43 van de 44
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 Volgende > 
   
De CX 2400 GTi van Graddus, ai, ca chauffe
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 09 augustus 2011 12:33 PM
  [ # 631 ]

Poeh, het zit je ook niet mee zeg. Ik denk dat menig ander er allang de brui aan had gegeven. Respect dus! Cool

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 09 augustus 2011 12:52 PM
  [ # 632 ]

Ik heb al iets gezien over een electrische CX (hoe het daar mee staat) ?
Anyway, tijd voor een luchtgekoelde CX dan maar?!?
Gs blokje?? Laughing  Ruimte genoeg….anyway, je blijft een held om met die ouwe wagen naar Frankrijk te kneuren met een zo’n sleurhut! Smile Komt ongetwijfeld wel weer goed.
En anders is er nog die beroemde hydraulisch ingestelde garage!

Profiel  
 
Gepost: 09 augustus 2011 01:39 PM
  [ # 633 ]

Marc, zou het misschien kunnen dat er weliswaar geen lekkage te zien is, maar dat de vloeistof alleen onder hoge druk (als stoom) het systeem verlaat? Dus tijdens het rijden, als je er geen zicht op hebt.

In elk geval even checken of de fans het doen.

De kachelradiateur kan het haast niet zijn, die heeft de Ü er vorig jaar nog ingezet toch?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43068
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 09 augustus 2011 04:44 PM
  [ # 634 ]
graddus schreef:

De CX staat ook weer thuis. Twee liter kvs kwijt   en geen lekkage te zien. Ook geen witte wolk, smurrie onder de dop of geborrel in het vaatje. Ventilator slaat ook gewoon aan en de temperatuur loopt niet meer absurd op. Maar even laten snuffelen bij de garage of er echt geen co in het koelwater komt. Ergens zal die kvs toch wel verdwenen zijn…

Het koelwater verdwijnt als ie gaat koken. Dan gooit ie het er uit. Ik denk dat je de thermostaat ook even moet verdenken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Gepost: 09 augustus 2011 06:05 PM
  [ # 635 ]

De fan slaat in elk geval aan, die is niet verdacht. De thermostaat zou nog kunnen, maar de temperatuur bouwt wel mooi normaal op. Misschien heeft ie wel gewoon onder belasting van de caravan er wat teveel uit gegooid, hoewel hij nooit echt te heet is geweest. Misschien toch de dop verdenken dan?

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9904
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 09 augustus 2011 07:32 PM
  [ # 636 ]

Dat zou ik als eerste doen als de temperatuur normaal gebleven is.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2997
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 10 augustus 2011 01:29 AM
  [ # 637 ]
JaapJ schreef:
graddus schreef:

De CX staat ook weer thuis. Twee liter kvs kwijt huh en geen lekkage te zien. Ook geen witte wolk, smurrie onder de dop of geborrel in het vaatje. Ventilator slaat ook gewoon aan en de temperatuur loopt niet meer absurd op. Maar even laten snuffelen bij de garage of er echt geen co in het koelwater komt. Ergens zal die kvs toch wel verdwenen zijn…

Sinds ik een nieuwe dop geplaatst heb verlies ik geen vloeistof meer, ik dacht eerst ook aan het ergste…

Profiel  
 
Gepost: 12 augustus 2011 06:47 PM
  [ # 638 ]

Sinds ik een nieuwe kachelradiateur heb dacht ik van die natte vloermat af te zijn… Niet dus. Binnenkort maar eens inspecteren waar de kvs in het interieur precies vandaan komt. In elk geval lijkt hiermee de reden van het lage kvs-peil wel gevonden.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 12 augustus 2011 06:51 PM
  [ # 639 ]

Marc kan het niet de pakking zijn?

Bij mijn BX moet ik ook nog de kachelradiator vervangen, en de pakking. Alleen die wordt niet meer gemaakt.. Zou misschien aan een ouwe pakking liggen als je die herbruikte?

Profiel  
 
Gepost: 12 augustus 2011 08:21 PM
  [ # 640 ]

Er zit bij een CX geen pakking tussen Gert, op het radiatortje zitten gewoon twee slangtuiten waar de kachelslangen overgeschoven worden. Eerst maar eens het dashboardkastje verwijderen om te kijken of er op die aansluitingen geen lekkage is te zien.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2997
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 15 augustus 2011 09:19 PM
  [ # 641 ]

Hoe heb je je mat vorige keer droog gekregen Marc ? Nadat er een koffiethermos sneuvelde op onze vakantie bleek ook mijn rechtermat aardig nat te zijn, en niet van de koffie ben ik bang, want het voelt vettig aan. Op vakantie heb ik geen druppel koelvloeistof verloren. Daarom vermoed ik dat dit oud zeer is, ook omdat de ramen niet beslaan en er niks te ruiken is. Ik heb nu al dagen lang een superspons en kranten er op leggen en toch droogt het maar mondjesmaat.

Profiel  
 
Gepost: 15 augustus 2011 11:47 PM
  [ # 642 ]

Het droogt inderdaad erg slecht, maar herkenbare koelvloeistof tussen je duim en wijsvinger is toch echt niet meer van vorig jaar hoor Jaap.

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2997
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 16 augustus 2011 12:18 AM
  [ # 643 ]

Geen idee, lijkt me niet dat dit afbreekt oid.
De pest is dat er een luxe mat overheen lag, die ik er nooit uit had gehad, en daaronder was het toch aardig vochtig. Ik hou nu telkens het e.e.a. in de gaten maar merk niks van lekkage.
Mijn punt is eigenlijk, wellicht is dat van jou ook nog oud nieuws, de foto’s van die kachelklus tonen toch een aardig secuur werkje…
(Neemt niet weg dat ook in een ex-XM van me een nieuwe kachel na al een jaar lek was, maar daar ging wss een koppakking aan vooraf…)

Profiel  
 
Gepost: 16 augustus 2011 12:19 AM
  [ # 644 ]

Eerst de aansluitingen van de slangen maar eens bekijken.

Profiel  
 
Gepost: 19 augustus 2011 05:11 PM
  [ # 645 ]

Vanmiddag op tijd klaar met het geplande werk in de keuken en dus wat tijd over om even onder het dashboard van de CX te duiken. Dashboardkastje uitgebouwd, bekleding verwijderd en slangen goed gemonsterd. Niets aan waar te nemen, geen nattigheid en geen sporen. De ducktape waarmee we vorig jaar het gemaakte gat in het kachelhuis hebben dichtgeplakt was aan de onderkant wel nat. Opening opnieuw open gemaakt, kachelradiateur zover als kon met de slangen in situ naar buiten geschoven en jawel hoor, onderkant zeiknat, maar geen sporen uit de richting van de slangen. Zojuist even bij mijn vrienden van AD geweest met dit verhaal. Een nieuwe is besteld onder garantie.

Profiel  
 
 
43 van de 44
« Eerste  < Vorige 41 42 43 44 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook