1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Hydrauliekpomp stuk?
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 18 februari 2009 02:55 PM

Heb ik vandaag net m’n DS weer op de weg, begint de XM te sputteren. Sad
De auto wil nog maar moeilijk omhoog komen bij een start.
Bij het heen en weer gaan om te testen of de pomp het nog wel doet krijg ik de oliedrukfoutmelding op het display in de auto als de auto van de laagste naar de hoogste stand moet. Even later gaat de auto wel omhoog maar onder protest dus. Ik denk dat de pomp dus niet meer goed is. Iemand andere ideeën hierover? Hoor het graag. (PS er zit olie genoeg in het systeem Wink )

Groeten,

Jeroen Werges

salut

Profiel  
 
sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 18 februari 2009 03:39 PM
  [ # 1 ]

Hmm ik heb ook met m’n xm dat als ik m op standje laag heb gezet en dan naar hoog wil dat die melding verschijnt, volgens mij doen ze dat bijna allemaal.. Heb je al eens gespoeld met spoelolie? Dan wordt het hele hydraulieksysteem gereinigd en daarna gaat alles veel soepeler..

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 18 februari 2009 03:50 PM
  [ # 2 ]

op zich klopt dat Sjorsh, maar je pomp moet ook met vuile lhm iig redelijkerwijs in staat zijn de boel omhoog te krijgen.

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 18 februari 2009 04:21 PM
  [ # 3 ]

nog even nader de pomp bekeken. Aan een van de aansluitingen aan de bovenkant zie ik belletjes (terwijl je gelijktijdig in de slang het tikken voelt) Ik vermoed een kleine lekkage. Kan dat de oorzaak zijn?  Rolling Eyes

Jeroen

salut

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 18 februari 2009 04:26 PM
  [ # 4 ]

Re: Hydrauliekpomp stuk?

J.Werges schreef:

Heb ik vandaag net m’n DS weer op de weg, begint de XM te sputteren. Sad
De auto wil nog maar moeilijk omhoog komen bij een start.
Bij het heen en weer gaan om te testen of de pomp het nog wel doet krijg ik de oliedrukfoutmelding op het display in de auto als de auto van de laagste naar de hoogste stand moet. Even later gaat de auto wel omhoog maar onder protest dus. Ik denk dat de pomp dus niet meer goed is. Iemand andere ideen hierover? Hoor het graag. (PS er zit olie genoeg in het systeem Wink )

Groeten,

Jeroen Werges

Heb ik ook gehad. Bij was het niet opeens, maar werd de pomp in de loop van de tijd steeds minder. Vooral bij kou ging het allemaal erg moeizaam: ook geen stuurbekrachtiging.

Als het opeens optreedt denk ik dat het iets anders is. Misschien de lekkage waar je het over hebt, maar om echt veel druk te verliezen heb je volgens mij toch wel meer lekkage nodig dan alleen een paar belletjes.

Andere pomp en ze gaat weer per direct omhoog.
De prijzen voor de pompen verschillen nogal, ook bij 1 leverancier. Ik heb meen ik €80 betaald voor een oude pomp. Onlangs betaalde iemand anders hier van het forum €150 bij dezelfde sloop (Snuverink Borculo), welk type pomp weet ik niet.
Volgens mij zijn de oude pompen over het algemeen duurder dan de nieuwe (6+2) pompen

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 18 februari 2009 04:28 PM
  [ # 5 ]

Belletjes? Die zie je in een stalen leiding? Jij bent echt goed! Maar ff serieus, kijk je wel naar de juiste leiding? En niet toevallig je dieselleiding?

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 18 februari 2009 04:34 PM
  [ # 6 ]

maak wel ff foto.  Very Happy

salut

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 18 februari 2009 04:47 PM
  [ # 7 ]

 
Bij de aansluiting linksboven zie ik belletjes. Tussen de pomp en de aansluitbout/schroef.

salut

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 18 februari 2009 04:48 PM
  [ # 8 ]

Als je pomp lucht mee aanzuigt krijg je deze ellende ook. Misschien een klein stukje van de aanvoerslang afsnijden en weer goed monteren?
Misschien is dan je euvel wel weer verdwenen…...

Oké, stalen aansluiting, dus….probeer de wartel eens wat vaster aan te draaien. Ook hier is lucht funest. Krijg je hem niet dicht, dan even losgooien, nadat je het systeem drukloos hebt gemaakt, en misschien even een nieuwe rubberafdichting monteren. Daarvoor moet je dan wel even naar de Citdealer….

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 18 februari 2009 04:58 PM
  [ # 9 ]

oke, bedankt voor de reactie(s) tot nu toe.  Very Happy
Ik ga de wartel ff aandraaien! Hoop dat het daarmee opgelost is.

salut

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 18 februari 2009 08:00 PM
  [ # 10 ]

Bij mij zit er geen rubber dichting tussen! Zal dus wel conisch afdichten. Maar als daar lucht uit komt, komt er neem ik aan ook olie?

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 18 februari 2009 08:50 PM
  [ # 11 ]

Het zal wel olie zijn die met lucht van buiten het systeem een belletje vormt.
Kreeg de wartel niet strakker. Ben daarop maar ff nar m’n specialist gereden om te vragen naar zo’n rubber. Hij vond het niet raar dat ik daar naar vroeg, dus d’r zal wel een rubber onder zitten. Moet alleen besteld worden. Tevens vond hij de mate van lekken niet echt schokkend. Wel vond hij het oliepeil wat laag Surprisedops:; en ik maar denken dat er genoeg in zat. Ik dacht altijd dat het peil mag zitten tussen minimale en maximaal streepje als de wagen in hoogste stand staat. bij mij stond het op de minimale waarde… leek mij genoeg. Besloten is om het voorlopig even aan te zien.  Confused

salut

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 18 februari 2009 09:01 PM
  [ # 12 ]
boukewerff schreef:

Bij mij zit er geen rubber dichting tussen! Zal dus wel conisch afdichten. Maar als daar lucht uit komt, komt er neem ik aan ook olie?

Daar moet zeker een rubbertje tussen! Weet je zeker dat het over een hydrauliekleiding bij de HD-pomp gaat?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 18 februari 2009 09:04 PM
  [ # 13 ]
J.Werges schreef:

Het zal wel olie zijn die met lucht van buiten het systeem een belletje vormt.
Kreeg de wartel niet strakker. Ben daarop maar ff nar m’n specialist gereden om te vragen naar zo’n rubber. Hij vond het niet raar dat ik daar naar vroeg, dus d’r zal wel een rubber onder zitten. Moet alleen besteld worden. Tevens vond hij de mate van lekken niet echt schokkend. Wel vond hij het oliepeil wat laag Surprisedops:; en ik maar denken dat er genoeg in zat. Ik dacht altijd dat het peil mag zitten tussen minimale en maximaal streepje als de wagen in hoogste stand staat. bij mij stond het op de minimale waarde… leek mij genoeg. Besloten is om het voorlopig even aan te zien.  Confused

Wel raar dat hij dat moest bestellen, meestal hebben ze die wel liggen.
Tussen min en max klopt. Op de min is dus genoeg, maar wel minimaal.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 18 februari 2009 09:08 PM
  [ # 14 ]

Volgens mij nemen garages steeds minder in voorraad. Kostenbesparing heet dat.  Surprised

salut

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 18 februari 2009 09:23 PM
  [ # 15 ]

ALs ze al geen ringen op voorraad kunnen hebben kunnen de lijkenpikkers alvast weer opwarmen Very Happy

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook