

































Totaal aantal Berichten: 15734
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ze roept er anders hard genoeg om





















Totaal aantal Berichten: 2532
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
graddus schreef:Ze roept er anders hard genoeg om
Vrouwen
Citroen c32 Hilton XLS


































Totaal aantal Berichten: 15734
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Vandaag is er heel hard gewerkt aan het groene lijk. Begonnen met de adals, wat gelukkigerwijs behoorlijk vlotjes ging en zeer zeker niet voor zijn tijd was…
Meer foto’s van de adalwissel vind je hier. Eigenlijk waren beide zijden in goed tweeeneenhalf uur vervangen, helaas was de arme auto voorzien van BX-bollen achteraan, waarvan er ook nog een kaduuk was en de ander veel te weinig druk had. Het vinden van andere had even wat meer voeten in aarde, maar nu heeft ze weer nieuwe bolletjes. Helaas moesten er toen nog wat complicaties overwonnen worden. We hebben de dame nl. vanochtend de brug op moeten duwen omdat ze nooit meer wilde starten… Omdat ik zelf vanmiddag andere, minder leuke, verplichtingen had, heb ik de rest van het verhaal slechts uit tweede hand. Na heel veel zoeken, proberen, nog meer zoeken, vloeken en zweten was de conclusie dat de pick-up-sensor in de ontsteking de boosdoener was. Eenmaal er daar een andere van gevonden was draaide het horrel weer zoals het hoort. Ondertussen kwamen er ook nog even een kapotte lekzak en een lekkend veerbolrubber linksvoor tussendoor, kortom het werd toch nog weer een hele lange werkdag. Ik denk dat ik morgen mijn verjaardag toch maar op de een of andere vrijmarkt moet gaan vieren. Eens kijken wat ik nog kan verkopen… Desalniettemin toch weer mijn allergrootste dank aan mijn allerbeste beun en de ontzettend bereidwillige ondersteuning door Garage Hydraulique. Ik zal daar binnenkort toch eens langs moeten met bloemen en bier












































Totaal aantal Berichten: 27958
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Weer lekker bezig geweest.
Hoe rijden de CX bollen tov de BX bollen?














































Totaal aantal Berichten: 43386
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik durf wel een wedje te slaan:
Bij 90% van alle CX’en die de afgelopen tijd door andere forummers uit Frankrijk zijn weggesleept zien de ADALS er zo uit als je ze uit elkaar rost.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ja,
die waren duidelijk aan vervanging toe zal wel een stuk siller rijder, zonder gekraak en gepiep van de draagarmen.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
En nog smeernippeltjes er op gezet zie ik… Worden de langstlevende onderdelen van je auto. Survival of the fittest…


































Totaal aantal Berichten: 15734
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Mark Gielen schreef:Ja,
die waren duidelijk aan vervanging toe zal wel een stuk siller rijder, zonder gekraak en gepiep van de draagarmen.
Mark
En dan weten dat het gekraak pas een week geleden voor het eerst opgang deed en er nauwelijks sprake was van speling…



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Maar waarom zijn die Franse adals dan voor 90% zo slecht? Is dat in andere landen anders? Of is het gewoon ouderdom, want de CX is natuurlijk oud. Ik snap de stelling niet zo goed van waterman.














































Totaal aantal Berichten: 43386
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Bij de meeste CX’en voel je geen speling. Speling voel je maar gedurende een korte periode in het slijtage proces. Daarna is de kooi van lagers namelijk stuk en gaan de “rolletje” overdwars staan waardoor je nooit meer speling ziet. Daarna slijten de rollen dwars door en gaan de wielen pas scheef staan. Meestal is dan het aluminium van de draagarm ook al uitgesleten en heb je een wat groter probleem. Eigenlijk moet je die lagertjes gewoon prefentief vervangen, of direct als je piepjes of kraakjes denkt te horen.
Draagarmlagers werden af-fabriek zonder vet gemonteerd. Omdat er in warme landen veel minder sprake is van pekel, regen en andere narigheid, zitten er bij vele Franse wagen nog de eerste lagers inm terwijl ze bij Nederlandse wagen na een jaar of 5 meestal gewoon al vervangen moesten worden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2532
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Dat het gewoon een cult gebeuren is om een CX uit Frankrijk te halen, wat dus niet de garantie geeft dat zo’n ding oke is.
Zoiets?
We moeten Yuri maar voordragen voor een lintje
Citroen c32 Hilton XLS



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
CX-en uit Frankrijk zijn niet per definitie beter dan NL CX-en. Zeker niet als je afgaat op een keuring. Als je ziet onder welke condities mijn CX goed gekeurd is alhier, dan kan je dat te denken zetten.
Keuring, Franse keuring, zegt helemaal niets.
En inderdaad, ik heb nu hier heel wat uitgevreten draagarmen gezien.


































Totaal aantal Berichten: 15734
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Gelukkig waren de draagarmen zelf nog netjes, maar ik ben blij dat ik er nadat het gekraak begonnen is niet langer dan een week mee heb doorgereden…


































Totaal aantal Berichten: 15734
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Hmm toch wel kaal zo’n oprit zonder muppet
Leven met een CX, soms een eenzaam bestaan….
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl