Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik dacht dat je tijdelijke platen kreeg, maar of dat nu alleen is om naar de RDW te rijden of dat je die 3 dagen mag gebruiken weet ik niet..

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Als NL ingezetene ben je verplicht bpm er mrb te betalen als gebruik maakt van de openbare weg. Let op, ook als je geen bpm en mrb meer hoeft te betalen omdat de auto een bepaalde leeftijd heeft, dan moet dat eerst vastgesteld worden. Je kan bij de belastingdienst een vrijstelling voor 2 weken aanvragen op het chassisnr. Zie:
Hoe het zit met APK, weet ik (nog) niet.
Je moet natuurlijk ook de auto voor die periode kunnen verzekeren (ook op chassisnr.)
Als naar het RDW moet rijden, krijg je idd een tijdelijk kenteken.
Ree schreef:
Die spoiler en die morettes zijn weer terug te monteren, dat vind ik geen probleem. Zwart is in principe niet mijn kleur, maar het lichte leer en dash trekt de auto wat mij betreft weer helemaal de goede kant op.
Ik weet niet waarom, maar ik kick ook altijd wel op een onderhoudshistorie. Misschien omdat het garandeert dat er alleen door garages aan gebeund is. Ik blijf deze nog wel even volgen
Ree
sorry voor de late reactie, maar dit draadje gaat dan ook sneller dan het licht ...
Is dat Prestige leer in een GTI, of hoort serie 1 leer er zo uit te zien?
Overigens wel een hele mooie auto; ga je daar nog actie op ondernemen, Ree?
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Ja zo ziet leer in een serie 1 uit, ook in een GTi.

Totaal aantal Berichten: 5165
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
par eXeMple! schreef:Je kan bij de belastingdienst een vrijstelling voor 2 weken aanvragen op het chassisnr. Zie:
check.
par eXeMple! schreef:
Als naar het RDW moet rijden, krijg je idd een tijdelijk kenteken.
Hoe kom je aan dat tijdelijke kenteken? Die heb je nog niet op het moment dat je de auto koopt. Zonder rij je dus ook NL in
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Tinfoil schreef:Overigens wel een hele mooie auto; ga je daar nog actie op ondernemen, Ree?
Nee
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Nee, als je NL in rijdt heb je die tijdelijke vrijstelling nodig. Dan mag je gewoon op het franse kenteken rijden. En de verzekering uiteraard.

- CX 25 GTi Turbo 2
Ree schreef:Hoe kom je aan dat tijdelijke kenteken? Die heb je nog niet op het moment dat je de auto koopt. Zonder rij je dus ook NL in
![]()
Ree
Je krijgt een nummer van de RDW, dat mag je zelf op een stuk karton of andere leuke manier op je auto plakken

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Maar op zondagmiddag kan je niet het RDW bellen. Mag je dus op de originele franse platen het land in rijden en dan maandag ochtend een kenteken aanvragen en daarmee naar het RDW rijden?
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

Totaal aantal Berichten: 15738
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dat zogenaamde eendagskenteken van de rdw mag je alleen gebruiken om op de dag van afspraak via de kortste route heen en weer naar de RDW te rijden. Dus niet om de auto in het buitenland op te halen. De meeste verzekeringsmaatschappijen zullen je ook geen toestemming geven om op een buitenlands kenteken rond te rijden heb ik ondervonden.

- CX 25 GTi Turbo 2
Ik betwijfel of je op Franse platen mag rijden, in Duitsland koop je een auto zonder platen hoe doe je dat met een Duitse auto dan?
Je heb toch ook speciale import kentekens?
Anders even RDW bellen, zover ik begrepen heb zijn ze best behulpzaam
par eXeMple! schreef:Nee, als je NL in rijdt heb je die tijdelijke vrijstelling nodig. Dan mag je gewoon op het franse kenteken rijden. En de verzekering uiteraard.
die kan je gewoon aanvragen op de site van de belastingdienst.
Online intypen, chassisnummer en (eventueel) huidig kenteken vermelden en je mag 2 weken ongestraft op frans kenteken rondrijden ...
Ik betwijfel of je op Franse platen mag rijden, in Duitsland koop je een auto zonder platen hoe doe je dat met een Duitse auto dan?
het probleem is dat een Duitse auto geen platen meer heeft als jij hem koopt; bij een Franse auto hoort het kenteken bij de auto, net als in Nederland en niet bij de eigenaar, als in Duitsland.
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Arjan Verkade schreef:Anders even RDW bellen, zover ik begrepen heb zijn ze best behulpzaam
Dat zal ik zeker doen, maar ik vind het fijn om alvast van te voren te weten wat ze me gaan vertellen omdat je er anders achteraf achter komt dat je het toch nét niet begrepen hebt.
Ree
Forget safety.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline