veel verzekeraars zijn wel bereid een auto enige tijd op chassisnr te verzekeren.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Tinfoil schreef:veel verzekeraars zijn wel bereid een auto enige tijd op chassisnr te verzekeren.
Klopt, zeker de klassieker verzekeraars via de CX-club.

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
garagestmarien schreef:Maar wel zorgen voor een verzekering.
Dat spreekt voor zich.
par eXeMple! schreef:Nope, je mag 2 weken op franse platen rijden, als je maar vrijstelling bij de belastingdienst hebt aangevraagd (op chassisnr.). Zie de link die ik eerder stuurde.
Het eendagskenteken dat je van RDW krijgt is voor het rijden naar hjet keuringsstation.
Wat ik niet snap is waarom je een ééndagskenteken moet aanvragen als je sowieso twee weken op het Franse kenteken mag rijden :
Is dat voor het geval niet niet binnen twee weken naar het RDW gaat?
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Klopt, als je binnen die 2 weken naar de RDW gaat, dan heb je geen 1-dags kenteken nodig. Staat ook op die pagina van de belastingdienst,

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
graddus schreef:Dat zogenaamde eendagskenteken van de rdw mag je alleen gebruiken om op de dag van afspraak via de kortste route heen en weer naar de RDW te rijden. Dus niet om de auto in het buitenland op te halen. De meeste verzekeringsmaatschappijen zullen je ook geen toestemming geven om op een buitenlands kenteken rond te rijden heb ik ondervonden.
voor het dagje import/rdw/douane check heb ik de groene garage platen er op gehad van mijn zeer gewaardeerd cx garage !
NB. alleen te gebruiken voor dat ritje ! dan verzekerd, en legaal.
verzekering voor terugrit vanuit buitenland (lees Frankrijk) was 1 belletje vooraf met gegevens over auto. kreeg ook bevestiging daarvan per post. en dus toen terug op Fr platen. 2 x prima gelukt.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 15738
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
En je een verzekering voor die franse platen kunt krijgen, tegen alle positieve verhalen in wens ik je veel sterkte om die te vinden. Overigens, moet er dan geen geldige franse CT op de auto zitten om er in NL mee te mogen rijden?

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ja dat is nog een andere mogelijkheid, vraag een garagebedrijf of je hun groene platen mag gebruiken. Maar dan moet de auto wel in de handelsvoorraad van het bedrijf staan ander bega je alsnog een economisch delict. En wellicht het bedrijf ook.

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
graddus schreef:En je een verzekering voor die franse platen kunt krijgen, tegen alle positieve verhalen in wens ik je veel sterkte om die te vinden. Overigens, moet er dan geen geldige franse CT op de auto zitten om er in NL mee te mogen rijden?
Ik heb het bij 2 maatschappijen nagevraagd. Ze verzekeren voor korte periode op chassisnr. mits je lid bent van de cx-club en je de permanente verzekering bij hun afsluit.

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Het is me duidelijk.
Van te voren zorgen dat je een fax met de carte gris hebt. Aan de hand daarvan kan je van tevoren twee weken vrijstelling regelen en verzekering. Dan binnen twee weken naar de RDW en de nieuwe platen erop. Dan rustig door de APK.
Als de koop niet doorgaat zal je vast het een en ander moeten afmelden bij de verzekering en de belastingdienst, maar dat komt dan wel goed.
Merci!
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ree schreef:Het is me duidelijk.
Van te voren zorgen dat je een fax met de carte gris hebt. Aan de hand daarvan kan je van tevoren twee weken vrijstelling regelen en verzekering. Dan binnen twee weken naar de RDW en de nieuwe platen erop. Dan rustig door de APK.
Als de koop niet doorgaat zal je vast het een en ander moeten afmelden bij de verzekering en de belastingdienst, maar dat komt dan wel goed.
Merci!
Ree
Volgens mij heb je hem zo!

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Ree schreef:Het is me duidelijk.
Merci!
Ree
dus: appeltje - eitje !!
bij mijn volgende Citroen uit Fr. ga ik die vrijstelling voor 2 weken ook eens proberen.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Arjan Verkade schreef:Mijn CX heb ik op 21-5 laten overschrijven, en op 17-7 zat er pas APK op (stond hier in NL gestald).
In die bijna 2 maanden heb ik geen boete ontvangen
De laatste paar weken stond de auto ook bij de garage te wachten op onderdelen e.d. Dat lijkt me ook niet strafbaar, maar dat is ook niet te controleren.Dus een week of 6 lijkt me dat je dat zeker krijgt
Mooie APK datum.
Maar even on-topic: een vriend van me heeft onlangs een auto uit België gehaald en die heeft een paar weken zonder kenteken bij hem voor de deur gestaan. Wel gelijk een afspraak gemaakt, maar die afspraak was pas 2 weken later. Netjes een briefje op zijn dash gelegd met zijn nummer. En hij werd binnen 2 dagen door de politie gebeld die meldden dat het eigenlijk niet mocht. Toen hij echter vertelde dat hij de afspraak al gemaakt had maar het dus om een Belgische auto ging waar geen kenteken op had kunnen zitten was het geen probleem.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ook op de openbare weg geparkeerd staan is gebruik maken van. En dan moet je dus MRB betalen. Lijkt mij…, of zie ik dat fout? :

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
par eXeMple! schreef:Ook op de openbare weg geparkeerd staan is gebruik maken van. En dan moet je dus MRB betalen. Lijkt mij…, of zie ik dat fout?
:
wordt wel lastig zonder geldig NL kenteken…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Dan weer even turug naar waar het echt om draait: de auto’s.
Net boven Parijs staat een vroege trubo te koop:
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi