15 van de 31
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
   
Zoektocht naar een GTi Turbo I/II
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 27 maart 2009 01:09 PM
  [ # 211 ]
Citrophile schreef:

Bij carburant staat diesel Laughing

Ja maar hij heeft wel Turbo velgen en achterop staat alleen turbo (of turbo 2 maar dat kan ik niet goed zien).

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 27 maart 2009 01:35 PM
  [ # 212 ]

Voor mij staat het vast dat dit een GTI Turbo (2?) is en geen omgebouwde TRD Turbo(2) gezien de uitlaat met dubbele pijpjes.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 27 maart 2009 02:34 PM
  [ # 213 ]

Het is zeker een GTi Turbo en aan het jaartal te zien waarschijnlijk een Turbo 2. Maar mijn opmerking was alleen maar om het feit dat de adverteerder bij carburant diesel had gezet, zal wel een klik foutje bij het plaatsen zijn geweest.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 maart 2009 03:11 PM
  [ # 214 ]

Jongens, hij wil zijn benzine auto ruilen tegen een diesel.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27977
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 maart 2009 09:11 PM
  [ # 215 ]

Naar de uitlaat kijken zegt genoeg, dat is gewoon een benzine Turbo Wink

Overigens vind ik het wel raar dat die voor inzakt en achter niet…

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 31 maart 2009 08:52 PM
  [ # 216 ]

@Arjan Verkade, het hangt van de interne verliezen en inwendige vervuiling af. Blijkbaar is dat aan de voorzijde meer dan aan de achterzijde Wink .

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27977
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 maart 2009 09:58 PM
  [ # 217 ]

Ja, maar dat zegt toch iets over de staat van het systeem.

Als het systeem gewoon schoon en bijgehouden is zal die nooit voor eerder inzakken dan achter Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 31 maart 2009 10:06 PM
  [ # 218 ]

hoezo niet, voor is ie +/-1000kg, achter maar +/-350kg kan best voor eerder zakken dan achter dan, toch? zo vanzelfsprekend is het niet…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27977
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 maart 2009 10:27 PM
  [ # 219 ]

Tja, leg maar uit waarom bij minimaal 9 van de 10 CXen de achterkant eerst inzakt.
Wat overigens ook van DS, SM, XM, BX, Xantia (1a) geld. Je ziet ze altijd met de neus in de lucht. Overal is de achterkant lichter en toch zakt het eerst in.
Als dit bij de meeste gebeurt is toch mijn conclusie als dit afwijkt een rede heeft, wat vaak weer betekend dat er iets niet goed is of vervuild is.

Overigens heb ik het over vanzelf inzakken, niet over met de hoogte regelaar spelen.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 31 maart 2009 10:35 PM
  [ # 220 ]
Arjan Verkade schreef:

Tja, leg maar uit waarom bij minimaal 9 van de 10 CXen de achterkant eerst inzakt.
Wat overigens ook van DS, SM, XM, BX, Xantia (1a) geld. Je ziet ze altijd met de neus in de lucht. Overal is de achterkant lichter en toch zakt het eerst in.
Als dit bij de meeste gebeurt is toch mijn conclusie als dit afwijkt een rede heeft, wat vaak weer betekend dat er iets niet goed is of vervuild is.

Overigens heb ik het over vanzelf inzakken, niet over met de hoogte regelaar spelen.

bij mijn sm niet hoor eerst zakt de voorkant. Je kan niet concluderen dat daardoor het systeem slecht is wat eerst zakt… hangt gewoon af waar er het eerst drukverlies is voor of achter….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27977
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 maart 2009 10:39 PM
  [ # 221 ]

Is dat dan geen drukverlies aan de voorkant meer dan normaal?

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 31 maart 2009 11:19 PM
  [ # 222 ]
Arjan Verkade schreef:

Is dat dan geen drukverlies aan de voorkant meer dan normaal?

nee hangt er gewoon vanaf of de hoogteregelaar vooraan eerst drukgevlies hefft of achteraan

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 01 april 2009 12:03 AM
  [ # 223 ]

En dingen zoals hoeveel mensen er in zaten toen hij zijn laatste rit maakte, en of ze uitgestapt zijn voor of na dat de motor uitging, om maar eens een paar mogelijkheden te noemen.

En dan komen we bij de vraag wat is een ‘normale’ hoeveelheid interne lekkage voor een hoogteregelaar? Is dat nul (bijna nooit het geval), wat mag nog? Zegt het iet dan nog iets over of ie verder nog goed rijdt? Ook niet noodzakelijkerwijs.

Het is gewoon niet zo eenvoudig. Stel ik heb een LHM vervuilde auto van 20 jaar oud, en ik vervang de LHM en de achterste hoogteregelaar een keer voor eentje met 200,000km minder? wat zegt welke kant ie inzakt dan over de staat van het systeem? Totaal niets meer dus.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 01 april 2009 04:55 PM
  [ # 224 ]

Weer even on topic:
 

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 01 april 2009 05:05 PM
  [ # 225 ]

Hadden we die niet al een keer?

Profiel  
 
 
15 van de 31
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 17 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook