Ik (zei de gek) heb €150,- betaald voor een 6-2 pomp.
Er zit bij mijn weten geen rubbertje als afdichting.
Nog sterker vertellen, toen ik de boel op druk bracht scheurde het flexibele stukje van de pomp naar de regelaar. Hup weer €150,- nieuw bij de dealer. Maar ik heb geen rubbertje gezien. Is gewoon conisch zoals boukewerff al zei.






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
xmbreak schreef:Ik (zei de gek) heb €150,- betaald voor een 6-2 pomp.
Er zit bij mijn weten geen rubbertje als afdichting.
Nog sterker vertellen, toen ik de boel op druk bracht scheurde het flexibele stukje van de pomp naar de regelaar. Hup weer €150,- nieuw bij de dealer. Maar ik heb geen rubbertje gezien. Is gewoon conisch zoals boukewerff al zei.
O, misschien dat de 6+2 wel zonder rubbertje kan. Weet ik eigenlijk niet, ik ging uit van de oude pomp. Sorry voor de verwarring.
Volg je hart, gebruik je hoofd.

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
@j.werges. Probeer dan eens de wartel los te nemen en de sluitvlakken goed te reinigen en dan de boel weer eens opnieuw goed te monteren.
Dat moet het dan doen, als er geen rubbertje tussen zit. Als een pasvlak eenmaal gelekt heeft kan er ook wat pruttel tussen zitten, waardoor hij blijft etteren. Geen scheuren o.i.d. te ontdekken?
Ga trouwens niet met je vingers langs leidingen die onder druk staan als je motor loopt. Je wilt niet met 175 bar met LHM geïnjecteerd worden!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991