengt op glas en sponning alvorens de kitlaag aan te brengen…...
Dinitrol heeft goed spul.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Van de oude kit moet je een dun laagje van 1 a 2 mm dik laten zitten, als je alles eraf haalt is het heel erg moeilijk om het weer vetvrij te krijgen, met het gevolg je raad het al. Ruiten kit( ik raad de 3M aan) kan gewoon over oude ruitenkit vast geplakt worden , maar dan moet je wel opletten dat die wel goed vast zit.
Goede raad is voorraad














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Evan schreef:Mijn bescheiden ervaring met het inkitten van ruiten is dat je alleen goed resultaat krijgt met voorbehandeling met een speciale primer die je aanbrengt op glas en sponning alvorens de kitlaag aan te brengen…...
eens.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 18-08-2004
- CX 2400 GTi '79
- CX 2400 Prestige '76
- Ami 6 Berline '62
- Ami 8 berline '71
- CX 2400 ambulance normalisee '78
- 2CV Special '86
- ID/DS ID20 Prefecture
- XM V6 ESJ9 BVM berline
Hmm, van ‘t weekend twee tubes Sikaflex gekocht. Daarop staat aangegeven dat voorbereiding met een primer niet nodig is. Spul is ook snel droog, na 1,5 uur kan je weer en route.
je merkt vanzelf of het resultaat goed is
CX GTi Turbo 2 - All Black
























Totaal aantal Berichten: 5514
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Als je een ruit vervangt moet je de ouwe kit weghalen.
1= Ontvetten van de raamsponning.
2=In smeren met primer.
De ruit.
1=ontvetten.
2=Ruit bij het gedeelde waar de nieuwe kit komt. insmeren met primer.
(meende dat het de zelfde primer wat op de sponningen komt)
3=Op de ruit de nieuwe kit opzetten.
Dit is de ongeveer de werkvolgorde wat een autoglas bedrijf doet. bij het vervangen van de ruiten.
Ontvetter, primer is een product waarvan ik het merk niet weet.
Ik kan het eventueel navragen.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?




Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 18-08-2004
- CX 2400 GTi '79
- CX 2400 Prestige '76
- Ami 6 Berline '62
- Ami 8 berline '71
- CX 2400 ambulance normalisee '78
- 2CV Special '86
- ID/DS ID20 Prefecture
- XM V6 ESJ9 BVM berline
Gisteravond gekit. Prima spul, dat Sikaflex. Wordt snel rubberachtig en kleeft goed.
Het raam had ik afgeplakt met tape. Dat was een goede tip, plak vooral met breed tape. Dun tape scheurt te makkelijk bij het verwijderen. En plak de bekleding van je dakstijlen goed af (of verwijder ze). Een oude lap of plastic op je hoedenplank tegen kitvlekken is ook een aanrader.
Morgen de sierlijsthouders monteren en karren maar, op naar de APK!