



Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008
- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Heb ik vandaag net m’n DS weer op de weg, begint de XM te sputteren.
De auto wil nog maar moeilijk omhoog komen bij een start.
Bij het heen en weer gaan om te testen of de pomp het nog wel doet krijg ik de oliedrukfoutmelding op het display in de auto als de auto van de laagste naar de hoogste stand moet. Even later gaat de auto wel omhoog maar onder protest dus. Ik denk dat de pomp dus niet meer goed is. Iemand andere ideeën hierover? Hoor het graag. (PS er zit olie genoeg in het systeem )
Groeten,
Jeroen Werges




Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Hmm ik heb ook met m’n xm dat als ik m op standje laag heb gezet en dan naar hoog wil dat die melding verschijnt, volgens mij doen ze dat bijna allemaal.. Heb je al eens gespoeld met spoelolie? Dan wordt het hele hydraulieksysteem gereinigd en daarna gaat alles veel soepeler..
op zich klopt dat Sjorsh, maar je pomp moet ook met vuile lhm iig redelijkerwijs in staat zijn de boel omhoog te krijgen.




Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008
- ID/DS ID 20/ DSuper 5
nog even nader de pomp bekeken. Aan een van de aansluitingen aan de bovenkant zie ik belletjes (terwijl je gelijktijdig in de slang het tikken voelt) Ik vermoed een kleine lekkage. Kan dat de oorzaak zijn?
Jeroen






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Re: Hydrauliekpomp stuk?
J.Werges schreef:Heb ik vandaag net m’n DS weer op de weg, begint de XM te sputteren.
![]()
De auto wil nog maar moeilijk omhoog komen bij een start.
Bij het heen en weer gaan om te testen of de pomp het nog wel doet krijg ik de oliedrukfoutmelding op het display in de auto als de auto van de laagste naar de hoogste stand moet. Even later gaat de auto wel omhoog maar onder protest dus. Ik denk dat de pomp dus niet meer goed is. Iemand andere ideen hierover? Hoor het graag. (PS er zit olie genoeg in het systeem)
Groeten,
Jeroen Werges
Heb ik ook gehad. Bij was het niet opeens, maar werd de pomp in de loop van de tijd steeds minder. Vooral bij kou ging het allemaal erg moeizaam: ook geen stuurbekrachtiging.
Als het opeens optreedt denk ik dat het iets anders is. Misschien de lekkage waar je het over hebt, maar om echt veel druk te verliezen heb je volgens mij toch wel meer lekkage nodig dan alleen een paar belletjes.
Andere pomp en ze gaat weer per direct omhoog.
De prijzen voor de pompen verschillen nogal, ook bij 1 leverancier. Ik heb meen ik €80 betaald voor een oude pomp. Onlangs betaalde iemand anders hier van het forum €150 bij dezelfde sloop (Snuverink Borculo), welk type pomp weet ik niet.
Volgens mij zijn de oude pompen over het algemeen duurder dan de nieuwe (6+2) pompen
Volg je hart, gebruik je hoofd.











Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Belletjes? Die zie je in een stalen leiding? Jij bent echt goed! Maar ff serieus, kijk je wel naar de juiste leiding? En niet toevallig je dieselleiding?
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.




Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008
- ID/DS ID 20/ DSuper 5
maak wel ff foto.




Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008
- ID/DS ID 20/ DSuper 5

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Als je pomp lucht mee aanzuigt krijg je deze ellende ook. Misschien een klein stukje van de aanvoerslang afsnijden en weer goed monteren?
Misschien is dan je euvel wel weer verdwenen…...
Oké, stalen aansluiting, dus….probeer de wartel eens wat vaster aan te draaien. Ook hier is lucht funest. Krijg je hem niet dicht, dan even losgooien, nadat je het systeem drukloos hebt gemaakt, en misschien even een nieuwe rubberafdichting monteren. Daarvoor moet je dan wel even naar de Citdealer….
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991




Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008
- ID/DS ID 20/ DSuper 5
oke, bedankt voor de reactie(s) tot nu toe.
Ik ga de wartel ff aandraaien! Hoop dat het daarmee opgelost is.











Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Bij mij zit er geen rubber dichting tussen! Zal dus wel conisch afdichten. Maar als daar lucht uit komt, komt er neem ik aan ook olie?
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.




Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008
- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Het zal wel olie zijn die met lucht van buiten het systeem een belletje vormt.
Kreeg de wartel niet strakker. Ben daarop maar ff nar m’n specialist gereden om te vragen naar zo’n rubber. Hij vond het niet raar dat ik daar naar vroeg, dus d’r zal wel een rubber onder zitten. Moet alleen besteld worden. Tevens vond hij de mate van lekken niet echt schokkend. Wel vond hij het oliepeil wat laag ops:; en ik maar denken dat er genoeg in zat. Ik dacht altijd dat het peil mag zitten tussen minimale en maximaal streepje als de wagen in hoogste stand staat. bij mij stond het op de minimale waarde… leek mij genoeg. Besloten is om het voorlopig even aan te zien.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
boukewerff schreef:Bij mij zit er geen rubber dichting tussen! Zal dus wel conisch afdichten. Maar als daar lucht uit komt, komt er neem ik aan ook olie?
Daar moet zeker een rubbertje tussen! Weet je zeker dat het over een hydrauliekleiding bij de HD-pomp gaat?
Volg je hart, gebruik je hoofd.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
J.Werges schreef:Het zal wel olie zijn die met lucht van buiten het systeem een belletje vormt.
Kreeg de wartel niet strakker. Ben daarop maar ff nar m’n specialist gereden om te vragen naar zo’n rubber. Hij vond het niet raar dat ik daar naar vroeg, dus d’r zal wel een rubber onder zitten. Moet alleen besteld worden. Tevens vond hij de mate van lekken niet echt schokkend. Wel vond hij het oliepeil wat laagops:; en ik maar denken dat er genoeg in zat. Ik dacht altijd dat het peil mag zitten tussen minimale en maximaal streepje als de wagen in hoogste stand staat. bij mij stond het op de minimale waarde… leek mij genoeg. Besloten is om het voorlopig even aan te zien.
Wel raar dat hij dat moest bestellen, meestal hebben ze die wel liggen.
Tussen min en max klopt. Op de min is dus genoeg, maar wel minimaal.
Volg je hart, gebruik je hoofd.




Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008
- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Volgens mij nemen garages steeds minder in voorraad. Kostenbesparing heet dat.
ALs ze al geen ringen op voorraad kunnen hebben kunnen de lijkenpikkers alvast weer opwarmen
Ouwe mopperkont