










Totaal aantal Berichten: 1014
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
hij heeft op het moment 106 600 op de teller staan dus nog krap 14000 km en dan word het weer investeren distributieriem en grote beurt denk dat de remmen dan ook aan vervanging toe zijn dus ik moet nog even flink gaan sparen want dat zal ik met 800 euro niet redden ben ik bang haha
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bij de vorige Xsara was ik zo’n 500 euro aan onderdelen kwijt voor d-riem + voorremschijven en blokken.
Daarbij ook olie, waterpomp, KVS etc.
Dus denk dat je met 800 euro wel een aardig eind komt, zal net iets meer zijn denk ik.
























Totaal aantal Berichten: 5514
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Je kunt remmen ook zelf doen ...
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?











Totaal aantal Berichten: 1014
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
NOuja remmen heb ik nog nooit gedaan dus ik wil het toch wel eerst een keer gezien heb hoe het moet voordat ik het zelf doe. Het is wel heel belangrijk dat het goed gebeurd
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003




Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Misschien is het een idee om een haynes manual aan te schaffen ?
(of downloaden)
























Totaal aantal Berichten: 5514
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Of op mijn website te kijken…. voor het vervangen van remblokken\schijven…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zoals hier op het forum wel vaker aangeraden is. Remmen is niet een klusje waarmee je leert sleutelen… Een foutje kan gewoon teveel gevolgen hebben!
Ookal is het misschien niet al te moeilijk, enige sleutel ervaring is toch wel vereist.











Totaal aantal Berichten: 1014
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ja daarom ik kijk liever gewoon een keer met iemand mee dat ik gewoon weet dat ik het niet fout doe! En tja wil gewoon 100% zeker weten dat ik het goed doe hoe simpel het ook is!
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
























Totaal aantal Berichten: 5514
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Arjan Verkade schreef:Zoals hier op het forum wel vaker aangeraden is. Remmen is niet een klusje waarmee je leert sleutelen… Een foutje kan gewoon teveel gevolgen hebben!
Ookal is het misschien niet al te moeilijk, enige sleutel ervaring is toch wel vereist.
Dan moet ik erbij vermelden, dat ik toendertijd hulp had. Van iemand die dit vaker had gedaan.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
GWHENDRIKS2 schreef:Arjan Verkade schreef:Zoals hier op het forum wel vaker aangeraden is. Remmen is niet een klusje waarmee je leert sleutelen… Een foutje kan gewoon teveel gevolgen hebben!
Ookal is het misschien niet al te moeilijk, enige sleutel ervaring is toch wel vereist.
Dan moet ik erbij vermelden, dat ik toendertijd hulp had. Van iemand die dit vaker had gedaan.
Zo heb ik het ook zelf kunnen doen, ook de d-riem e.d. Zonder hulp lukt dat de eerste keer niet zomaar
Allemaal erg leerzaam, maar ik zou het nu nog niet alleen aandurven











Totaal aantal Berichten: 1014
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Nee daarom ik zou het ook gewoon voorzichtig doen 1 foutje kan je je leven kosten bij de remmen dus ik pas wel op.
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het matriaal moet je toch kopen, dat is denk ik toch al duurder als het vervangen.
Op de brug met de juiste gereedschappen is het voor een monteur ook nog eens veel makkelijker en sneller werken dan dat je op de stoep kan




Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Hangt af van het soort stoep…
al meer bekend over je auto( en hoe met de gele vts?)
de citroen-liefhebber