























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Citrophile schreef:Bij carburant staat diesel
Ja maar hij heeft wel Turbo velgen en achterop staat alleen turbo (of turbo 2 maar dat kan ik niet goed zien).

















Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Voor mij staat het vast dat dit een GTI Turbo (2?) is en geen omgebouwde TRD Turbo(2) gezien de uitlaat met dubbele pijpjes.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!
Het is zeker een GTi Turbo en aan het jaartal te zien waarschijnlijk een Turbo 2. Maar mijn opmerking was alleen maar om het feit dat de adverteerder bij carburant diesel had gezet, zal wel een klik foutje bij het plaatsen zijn geweest.
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Jongens, hij wil zijn benzine auto ruilen tegen een diesel.












































Totaal aantal Berichten: 27977
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Naar de uitlaat kijken zegt genoeg, dat is gewoon een benzine Turbo
Overigens vind ik het wel raar dat die voor inzakt en achter niet…

















Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
@Arjan Verkade, het hangt van de interne verliezen en inwendige vervuiling af. Blijkbaar is dat aan de voorzijde meer dan aan de achterzijde .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!












































Totaal aantal Berichten: 27977
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja, maar dat zegt toch iets over de staat van het systeem.
Als het systeem gewoon schoon en bijgehouden is zal die nooit voor eerder inzakken dan achter


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
hoezo niet, voor is ie +/-1000kg, achter maar +/-350kg kan best voor eerder zakken dan achter dan, toch? zo vanzelfsprekend is het niet…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!












































Totaal aantal Berichten: 27977
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja, leg maar uit waarom bij minimaal 9 van de 10 CXen de achterkant eerst inzakt.
Wat overigens ook van DS, SM, XM, BX, Xantia (1a) geld. Je ziet ze altijd met de neus in de lucht. Overal is de achterkant lichter en toch zakt het eerst in.
Als dit bij de meeste gebeurt is toch mijn conclusie als dit afwijkt een rede heeft, wat vaak weer betekend dat er iets niet goed is of vervuild is.
Overigens heb ik het over vanzelf inzakken, niet over met de hoogte regelaar spelen.




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Arjan Verkade schreef:Tja, leg maar uit waarom bij minimaal 9 van de 10 CXen de achterkant eerst inzakt.
Wat overigens ook van DS, SM, XM, BX, Xantia (1a) geld. Je ziet ze altijd met de neus in de lucht. Overal is de achterkant lichter en toch zakt het eerst in.
Als dit bij de meeste gebeurt is toch mijn conclusie als dit afwijkt een rede heeft, wat vaak weer betekend dat er iets niet goed is of vervuild is.Overigens heb ik het over vanzelf inzakken, niet over met de hoogte regelaar spelen.
bij mijn sm niet hoor eerst zakt de voorkant. Je kan niet concluderen dat daardoor het systeem slecht is wat eerst zakt… hangt gewoon af waar er het eerst drukverlies is voor of achter….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!












































Totaal aantal Berichten: 27977
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is dat dan geen drukverlies aan de voorkant meer dan normaal?




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Arjan Verkade schreef:Is dat dan geen drukverlies aan de voorkant meer dan normaal?
nee hangt er gewoon vanaf of de hoogteregelaar vooraan eerst drukgevlies hefft of achteraan
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
En dingen zoals hoeveel mensen er in zaten toen hij zijn laatste rit maakte, en of ze uitgestapt zijn voor of na dat de motor uitging, om maar eens een paar mogelijkheden te noemen.
En dan komen we bij de vraag wat is een ‘normale’ hoeveelheid interne lekkage voor een hoogteregelaar? Is dat nul (bijna nooit het geval), wat mag nog? Zegt het iet dan nog iets over of ie verder nog goed rijdt? Ook niet noodzakelijkerwijs.
Het is gewoon niet zo eenvoudig. Stel ik heb een LHM vervuilde auto van 20 jaar oud, en ik vervang de LHM en de achterste hoogteregelaar een keer voor eentje met 200,000km minder? wat zegt welke kant ie inzakt dan over de staat van het systeem? Totaal niets meer dus.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Hadden we die niet al een keer?