Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Nu we toch aan het muggenziften zijn : de spoiler is pas geintroduceerd in modeljaar 81, dus zomer ‘80, samen met zwarte C-lijsten en zwarte deurgrepen. Dus spoiler in combinatie met RVS (is het RVS?) C-lijsten is nooit geleverd.

Totaal aantal Berichten: 755
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Klopt ook weer, ik had me verkeken op jaar folder. Ik zal mijn bijdrage maar terugtrekken ops:
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
baroen schreef:Klopt ook weer, ik had me verkeken op jaar folder. Ik zal mijn bijdrage maar terugtrekken
ops:
maakt toch niet uit, samen komen we er wel uit.
en mbt die cx, die is dus redelijk verbouwd.
zoiets moet je willen / niet erg vinden.
ik vind dat een dergelijke klassieker er wel een beetje origineel uit mag zien, ik zou deze laten staan.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
@ par eXeMple!; hoe heb je het vervoer eigenlijk geregeld vanaf het station in Bordeaux naar de eigenaar toe? Zat zelf ook is te zoeken naar tickets voor naar het zuiden van Frankrijk toen ik me bedacht, hoe kom ik vanaf het station naar de uiteindelijke plaats van bestemming? Ga je daar een auto huren of vertrouw op bussen en dat soort grappen?
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Laurensvzb schreef:@ par eXeMple!; hoe heb je het vervoer eigenlijk geregeld vanaf het station in Bordeaux naar de eigenaar toe? Zat zelf ook is te zoeken naar tickets voor naar het zuiden van Frankrijk toen ik me bedacht, hoe kom ik vanaf het station naar de uiteindelijke plaats van bestemming? Ga je daar een auto huren of vertrouw op bussen en dat soort grappen?
Als ‘t goed is… komen ze me halen van het station.
Lokaal OV in Frankrijk uitzoeken, lijkt me een ramp!

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Nieuwe pheauteaux van de GTI in Yonne!
Goede bodem zover te beoordelen op foto
(Bolletjes?)asbak ontbreekt?
Wel de gele rollen met lenzen!
Vinyl hemel?
Roest op li-voorwielkast (doorgeroest?)
Geen claxon…

- CX 2400 GTi
Ik weet het niet zeker, maar is dat zeer vroege dashboard wel mogelijk in combinatie met GTi? De voorwielen staan scheef, dus zeer waarschijnlijk geen Diravi, terwijl GTi altijd met Diravi geleverd is.
Ik vermoed dat dit een vroege CX is die omgebouwd is naar een GTi. Ik zou er met een grote boog omheen lopen…
De luchtinlaten op het dashboard zijn inderdaad van een hele vroege CX volgens mij.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Lijkt dus een 78’er of daaromtrent. In ieder geval had mijn 78’er ook dat middenconsole zonder bolletjesasbak.
Claxon zal zo’n tutterke zijn dat achter de bumper zit.

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
fluidphreak schreef:Ik weet het niet zeker, maar is dat zeer vroege dashboard wel mogelijk in combinatie met GTi? De voorwielen staan scheef, dus zeer waarschijnlijk geen Diravi, terwijl GTi altijd met Diravi geleverd is.
Ik vermoed dat dit een vroege CX is die omgebouwd is naar een GTi. Ik zou er met een grote boog omheen lopen…
scheef:
starten, wielen scheef zetten, motor af en sleutel er uit, dan staat het stuur vast en de wielen scheef, gaan niet terug naar de nul stand.
kan nog steeds een vrooege GTI zijn…...
orga nummer en carte grise controleren…... als je iets met die auto wil. of was er toen nog geen orga…......
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De gti is geintroduceerd in 1977 (modeljaar 1978). Dat is nog pre-bolletjes asbak. Die eerste 9 maanden ofzo produktie zijn ook het tijdperk van het 2 kleuren creme/zwart leer. Dat was de eerste CX met lichtmetaal, 5-bak en injectie. Het kan dus wel. Ik weet alleen niet of zwart leer toen beschikbaar was, ik meen me vaag te herinnneren dat leer toen altijd bi-color was, maar dat weet ik niet zeker.
Orga stond toen nog niet in de auto’s.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Hadden we niet al bedacht dat de stoelen sowieso niet origineel waren maar uit een prestige kwamen? Hoe serieus is die roest op de wielkast linksvoor eigenlijk?
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ben ik niet noodzakelijkerwijs van overtuigd. De stoelen in mijn 77’er gti zijn namelijk exact hetzelfde patroon (maar dan in bi-color).
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
sans-pareil schreef:Ben ik niet noodzakelijkerwijs van overtuigd. De stoelen in mijn 77’er gti zijn namelijk exact hetzelfde patroon (maar dan in bi-color).
had wit/zwart leer ook die knopen??
ik ben in de veronderstelling dat:
knopen = prestige, en de gti lederen stoelen hadden hoekige hoofdsteunen….
daarnaast is er pallas zwart leer, is weer anders….. rondere hoofdsteunen, maar dat was zeker niet gecapitoneerd.

- CX 2400 GTi
sans-pareil schreef:Ben ik niet noodzakelijkerwijs van overtuigd. De stoelen in mijn 77’er gti zijn namelijk exact hetzelfde patroon (maar dan in bi-color).
Misschien zijn de stoelen hetzelfde, maar de hoofdsteunen kloppen zeker niet. En ik weet wel dat de wielen scheef kunnen staan door de stuurvergrendeling, maar daar moet je wel je best voor doen, die kans lijkt me niet enorm groot.
Off-topic: 77er GTi met bi-color leer? kwijl…