1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Hoe betrouwbaar is een CX GTI Type 2?
Koopman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 14-02-2008

Gepost: 23 februari 2009 02:19 PM

Hoi allemaal,

Even een vraag, hoe betrouwbaar is een CX GTI Type 2?
En dan vooral gezien de hoeveelheid electronica ten opzicht van een TRS.

Wie heeft er de nodige ervaring mee en kan mij er wat over vertellen?
En wat kan je verwachten?
Ik lees het graag…

Alvast bedankt!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 23 februari 2009 02:23 PM
  [ # 1 ]

Ik denk dat ie betrouwbaarder is dan een TRS, maar dit maakt ongetwijfeld weer een leuke discussie los.

Enige punt waar je op komt te staan is slechte contacten en bdp sensoren. Extra bdp sensor en een bus contractspray, en je komt altijd weer op gang in mijn ervaring.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 23 februari 2009 02:46 PM
  [ # 2 ]

Ik heb mijn 22 TRS een jaar of 2 geleden ingeruild voor een 25 GTi: mijn TRS had wat moeite met koud en/of nat weer, de carburatiemotor startte dan niet of moeilijk en reed schokkerig. Inmiddels ongeveer 50.000 zorgeloze kilometers gemaakt met de GTi, start altijd, is niet schokkerig, en hoewel een TRS nooit te langzaam aanvoelt, is de extra kracht van de GTi toch wel erg lekker. De iets meer dan een liter verbruik extra per 100 km (1 op 9,88 voor de GTi tegen 1 op 11,19 voor de TRS) heb ik er graag voor over!

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 23 februari 2009 02:55 PM
  [ # 3 ]

lijkt me meer een kwestie van de voorgeschiedenis van het onderhoud
ken ze beide met hoge km stand van meer dan7ton zonder echte problemen
een 22trs zal iets makkelijker te repareren zijn op elke willekeurige hoek van de straat
een gti zul je meer gespec. onderhouds personeel voor in moeten huren
of zelfstudie Wink
is goed te doen met behulp van de boeken en dit forum
als je tenminste serieuze open staat voor techniek

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 februari 2009 02:59 PM
  [ # 4 ]
algra schreef:

lijkt me meer een kwestie van de voorgeschiedenis van het onderhoud

Ik neem aan, dat je een auto op het oog hebt. Die is inmiddels dus al twintig jaar oud. Hoe betrouwbaar wil je het hebben? Het rijdt dus kennelijk nog steeds.  Very Happy

Profiel  
 
Koopman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 14-02-2008

Gepost: 23 februari 2009 03:46 PM
  [ # 5 ]

hoe betrouwbaar is een CX GTI Type 2?

Dat is waar, maar ik zou de auto toch altijd naar een specialist brengen voor het jaarlijkse onderhoud. Ik rijd niet meer dan 12.000 km per jaar.

Los even van de staat, ik ben van plan een auto te kopen bij van Soest te Boschenhoofd (Roosendaal), die hebben er wel 100 tal staan.

Daaruit ga ik er één kiezen, een TRS of GTI, die wordt dan volledig nagekeken en inorde gemaakt, men zegt dat het niet zoveel uit maakt een TRS of GTI . Maar ik wil natuurlijk zoveel mogelijk informatie en ervaringen van mensen vergaren voor dat ik de auto aanschaf.

Waar het mij omgaat is loop ik de kans met een GTI bijvoorbeeld 5 keer per jaar langs de weg te staan i.p.v. 1 keer met een TRS?

Dat soort dingen… En ja, ik weet je koop een oude auto, waar je van tijd tot tijd iets aan kunt krijgen… Het ging er mij om, even tussen de 2 typen etc…

Profiel  
 
Koopman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 54
Geregistreerd: 14-02-2008

Gepost: 23 februari 2009 03:46 PM
  [ # 6 ]

hoe betrouwbaar is een CX GTI Type 2?

Dat is waar, maar ik zou de auto toch altijd naar een specialist brengen voor het jaarlijkse onderhoud. Ik rijd niet meer dan 12.000 km per jaar.

Los even van de staat, ik ben van plan een auto te kopen bij van Soest te Boschenhoofd (Roosendaal), die hebben er wel 100 tal staan.

Daaruit ga ik er één kiezen, een TRS of GTI, die wordt dan volledig nagekeken en inorde gemaakt, men zegt dat het niet zoveel uit maakt een TRS of GTI . Maar ik wil natuurlijk zoveel mogelijk informatie en ervaringen van mensen vergaren voor dat ik de auto aanschaf.

Waar het mij omgaat is loop ik de kans met een GTI bijvoorbeeld 5 keer per jaar langs de weg te staan i.p.v. 1 keer met een TRS?

Dat soort dingen… En ja, ik weet je koop een oude auto, waar je van tijd tot tijd iets aan kunt krijgen… Het ging er mij om, even tussen de 2 typen etc…

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 februari 2009 05:11 PM
  [ # 7 ]

Re: hoe betrouwbaar is een CX GTI Type 2?

Koopman schreef:

Waar het mij omgaat is loop ik de kans met een GTI bijvoorbeeld 5 keer per jaar langs de weg te staan i.p.v. 1 keer met een TRS?

Ik denk dat daar niet zoveel verschil tussen zit. Wat al eerder genoemd is, de historie van zo’n auto is belangrijk.

Zoals altijd gezegd wordt, als je gaat kijken, neem iemand mee die verstand van dat soort auto’s heeft.

(Voorbeeld, mij ouwe, simpele diesel heeft veel meer elektrische problemen dan mijn nog oudere benzine versie had. Die diesel is dan ook nooit echt goed onderhouden, als we goed kijken. En dat, terwijl er niet veel elektronica voor een diesel nodig is.)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 februari 2009 09:51 PM
  [ # 8 ]

Volgens mij zit er in de CX een soort oer injectie systeem. De DS was proefkonijn, daar hebben ze van de fouten kunnen leren.

Doordat het nog een relatief simpel injectie systeem is is het volgens mij wel betrouwbaar.

Mijn Turbo starte gister ook weer zonder problemen na een week of 3 niet gereden te hebben. Ik vind dat de startmotor helemaal niet vaak rond hoeft te gaan om de zware motor op gang te krijgen. De motor loopt ook direct netjes dan Cool
Ik ben tot nu toe aangenaam verrast van het makkelijke starte van een CX met injectie Wink

Met een TRS heb ik geen ervaring, maar ik heb hier inmiddels een aantal keer gelezen dat ze met koud weer soms wat moeilijk starten. Met injectie hoef je natuurlijk ook niet elke keer af te stellen Smile

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 februari 2009 09:53 PM
  [ # 9 ]

Oerinjectie? Nee man, op een CX Gti serie 2 ( en op de serie 1 2500) zit bosch motronic! Niks Oer! Motronic is de moeder aller motormanagement systemen. Volledige 3D ontstekingskenvelden, volledige samenwerking tussen ontsteking en injectie.. hartstikke mooi, en de cx was een van de eerste auto’s (samen met diverse bmw’s) waar het op gemonteerd werd.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 23 februari 2009 09:58 PM
  [ # 10 ]

Ben benieuwd naar die CX-en van Van Soest, zou er graag eens rondneuzen op zoek naar wat moois. Maar als ik dat doe vind ik ook vast wat moois, en leg dat thuis maar eens uit…  Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 23 februari 2009 10:04 PM
  [ # 11 ]
waterman771 schreef:

Oerinjectie? Nee man, op een CX Gti serie 2 ( en op de serie 1 2500) zit bosch motronic! Niks Oer! Motronic is de moeder aller motormanagement systemen. Volledige 3D ontstekingskenvelden, volledige samenwerking tussen ontsteking en injectie.. hartstikke mooi, en de cx was een van de eerste auto’s (samen met diverse bmw’s) waar het op gemonteerd werd.

op de gti zit toch L (E) jettronic?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 februari 2009 10:04 PM
  [ # 12 ]
waterman771 schreef:

Oerinjectie? Nee man, op een CX Gti serie 2 ( en op de serie 1 2500) zit bosch motronic! Niks Oer! Motronic is de moeder aller motormanagement systemen. Volledige 3D ontstekingskenvelden, volledige samenwerking tussen ontsteking en injectie.. hartstikke mooi, en de cx was een van de eerste auto’s (samen met diverse bmw’s) waar het op gemonteerd werd.

Nou ja laat ik het zo zeggen, de onderdelen werden nog goed in elkaar gezet. Niet zo fijn met zulke kleine marges van tegenwoordig Wink

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 februari 2009 10:07 PM
  [ # 13 ]

Ik geef je 1 tip:

Neem naar Van Soest iemand mee die ECHT verstand heeft van CX-en.

Citroen!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 februari 2009 10:07 PM
  [ # 14 ]
DriverD schreef:

Ik geef je 1 tip:

Neem naar Van Soest iemand mee die ECHT verstand heeft van CX-en.

Daar sluit ik mij helemaal bij aan…..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 februari 2009 10:08 PM
  [ # 15 ]
bxsport schreef:
waterman771 schreef:

Oerinjectie? Nee man, op een CX Gti serie 2 ( en op de serie 1 2500) zit bosch motronic! Niks Oer! Motronic is de moeder aller motormanagement systemen. Volledige 3D ontstekingskenvelden, volledige samenwerking tussen ontsteking en injectie.. hartstikke mooi, en de cx was een van de eerste auto’s (samen met diverse bmw’s) waar het op gemonteerd werd.

op de gti zit toch L (E) jettronic?

Op de 2400 ja, maar de 2500 heeft motronic Cool

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook