2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Uitnodiging voor een proefrit C6
ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 606
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 07 maart 2009 10:12 PM
  [ # 16 ]

ik vind eigenlijk alleen de lederen zithoek een beetje saai, ben van citroen wel anders gewend in de topmodellen….

wel leuke optie die elec achterstoelen met de functie om rechtsvoor te bedienen Very Happy

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  
 
ENTE
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 23-01-2007

Gepost: 12 april 2009 11:11 PM
  [ # 17 ]

@Topicstarter: gewoon vragen aan je dealer of je er eens een keertje in mag sturen. Ook al behoor je (nu?) nog niet tot de doelgroep, wat niet is kan komen.
Ook 2e hands kelderen ze waar je bij staat, dus ik zou maar snel gaan rijden Very Happy

Via een begripvolle verkoper bij Automaas in Gorinchem heb ik een jaar geleden het genoegen gehad om een middag in een C6 te sturen.

Hier staan de foto’s:
 

Profiel  
 
evelema
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 26-04-2009

Gepost: 07 juli 2009 01:11 AM
  [ # 18 ]

Ook ik ben onlangs gebeld door Citroen NL:
De dame aan de telefoon: “Hallo meneer, ik ben van Citroen NL en ik wil u vragen of u interesse heeft om eens vrijblijvend anderhalf uur te sturen in een C6.”
Uiteraard heb ik geen nee gezegd en een datum afgesproken op een vrijdag. Enkele dagen werd ik gebeld door de dealer.
“Hallo meneer, u wilde graag testrijden in een C6. Welk type heeft uw voorkeur?”
Ik : “De 2.7 diesel alstublieft.”
Dealer: “Ik zal eens kijken wat ik kan doen meneer.” De volgende dag kreeg ik weer een telefoontje van de dealer.
Dealer: “Dag meneer, ik heb alleen een 2.2 diesel versie met automaat kunnen regelen, is dat een probleem voor u?”
Ik: “Nou, is ook prima hoor.”
Zaterdag 18 juli zou hij gereed staan. “Kan dat niet op een doordeweekse dag?” vroeg ik.
Dealer: “Dan kom je hem toch vrijdag al ophalen en breng je hem zaterdag in de loop van de dag terug.

Ik: “Nou… vooruit dan….”

Daar ga ik dus met vrouwlief uitgebreid van genieten met een etentje in een sterrenrestaurant aan de andere kant van Nederland… Wink

XM v6.24 ‘92

Profiel  
 
rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 712
Geregistreerd: 02-08-2004

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 17 juli 2009 04:18 PM
  [ # 19 ]

Veel plezier vanavond!
Ben benieuwd naar het verslag.

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  
 
evelema
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 26-04-2009

Gepost: 17 juli 2009 04:36 PM
  [ # 20 ]

Dank je wel. Ik kijk er al naar uit.

Je kunt mijn ervaringen volgen op mijn twitteraccount:

http://twitter.com/evelema

Ik ga de C6 om 17.30 uur ophalen… Ik hoef hem morgen pas weer terug te brengen. Dus wellicht doe ik vannacht wel een retourtje Parijs…  Very Happy

Groetjes,
Edwin

XM v6.24 ‘92

Profiel  
 
evelema
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 26-04-2009

Gepost: 18 juli 2009 04:51 PM
  [ # 21 ]

Nou, dat was een heerlijke ervaring… Gister om 17.30 uur stond er een zilvergrijze C6 2.2 HDIF serie speciale automaat op mij te wachten. Op   staan een paar foto’s van deze dame.

Om te beginnen is het een fijne auto. Ze was redelijk vlot. Je hoort wel het ouderwetse nagelende geluid van de 4 cilinder diesel. Ik vermoed dat de 3.0 HDIF (6 cilinder) wat stoerder klinkt. De automatische 6-bak schakelt zeer fijn en soepel. De auto ligt als een blok op de weg. Wel was hij erg stug bij drempels. Hij zweeft zeker niet zo fijn als mijn oude XM over de drempels. Ik had een redelijk simpele uitvoering… dus geen moeilijke dingen zoals Head Up Display, Lane Departure Warning System of meedraaiende koplampen. Jammer, want dat had ik wel willen ervaren… De kleur vond ik in het begin minder (een donkere kleur vind ik sjieker), maar werd mooier nadat ik er gewend aan raakte. Het materiaal in het interieur was van goede kwaliteit, maar houtafwerking heeft mijn voorkeur. Leer zat er wel in, maar oogt minder “vet en lekker” dan in mijn oude XM. Als dagelijkse auto zou ik er zeker voor willen kiezen (als ik het geld had Crying or Very sad ). Maar… en dan vergelijk ik deze jongedame weer met mijn oude Vert Vega diva… de 2.2 HDI rijdt wat minder “sensationeel”. Minder snel, minder soepele vering, minder rouw… Maar goed… je kunt niet alles hebben.
Het is in elke geval een erg mooie dame. Over enkele jaren hoop toch ik een vierdehandse C6 op de kop te kunnen tikken… En omdat de C6 niet al te best verkoopt, blijft ze dan ook nog exclusief.

Met een beetje verdriet heb ik deze one-night-stand weer afgeleverd bij de dealer… Crying or Very sad

XM v6.24 ‘92

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 19 juli 2009 12:34 AM
  [ # 22 ]

Mooi verslag Edwin. Ik denk dat er geen Troen meer is die aan een V6.24 kan tippen qua gevoel, als ik mijn V6.12 herinner en de verhalen lees over het nog mooiere geluid en trekken van de 24. Een C6-V6 (benzine of HDi) zal wel veel “zachter” zijn: netter, maar ook minder spannend. Tijd voor leuke downtuning bij PSA, V6-2.4-Turbo of iets dergelijks Twisted Evil ?

En wat mij als Eindhovenaar vooral opvalt: hey dus jij bent de eigenaar van die meestal prachtig glanzende Vert Véga V6.24 op de Zeelsterstraat waar ik iedere werkdag langsfiets Smile Of vergis ik me in de locatie?

Complimenten voor die sportlimo, hou d’r mooi zou ik zeggen gooi

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 20 juli 2009 12:14 PM
  [ # 23 ]

Een XM V6.24 (PRV) is een Citroën dat op zichzelf staat in vergelijking met de overige XM`s. Qua looks hetzelde als een Exclusive 12v, maar qua rijbeleving echt anders Wink . Een comfortabele XM met sport aspiraties Cool. Zo`n Citroën zal er inderdaad niet meer komen denk ik Sad .

Een C6 V6 (benzine als diesel) rijdt geweldig mede door de AMVAR(extra variabele demping), welke de 2.2HDI niet heeft. Dit biedt gelukkig wel het kenmerkende Citroën zweefgevoel, alleen met de eerste exemplaren had ik het idee dat de demping wel erg hard werd tijdens de vele korte oneffenheden die achter elkaar kwamen in het wegdek bij latere C6en heb ik dit niet meer ervaren.

Afgelopen zaterdag nog met een C6 2.7HDI gereden, het rijdt erg soepel en vlot. De 3.0HDI zal van de C6 wel een snelle auto maken, terwijl het zeer comfortabel blijft. Maar het bijterige karakter van de XM V6.24 (PRV)zal die nooit krijgen.

T.o.v. van een XM en een CX interieur vind ik het C6 interieur ook tegenvallen (vormgeving en afwerking), de belevenis is erg tam voor een Citroën.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 20 juli 2009 10:42 PM
  [ # 24 ]

Hmm.. begin toch wel nieuwsgierig te worden naar die 24v PRV in de XM.

Wel met een 24v nieuw blok gereden, met handbak. Ook met de 2.7 HDi in de C6.

Hoop dat de 3.0 HDi wat vlotter wordt, liefst met handbak… Wink

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 12 augustus 2009 08:09 PM
  [ # 25 ]

Ken zeker wel iemand die serieus overweegt om een zwarte C6 aan te kopen.

Bij van Oord hebben ze een test exemplaar klaarstaan Smile

Geef ze gewoon de sleutels van de DS, immers niet geschoten is altijd mis Wink

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook